Toon posts:

Upload snelheid 100 MBit te langzaam

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een server met een 100mbit netwerkkaart, die moet als het goed is gewoon met 100 MBit kunnen uploaden..

Maar ik en anderen halen vaak niet eens boven de 100 KB/sec als we van die 100 MBit server downloaden.

Uploaden naar die server toe gaat wel gewoon met 6,5 MB/sec.

Die 100 Mbit server draait op windows XP, met 3-com netwerkkaart.

O ja ff voor de duidelijkheid het gaat niet om een lokaal 100 MBit netwerk, maar over internet.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 17:38 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

:?

zou je je post iets duidelijker kunnen maken?

Verwijderd

Misschien helpt het als je een cursus nederlands volgt.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Praten we hier over een 100mbit inet verbinding?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Mijn interpretatie:
Ok als volgt.

Ik heb een server met een 100mbit netwerkkaart, die moet als het goed is gewoon met 100 MBit kunnen uploaden..

Maar ik en anderen halen vaak niet eens boven de 100 KB/sec als we van die 100 MBit server downloaden.

Uploaden naar die server toe gaat wel gewoon met 6,5 MB/sec.

Die 100 Mbit server draait op windows XP, met 3-com netwerkkaart.
Probeer je soms veel kleine files te downloaden of iets dergelijks?

Verwijderd

Als ik het goed begrijp heb je dus een 100 Mbit inet verbinding.
Uploaden gaat met +/- 6,5 MB/s en downloaden van 'de' (?) server gaat met 0,1 MB/s.
Dit is een erg groot verschil, en een beetje meer duidelijkheid zou makkelijk zijn. Als het bijvoorbeeld een 100 mbit inet server is waar 100 man op zit aangesloten en iedereen is aan het downloaden en niemand aan het uploaden, is het logisch dat je snel kan uploaden en langzaam downloaden....
maarja, wat meer info zo makkelijk zijn

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 02 februari 2003 @ 17:36:
Mijn interpretatie:

[...]

Probeer je soms veel kleine files te downloaden of iets dergelijks?
Nee gewoon bestanden van 700 mb enzo

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Is er geen download cap wat het begrenst?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 februari 2003 @ 17:39:
[...]

Nee gewoon bestanden van 700 mb enzo
Als het om een warez server gaat. Wat ik aan neem, kan dit beperkt zijn door je isp.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 17:38:
Als ik het goed begrijp heb je dus een 100 Mbit inet verbinding.
Uploaden gaat met +/- 6,5 MB/s en downloaden van 'de' (?) server gaat met 0,1 MB/s.
Dit is een erg groot verschil, en een beetje meer duidelijkheid zou makkelijk zijn. Als het bijvoorbeeld een 100 mbit inet server is waar 100 man op zit aangesloten en iedereen is aan het downloaden en niemand aan het uploaden, is het logisch dat je snel kan uploaden en langzaam downloaden....
maarja, wat meer info zo makkelijk zijn
Nee er zitten geen andere te uploaden of te downloaden, verbinding is gewoon wide open, full duplex.
Geen datalimieten en niks limited.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 17:42 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Om wat voor situatie gaat het hier?
Een lan?
Internet?
Waarmee download je?
FTP? HTTP? CIFS ?

Verwijderd

maar zit de server direct op jou computer aangesloten of staat ie aan de andere kant van de wereld? als de server niet van jou is kan hij natuurlijk bandbreedte-beperkt zijn voor het uploaden...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 17:43:
maar zit de server direct op jou computer aangesloten of staat ie aan de andere kant van de wereld? als de server niet van jou is kan hij natuurlijk bandbreedte-beperkt zijn voor het uploaden...
Nee staat gewoon hier in Nederland, en is niet gecapped..

• elevator
  • Niet online

elevator

Wat voor internet connectie gaat het over ?
Zoals je misschien weet zijn er veel mensen met ADSL e.d. waar de upload en download beperking anders is.

Als jij upload naar iemand met ADSL, is dat in feite een download voor de 'server', terwijl een download voor jou een 'upload is'.

Je bent echt te karig met info denk ik - geef meer info, van wie is de server, wat zegt de administrator daar, op welke connectie staat ie, waar staat ie, op hoeveel clients doet dit probleem zich voor, op hoeveel locaties, wat zegt de hostende ISP.

• mcbadass
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 22:43
xp instaleerd standaard zo´n vaag protocol.
die moet je eruit gooien , dan werkt het een stuk sneller (mijn fpt wilde ook maar 2000k/sec uploaden .. zonder dat protocol haalt hij de 8 Mb/sec)
ben de naam ff vergeten ervan.. maar naast tcp-ip staat er no een.. die gewoon verwijderen (niet disablen..gewoon verwijderen)

Verwijderd

mcbadass schreef op 02 februari 2003 @ 17:53:
die moet je eruit gooien , dan werkt het een stuk sneller (mijn fpt wilde ook maar 2000k/sec uploaden .. zonder dat protocol haalt hij de 8 Mb/sec)
ben de naam ff vergeten ervan.. maar naast tcp-ip staat er no een.. die gewoon verwijderen (niet disablen..gewoon verwijderen)
Quality Of Service? QoS.... die kun je inderdaad veilig uitzetten als je daar geen gebruik van maakt, scheelt je ongeveer 20% van je bandbreedte, las ik ergens.

Verwijderd

Topicstarter
mcbadass schreef op 02 February 2003 @ 17:53:
QoS pakketplanner toevallig ?
Als ik dit verwijder, wordt de internet verbinding daar niet verbroken dan ?
Want dat kan ik echt niet permitteren..

Verwijderd

Hoe is de verbinding van de uploader naar de server toe? ADSL?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 18:04:
Hoe is de verbinding van de uploader naar de server toe? ADSL?
Uploaden naar de server gaat wel altijd op volle snelheid, en niet speciaal ADSL uploaders, voornamelijk 100 MBit..

• mcbadass
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 22:43
Verwijderd schreef op 02 februari 2003 @ 17:58:
[...]

Quality Of Service? QoS.... die kun je inderdaad veilig uitzetten als je daar geen gebruik van maakt, scheelt je ongeveer 20% van je bandbreedte, las ik ergens.
inderdaad die QoS pakketplanner inderdaad.. die was bij mij de grote boosdoener en zonder dat werkte alles nog steeds prima

Verwijderd

Ja maar als iemand met adsl download dan haalt die meestal niet meer dan 100kb/s

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 18:22:
Ja maar als iemand met adsl download dan haalt die meestal niet meer dan 100kb/s
ja ik ken alleen maar mensen met 8 MBit adsl.. maar begrijp wat je bedoelt.

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 19:44

Dr C

met C en CK

Misschien is het makkelijk als je ff in een keer gewoon de situatie uitlegt met alle details. Nu wordt het een soort vraag en antwoord spelltetje en zou iedereen die hier behulpzaam is een hoop tijd schelen.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Verwijderd

Ik denk dat dit beter ff op slot gegooid moet worden en hij vervolgens opnieuw kan beginnen met een inhoudelijk betere openingspost op basis wat 'em nu verteld is hier. Na zoveel mededelingen van andere blijft 'ie schaars met de info omspringen, wat uiteraard nadelig is voor een goed antwoord op zijn vraag. Dit word bijna een gok en raadspelletje ofzoiets dergelijks. :P

Drastisch... maar misschien de enige reden waardoor hij ons alles verteld wat we moeten weten. En gunstiger voor zijn antwoord op de vraag uiteraard. :) De topictitel is trouwens ook een beetje te hoog 'meningsgehalte' en speculeren. Wie zegt dat het te langzaam is...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 18:57 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Ik geef Cluder hierboven gelijk.

Er staat veel te weinig info waar we iets mee kunnen.
Zie -> http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag#topicstart

Zomaar wat gaan roepen doen we op Café, niet hier.
Zonder de nodige relevante info is hier ook niets relevant over te zeggen

Als je dat wel kan je nog eens opnieuw proberen maar dan moet er wel info gegeven waar we ook iets mee kunnen

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.