Toon posts:

slecht geplaatste cooler?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
het zit zo:
ik had een simpele coolermaster waarmee m'n palomino1800+ geregeld +60 graden werd...
daarom kocht ik dus een volcano7+ en hiermee zijn m'n temps rond de 70 graden constant. natuurlijk was dit niet de bedoeling.
wat heb ik al gedaan? - ander moederbord ==> zelfde resultaat

- eens een zeer dun laagje as 3 ==> zelfde resutaat

- eens een wat dikker laagje as 3 ==> zelfde resultaat...

verscheidene programmas al gebruikt .... niet geholpen

heb die cooler er ondertussen al 5 tal keer opgezet ==> zelfde resultaat

ben nochtans redelijk zeker dat tie goed aansluit

volgens mij ligt het aan het laagje as 3 maar ben dat niet zeker

kan iemand mij eens precies beschrijven hoedik datt laagje nu precies moet zijn???????

oh ja, heb de search gebruikt maar niets gevonden en de faq is ook niet bepaald gedetailleerd daarover

Verwijderd

je smeert em open tot je de core nog nauwelijks ziet, maar niet helemaal dat hij bedekt is want anders zal het te dik zijn, en te dik gelijk nog minder dan te weinig, ik heb al een xp 2000+ palomino met een volcano 7+ gekoelt en heb daarbij gewoon die zwarte thermalpaste erop gelaten en die werd idle 45° en stressed 50° dus er zal iets niet kloppen met je temp meters

Verwijderd

Topicstarter
zou in feite wel kunnen aangezien hij hier rustig op 75 ° loopt zonder problemen, alleen vinik het raar dat er dan 2 moederborden op rij die zelfde fout geven.... nu ja, zal eens zien als ik wat overclock;););) als ie dan nog mee wil

Verwijderd

Ik denk ook eerder dat er wat mis is met je temperatuur sensors, aangezien niets wat je doet veel verschil maakt...

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 21:07

vehpol

Go Go Gadget!

Je moet dus ALLEEN de core (ongeveer midden op de proc.) insmeren met een FLINTERDUN laagje koelpasta. Dan de koeler er op de juiste manier opzetten --___ die vorm heeft het, en dus ook op de voet is er een hoge en een lagere kant, maar volgens mij als je dit omwisselt zou hij zelfs die 75graden nog wel VER overstijgen (zo ver dat je het niet meet). Dus wat blijft er verder nog even, want voorgaande dingen heb je volgens mij wel goed gedaan als ik dat zo lees.

Koeler aangesloten? (klinkt te stom voor woorden)

Zie je bij het opstarten in je BIOS die temp van 75graden? of via een meetprog. in Windows?

Ceci n'est pas une signature!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

ik denk inderdaad ook dat het een rotte temp sensor is..

koelpasta aanbrengen.. Een dotje AS3 op je proc en dan met een bankpasje ofzo uitstrijken.. er staat geloof ik een uitgebreide handleiding van Artic Silver zelf...

zoeken met google

Instructies van Artic Silver

[ Voor 32% gewijzigd door Apen-nootjes op 02-02-2003 19:14 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Op een palomino moet je ongeveer een rijstkorrel AS3 smeren.. En dan uitwrijven, met een plastic handschoentje gaat het goed.

• tmotd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02 07:24
Word je vulcano wel warm? zo nee zit hij er toch niet goed op. Haal met wat wasbenzine ofzo die plakker aan de onder kant er af. En dan keer met koperpoets behandelen dat koperen stukje wil ook soms wel eens helpen. Mijn 2000 word max 51C met volcano 7 + papst 19db (weet ff de naam niet ;)). Als dat niet helpt is je sensor gewoon prut.

[ Voor 8% gewijzigd door tmotd op 02-02-2003 19:59 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Laatst nog een leuke gezien. Was een Spire koeler...

- teveel koelpasta, niet uitgesmeerd dus het was gewoon 'splut'
- koelblok verkeerd om, core aan 1 kant nogal afgebrokkeld
- stroomkabeltje niet aangesloten
- socket beschadigd
- cpu dood

en dan nog afvragen waarom die toch niet opstart.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Zoekt en gij zul niet vinden...nee gij zult struikelen over de topics :+ :+

Searchvraagje dus.. ook over die V7+ btw ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.