[XP] Dual Boot 2x XP, 1x program install?

Pagina: 1
Acties:

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 20:37
Even snel de achtergrond, ik krijg een dezer weken m'n nieuwe workstation binnen en daar draai ik een ATI Radeon 9700 Pro op. Nu is het dus mogelijk om met een software utility deze als FireGL X1 te laten werken (een stuk lekkerder in 3D programmas). Ik wil dus graag de keuze tussen m'n Radeon 9700 Pro en m'n FireGL X1, dat kan door een dual XP boot, op zich niets mis mee, heb het nog nooit gedaan met XP, maar ik denk dat ik hier wel uit kom.

Nu m'n 'problem', ik zou graag in beide boots gewoon willen kunnen werken, met als enige verschil, dat in de ene m'n Radeon 9700 Pro draait en op m'n andere FireGL X1. Het verschil zijn de drivers en wat registry settings, de rest zou hetzelfde moeten wezen. Nu zat ik dus te denken om alle programmas die ik installeer op een derde partitie te installeren. Kan ik nu gewoon via boot 1 het programma installeren en dat over de zelfde locatie nog eens doen via boot 2? Zijn er programma's die hier problemen mee zouden kunnen hebben?

Nu zat ik ook te denken of ik ook m'n 'profielen' naar die derde partitie kan zetten, zo ja, hoe doe ik dat?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Theoretisch zou jouw manier moeten werken (behalve dat je je profielen niet kan delen tussen 2 insatllaties tenzij je met iets als een domain werkt), maar ik zou het persoonlijk niet aanraden.

Is er geen manier (ik ken de hardware niet) om gemakkelijk te switchen tussen de 2 modi van dat stukje hardware?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Je zal per installatie van XP toch echt elk programma moeten installeren. (Dus elk programma in totaal twee keer) Dit vanwege de registry settings en bestanden die niet in de program files folders te vinden zijn. De profielen kunnen vanwege security issues niet uitgewisselt worden volgens mij.

[ Voor 17% gewijzigd door Gé Brander op 02-02-2003 18:31 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Cergorach
@elevator:
Als het al kan, ben ik bang dat ik dan moet gaan solderen, en dat wil ik eigenlijk niet met hardware waar nog garantie op zit.

@c70070540:
De registry settings zouden toch in princiepe het zelfde moeten zijn?
Ik zou m'n profiel kunnen regelen via een domain (thanks elevator!).

Verwijderd

Volgens mij kun je veel beter geen dual-boot maken, maar gewoon 1 installatie, en werken met hardware-profielen. In het ene hardware profiel installeer je de standaard driver.

In het tweede hardware profiel gebruik je de driver voor die FireGL X1 (ik ga ervan uit dat het om een driver/registry hack gaat).

Verder zoeken op "hardware profiles", zou ik zeggen.

Als je dit aan de praat hebt krijg je bij het opstarten de keuze uit twee hardware profielen, programma's hoef je gewoon maar 1 keer te installeren, en ook de users hebben maar 1 profiel nodig.

• Cergorach
@Max_Kool:
Hmm... Ben benieuwd of dat kan, is namelijk een VEEL elegantere oplossing, ik ga eens in de boeken snuffelen...

Verwijderd

Met hardware profielen kun je in ieder geval heel veel. Heb een collega die een dual boot Windows/Linux systeem heeft. Naast dat hij bij het opstarten dus kan kiezen tussen twee besuringssystemen, heeft hij onder Linux VMWare geïnstalleerd.

In VMWare mount hij vervolgens die fysieke partitie waar Windows op geinstalleerd staat. Start Windows in VMWare op, en kiest voor een ander hardware profiel zodat Windows ineens alle VMWare-drivers gebruikt op de door VMWare geëmuleerde hardware, ipv. de echte hardware van die machine.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Cergorach schreef op 02 February 2003 @ 20:38:
@c70070540:
De registry settings zouden toch in princiepe het zelfde moeten zijn?
Ik zou m'n profiel kunnen regelen via een domain (thanks elevator!).
Ja en om ze in elke Windows XP installatie te verkrijgen zul je dus de applicatie per Windows XP installatie moeten installeren...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Pagina: 1