ADSL terugtweak problemen(lang verhaal)

Pagina: 1
Acties:

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:12
Hallo, ik heb echt een vrij groot probleem met mijn adsl modem.
Ik heb een hele tijd geleden de Speedtouch home naar pro tweak uitgevoerd en ik heb daar heel lang geen problemen mee gehad totdat ik er laatst achterkwam dat bepaalde hogere poorten niet open konden. Dus ik wou hem terugtweaken. Als gids heb ik hiervoor de guide van collega tweaker Byteripper gevolgd. Diezelfde site heeft mij toendertijd ook goed geholpen met het tweaken van het modem.(de site is tevinden op www.bruring.com/nuke/ )

Dus ik wil ook graag verder gaan op deze guide om uit te leggen wat er mis is gegaan.
In dit artikel wordt beschreven hoe een getweakte Alcatel SpeedTouch Home weer in zijn originele staat teruggezet kan worden.
Stap 1:
Open uw internet browser.
Surf naar http://10.0.0.138, of het IP van uw modem.
Klik op het veld "System Setup".
Klik op "Defaults".
Volg de aanwijzingen.
Klik daarna op "Save All".
So far, So good.
Stap 2:
Stop de MxStream CD-Rom in uw CD-Rom speler.
Klik op "Start" --> "Uitvoeren"
Typ "X:WindowsWinMXS_HOME.EXE" (X is de driveletter van uw CD-Rom speler).
U kunt tevens het standaard script hier downloaden.
Hier begint de ellende.
Flushing ARP cache. The Specified entry was not found. Configuring speed touch home for KPN.

.Timout waiting for '
=>'
--error 0

Operation Failed!!! Check PC's IP-Address set to 10.0.0.139
Stap 3:
Kies Start --> Run
Typ "telnet 10.0.0.138" ENTER.
Typ "EXPERT" ENTER.
Vervolgens voert u het wachtwoord in dat u hebt gekregen om in de expert modus te komen.
Hier zit dus een fout in de guide. Als je dus inlogt met het wachtwoord dat de generator voor je gemaakt heeft of met het wachtwoord wat je in kan stellen in de webinterface heb je geen beschikking over het commando RIP
Wat je moet doen is dus inloggen met 1 van de 2 wachtwoorden, Dan het commando EXPERT invoeren en dan het wachtwoord dat de generator voor je gemaakt heeft en dan kun je pas rip gebruiken.
Typ "RIP" (enter)
Typ "drv_write 2 1 b 8604" als u een POTS modem heeft, "drv_write 2 1 b 9600" als u een ISDN modem heeft.
Typ "exit"
Typ "system"
Typ "reboot"
De modem zal nu herstarten, na de herstart zijn de originele Mxstream instellingen hersteld en is er niets meer te zien van de tweak.
Nu ik dit gedaan heb herstart inderdaad het modem en zou het moeten werken. Maar dat det het dus niet omdat stap 2 al mis ging.

Alleen ik kan nou niet achterhalen wat er nu precies mis gaat. Ik heb meerdere foutmeldingen gezien maar ik kan die niet reproduceren. Dus ik kan ook niet vertellen wat het is.

Ik draai op al mijn systemen win2k sp3 en ik zit nu op de laptop te werken die rechtstreeks is aangesloten op het modem (dus niet via een hub)

Ik weet nog wel dat ik gisteren middag een foutmelding kreeg dat de telnetpoort (20? Maar dat weet ik niet zeker.) niet bereikbaar was op het adres van de router. (10.0.0.138, standaard dus) maar toen hij een paar uur had uitgestaan kon ik weer gewoon telnetten.

Ik heb ip van de laptop veranderd naar 10.0.0.139 en toen de exe van stap 2 uitgevoerd en ik krijg nu geen foutmelding over “the specified entry was not found”als hij de arp tabel wil flushen.

Als ik nou dus verbinding wil maken via vpn krijg ik de veelzeggende foutmelding “Connecting to 10.0.0.138 pc1 the modem has returned an error. Dank je wel!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Haal het password eens van je modem af.

Anders kan dat mxs_home.exe script je modem niet configgen.

[ Voor 45% gewijzigd door bobo1on1 op 02-02-2003 17:41 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem bij het terugtweaken van het modem. volgens mij had die timeout bij stap 2 te maken met het Wachtwoord wat je bij het tweaken ingeeft om je modem te beveiligen.
Als je die instelling terug zet en geen wachtwoord gebruikt kan het programma WindowsWinMXS_HOME.EXE z'n werk wel doen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Doet momenteel je modem het nog wel als pro? Volgens mij moet het dan namelijk ook mogelijk zijn een VPN verbinding te maken. Je moet dan bij phonebook gewoon een entry maken die pc1 heet en vci/vpi op 8/48 heeft enzo. In de handleiding kan je de juiste instellingen vinden onder de mac installatie (want daarvoor is geen mxs_home en meot je het handmatig doen).

Het kan zijn dat je die VV_MUX moet wissen in je phonebook, maar dat weet ik niet zeker. Hier heb ik een 'pc2' verbinding bij mijn pptp connecties staan, maar als ik een vpn verbinding maak en die naar de host 10.0.0.138 pc2 laat connecten, krijg ik een fout721 voor m'n kiezen...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• whackerjack
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09-2025
misschien id-tje? Je kan met een ftp proggie inloggen op je modem en de oude software handmatig terugzetten

It takes 2 2 make 1

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:39

BrZ

Ik heb ook wel eens zo'n modem terug getweaked, en ik weet eigenlijk zeker dat ik eerst stap 3 en toen pas stap 2 heb gedaan :)

(lijkt me ook logisch, eerst modem naar een home terugzetten en dan de standaard settings erin zetten)

Die stap 3 hier klopt trouwens ook al sowieso niet... Eerst moet je inloggen zonder user/pass en dan moet je het commando expert geven (of "td" en dan "prompt" op de nieuwere versies)

• BLACK SPIDER NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09-2025
heb je je modem al geprobeert te resetten? Ik heb ook een speedtouch modem en daar gaat het als volgt: zorg dat je de modem uit heb staan, zet de modem aan door 1x op de knop te drukken. Als de powerledje groen brand druk je nog een keer op de knop. Doe dit nog een keer als het ledje groen brand en dan als je het goed gedaan heb gaan alle ledjes tegelijk knipperen. Als dat gebeurt is de modem gereset.
Ik weet niet wat voor een Speedtouch je heb, het kan ook zijn dat dit helemaal niet werkt bij jou.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:39

BrZ

BLACK SPIDER NL schreef op 03 February 2003 @ 00:52:
heb je je modem al geprobeert te resetten? Ik heb ook een speedtouch modem en daar gaat het als volgt: zorg dat je de modem uit heb staan, zet de modem aan door 1x op de knop te drukken. Als de powerledje groen brand druk je nog een keer op de knop. Doe dit nog een keer als het ledje groen brand en dan als je het goed gedaan heb gaan alle ledjes tegelijk knipperen. Als dat gebeurt is de modem gereset.
Ik weet niet wat voor een Speedtouch je heb, het kan ook zijn dat dit helemaal niet werkt bij jou.
Dat is een Speedtouch 510 waar jij het over hebt...
Die hoeft/kan niet getweaked te worden, dusse, nofi, maar niet echt een nuttige reply als je niet eens weet waar het over gaat :)

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:12
Bedankt voor alle reacties.

Ik heb eerst het wacthtwoord verwijderd(niets ingevuld)
toen modem opnieuw opgestart en toen de reset knop eventjes ingedrukt gehouden
toen werkte het.

Verwijderd

Ik heb alle stappen gedaan zoals voorgeschreven staat en ben nu bij stap:
Typ "EXPERT" ENTER.
Vervolgens voert u het wachtwoord in dat u hebt gekregen om in de expert modus te komen.
Typ "RIP" (enter)
Typ "drv_write 2 1 b 8604" als u een POTS modem heeft, "drv_write 2 1 b 9600" als u een ISDN modem heeft.
Typ "exit"
Typ "system"
Typ "reboot"

Ik tik EXPERT in en krijg dat het alcatel logo te zien etc en een
------------------------------------------------------------------------
*
* ______
* ___/_____/\
* / /\\ ALCATEL ADSL MODEM
* _____/__ / \\
* _/ /\_____/___ \ Version 3.2
* // / \ /\ \
* _______//_______/ \ / _\/______ Copyright 1999-2000.
* / / \ \ / / / /\
* __/ / \ \ / / / / _\__
* / / / \_______\/ / / / / /\
* /_/______/___________________/ /________/ /___/ \
* \ \ \ ___________ \ \ \ \ \ /
* \_\ \ / /\ \ \ \ \___\/
* \ \/ / \ \ \ \ /
* \_____/ / \ \ \________\/
* /__________/ \ \ /
* \ _____ \ /_____\/
* \ / /\ \ /
* /____/ \ \ /
* \ \ /___\/
* \____\/
*
-----------------------------------------------------------------------
=>RIP
Unknown command.
=>

Waar moet ik nu dat expert wachtwoord intikken?
Of doe ik wat fout?
Pagina: 1