Toon posts:

[Redhat 8.0] Problemen na installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor school (zit op 5 informaticabeheer) een presentatie maken over een besturingssysteem, linux in mijn geval dus. Ik had dus de 5 cds afgehaald van redhat 8.0, ik heb linux reeds geïnstalleerd maar als ik wil inloggen kan ik enkel een gebruikersnaam invoeren en geen paswoord, als ik dan toch enter duw komt er in het blauw een boodschap in de zin van "sdffddfvbfsdgvrftgv".

Zoals je ziet ben ik een COMPLETE LINUX-n00b

de specs zie je hieronder

Verwijderd

Je geeft toch echt te weinig informatie om hier iets zinnigs van te zeggen. Lees [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] eens door en pas dan je post aan. Hier kan niemand iets mee. Heb je de RedHat manuals al geraadpleegd ? Ze staan onderin bovengenoemd draadje gelinkt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 februari 2003 @ 18:14:
Je geeft toch echt te weinig informatie om hier iets zinnigs van te zeggen. Lees [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] eens door en pas dan je post aan. Hier kan niemand iets mee. Heb je de RedHat manuals al geraadpleegd ? Ze staan onderin bovengenoemd draadje gelinkt.
ik heb de faq gelezen, er staat in hoe het begin van een topic moet gevormd zijn. Aangezien ik NIKS van linux afweet kan ik enkel vaststellen dat ik geen paswoord kan invoeren bij het opstarten van mn Redhat 8.0, veel meer kan ik er niet van zeggen, misschien heeft iemand een soortgelijk probleem voorgehad en weet die persoon een oplossing? En ja, ik weet dat dit geen helpdesk is maar ik heb de faq reeds gelezen en ik heb al gezocht op internet.

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:15

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Druk eens op CTRL+ALT+F1 - dit zou je naar textmode moeten brengen, waarin je een login prompt krijgt.

Kan je hier, als je met user 'root' en het eerder in de setup opgegeven passwoord, aanlogt wel gewoon aanloggen?

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 02 February 2003 @ 18:23:
Druk eens op CTRL+ALT+F1 - dit zou je naar textmode moeten brengen, waarin je een login prompt krijgt.

Kan je hier, als je met user 'root' en het eerder in de setup opgegeven passwoord, aanlogt wel gewoon aanloggen?
ik ga dit even proberen, alvast bedankt

Verwijderd

Dan nog kun je wel meer info geven dan dat je nu doet. Hier kunnen we dus niks mee.
http://www.redhat.com/docs/manuals/linux/
En omdan maar even te quoten vanuit de bovengenoemde [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] draad:
• Enig blijk van gezond verstand en een algemene kennis van het OS waar je mee bezig bent worden wel verwacht. Dit betekent dat als je 'newbie' bent met Linux, je gewoon eerst de newbie-guides moet lezen en zelf aan het proberen slaan! Zie links in de posts hieronder en in de NOS FAQ. Sta niet verbaasd als 'newbie' vragen gesloten worden, er staat echt veel informatie in die handleidingen en als je de basis eenmaal snapt vind je concrete oplossingen van problemen vaak op internet

Op grond daarvan sluit ik je topic dus. Dit is niet de juiste plek om je problemen op te laten lossen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 18:27 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.