error: Your OpenSSL headers do not match your

Pagina: 1
Acties:

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:32

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Ik heb daarnet mijn openssl geupdate en nu probeer ik ook mijn openssh versie te updaten (naar versie openssh-3.5p1). Het probleem is dat die iedere keer een error geeft:

code:
1
2
3
4
checking OpenSSL header version... 90700f (OpenSSL 0.9.7 31 Dec 2002)
checking OpenSSL library version... 90604f (OpenSSL 0.9.6d 9 May 2002)
checking whether OpenSSL's headers match the library... no
configure: error: Your OpenSSL headers do not match your library

Nu heb ik al diverse configure opties uitgeprobeerd. bv om openssl in bepaalde directory te installen en openssh met de --with-ssl-dir=/usr/local/openssl Maar dit wilde niet echt lukken.

Misschien heeft er iemand een idee hoe ik die library versie omhoog krijg naar 0.97 ?

http://www.xbmcfreak.nl/

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op je systeem staan nog de oude openssl libs. Ik weet niet welke distro je gebruikt, 't zou kunnen dat je oude openssl libs nog in /usr/lib staan, en je nieuwe in /usr/local/lib. Ergens staat nog een libssl.so.0.9.6 waar je libssl.so.0.9.7 zou moeten staan.

Misschien staat er een symlink verkeerd?

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:57

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
oftewel, even zoeken op ssl en de libs ervan verwijderen, opnieuw make instlal in openssl en dan openssh maken.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:32

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Bedankt voor je tip ;)

enig idee hoe ik deze error nu weer fix ? bijna niets wil meer starten zelfs wget om mijn filetjes mee te downloaden :(

wget: error while loading shared libraries: libssl.so.0: cannot open shared object file: No such file or directory

http://www.xbmcfreak.nl/

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 12:23

chem

Reist de wereld rond

probeer als root 'ldconfig' te draaien.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.