Hallo, ik heb echt een vrij groot probleem met mijn adsl modem.
Ik heb een hele tijd geleden de Speedtouch home naar pro tweak uitgevoerd en ik heb daar heel lang geen problemen mee gehad totdat ik er laatst achterkwam dat bepaalde hogere poorten niet open konden. Dus ik wou hem terugtweaken. Als gids heb ik hiervoor de guide van collega tweaker Byteripper gevolgd. Diezelfde site heeft mij toendertijd ook goed geholpen met het tweaken van het modem.(de site is tevinden op www.bruring.com/nuke/ )
Dus ik wil ook graag verder gaan op deze guide om uit te leggen wat er mis is gegaan.
Wat je moet doen is dus inloggen met 1 van de 2 wachtwoorden, Dan het commando EXPERT invoeren en dan het wachtwoord dat de generator voor je gemaakt heeft en dan kun je pas rip gebruiken.
Alleen ik kan nou niet achterhalen wat er nu precies mis gaat. Ik heb meerdere foutmeldingen gezien maar ik kan die niet reproduceren. Dus ik kan ook niet vertellen wat het is.
Ik draai op al mijn systemen win2k sp3 en ik zit nu op de laptop te werken die rechtstreeks is aangesloten op het modem (dus niet via een hub)
Ik weet nog wel dat ik gisteren middag een foutmelding kreeg dat de telnetpoort (20? Maar dat weet ik niet zeker.) niet bereikbaar was op het adres van de router. (10.0.0.138, standaard dus) maar toen hij een paar uur had uitgestaan kon ik weer gewoon telnetten.
Ik heb ip van de laptop veranderd naar 10.0.0.139 en toen de exe van stap 2 uitgevoerd en ik krijg nu geen foutmelding over “the specified entry was not found”als hij de arp tabel wil flushen.
Als ik nou dus verbinding wil maken via vpn krijg ik de veelzeggende foutmelding “Connecting to 10.0.0.138 pc1 the modem has returned an error. Dank je wel!
Ik heb een hele tijd geleden de Speedtouch home naar pro tweak uitgevoerd en ik heb daar heel lang geen problemen mee gehad totdat ik er laatst achterkwam dat bepaalde hogere poorten niet open konden. Dus ik wou hem terugtweaken. Als gids heb ik hiervoor de guide van collega tweaker Byteripper gevolgd. Diezelfde site heeft mij toendertijd ook goed geholpen met het tweaken van het modem.(de site is tevinden op www.bruring.com/nuke/ )
Dus ik wil ook graag verder gaan op deze guide om uit te leggen wat er mis is gegaan.
So far, So good.In dit artikel wordt beschreven hoe een getweakte Alcatel SpeedTouch Home weer in zijn originele staat teruggezet kan worden.
Stap 1:
Open uw internet browser.
Surf naar http://10.0.0.138, of het IP van uw modem.
Klik op het veld "System Setup".
Klik op "Defaults".
Volg de aanwijzingen.
Klik daarna op "Save All".
Hier begint de ellende.Stap 2:
Stop de MxStream CD-Rom in uw CD-Rom speler.
Klik op "Start" --> "Uitvoeren"
Typ "X:WindowsWinMXS_HOME.EXE" (X is de driveletter van uw CD-Rom speler).
U kunt tevens het standaard script hier downloaden.
Flushing ARP cache. The Specified entry was not found. Configuring speed touch home for KPN.
.Timout waiting for '
=>'
--error 0
Operation Failed!!! Check PC's IP-Address set to 10.0.0.139
Hier zit dus een fout in de guide. Als je dus inlogt met het wachtwoord dat de generator voor je gemaakt heeft of met het wachtwoord wat je in kan stellen in de webinterface heb je geen beschikking over het commando RIPStap 3:
Kies Start --> Run
Typ "telnet 10.0.0.138" ENTER.
Typ "EXPERT" ENTER.
Vervolgens voert u het wachtwoord in dat u hebt gekregen om in de expert modus te komen.
Wat je moet doen is dus inloggen met 1 van de 2 wachtwoorden, Dan het commando EXPERT invoeren en dan het wachtwoord dat de generator voor je gemaakt heeft en dan kun je pas rip gebruiken.
Nu ik dit gedaan heb herstart inderdaad het modem en zou het moeten werken. Maar dat det het dus niet omdat stap 2 al mis ging.Typ "RIP" (enter)
Typ "drv_write 2 1 b 8604" als u een POTS modem heeft, "drv_write 2 1 b 9600" als u een ISDN modem heeft.
Typ "exit"
Typ "system"
Typ "reboot"
De modem zal nu herstarten, na de herstart zijn de originele Mxstream instellingen hersteld en is er niets meer te zien van de tweak.
Alleen ik kan nou niet achterhalen wat er nu precies mis gaat. Ik heb meerdere foutmeldingen gezien maar ik kan die niet reproduceren. Dus ik kan ook niet vertellen wat het is.
Ik draai op al mijn systemen win2k sp3 en ik zit nu op de laptop te werken die rechtstreeks is aangesloten op het modem (dus niet via een hub)
Ik weet nog wel dat ik gisteren middag een foutmelding kreeg dat de telnetpoort (20? Maar dat weet ik niet zeker.) niet bereikbaar was op het adres van de router. (10.0.0.138, standaard dus) maar toen hij een paar uur had uitgestaan kon ik weer gewoon telnetten.
Ik heb ip van de laptop veranderd naar 10.0.0.139 en toen de exe van stap 2 uitgevoerd en ik krijg nu geen foutmelding over “the specified entry was not found”als hij de arp tabel wil flushen.
Als ik nou dus verbinding wil maken via vpn krijg ik de veelzeggende foutmelding “Connecting to 10.0.0.138 pc1 the modem has returned an error. Dank je wel!