Toon posts:

Ati Radeon 9700 Pro

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Pas heb ik een Ati Radeon 9700 Pro van Gigabyte gekocht, maar nu maakt de FAN een MEGA herrie! Is dit normaal bij de Ati kaarten? En waar kan ik zien hoe warm mijn GPU is?

Verwijderd

De fan van mijn ATI kaart (Radeon 8500) maakt niet veel lawaai.

Verwijderd

Maar ja, een Radeon 9700 is wel ff wat anders dan een Radeon 9700 PRO, dat kan je niet echt vergelijken...

Het lijkt me dat de fan geen echte herrie mag maken, maar heel stil zal ie ook niet zijn aangezien de koeling die nodig is voor dat retesnelle ding :P...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 17:03 ]

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Wat voor herrie is het? Een pieptoon, een ratelend geluid, ..., of gewoon de luchtverplaatsing?

Verwijderd

Er is helaas geen mogelijkheid om de temp af te lezen :(

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:21

sapphire

Die-hard pruts0r

tenzij je er een tempsensor opplakt :) (duh)

Gabriël AM5

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
sapphire schreef op 02 February 2003 @ 17:40:
tenzij je er een tempsensor opplakt :) (duh)
Is het ook mogelijk om zo'n sensor op een pentium 3 te plakken? onder een waterblok .. :)

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Een P!!! heeft een ingebouwde tempsensor..

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:21

sapphire

Die-hard pruts0r

ja maar die kan je toch alleen in de bios bekijken, dus niet als je ff zit te benchen :?
volgens kan je beter gewooon een termometer kopen en die op je proc plakken.

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
het is meer een soort gelijk van een 80mm fan. Is dit normaal?

Verwijderd

Kijk eens op de forums van http://www.rage3d.com
Er zijn wel meer mensen met een Gigabyte die hetzelfde probleem hebben.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:14
wat voor n soort geluid maakt ie?

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-02 21:41

yGiDoRp

Sawasdee

Die Gigabyte MAYA serie schijnt wel een ingebouwde temp sensor. Dan moet je V-TUNER ff downen.

http://tw.giga-byte.com/support/driver/V-Tuner.zip

werkt alleen op Gigabyte Radeons

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Mijn Culb3d standaart cooler hoor ik helemaal niet. De Radeon 9500/9700 Pro hebben allemaal dezelfde cooler. Er zijn wel uitzonderingen zoals hercules.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Vos

AFCA

Of het normaal is ja of nee, wat maakt dat uit.
Als jij hem teveel lawaai vind maken zet je er toch een andere op :?

Lijkt me niet zo moeilijk, en om dat nu hier te gaan vragen.. Niemand kan horen wat voor geluid die maakt, dus...

:z

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 16:34

Goku33

Ownage!

tjah... als je hem teveel geluid vind maken, zet je er een zm80a-hp van zalman op, en dan ben je in 1 klap van al het geluid af...

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Waarschijnlijk is je fan onstabiel geworden, een nieuwe ben je 10 euro voor kwijt.

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:08
Bij mijn 8500 was het zo dat het fannetje tegen de fanguard (dat ding wat ervoor zit iig) aanliep. Toen ik die een beetje had losgeschroefd was het geratel weg.

Verwijderd

jesus ga niet zeuren over een fokking fannetje, koop anders gewoon even waterkoeling, en anders gewoon je kast niet naast je oren zetten.....

closeeeee

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 22:44:
jesus ga niet zeuren over een fokking fannetje, koop anders gewoon even waterkoeling, en anders gewoon je kast niet naast je oren zetten.....

closeeeee
Ga jij aub even (vapo-) chillen. Hij stelt een normale vraag, bevalt het je niet, reageer dan niet.

Verwijderd

ik zou een nieuwe fan kopen. of terug gaan naar de winkel. Misschien is de fan niet goed.

Mijn radeon 9700 pro (hercules) maakt bijna geen geluid.
De temp van je videokaart kun je niet aflezen voor zover ik weet.

Offtopic:

Modkid: Hij heeft een normale vraag. Je kan rustig reageren. dat komt veel beter over dan woorden zoals: fokking, en jezus. En anders kan je beter niet reageren. Dit antwoord heeft namelijk geen toegevoegde waarde aan het probleem.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 22:52 ]

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-02 15:51

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

mijn hercules 9700 pro.. maakt aan de andere kant een @^%#$^herrie..

Denk dat ik er maar een andere blokkie opzet + koeler

Legion 7i i9 3080 32gb

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 11:20

seninha

god's right foot

Je fan is niet stuk... neem dat maar van me aan.
Die dingen maken gewoon een partij herrie. Dat is de rede dat ik nu een Zalman heatpipe erop gezet heb. :)

Zou ik gelijk doen als ik jouw was. Werkt perfect.

Speel dagelijks Battlefield en Flight sim zonder probleem.
Nog geen eenkeer problemen gehad met warmte of zo

iRacing Profile Flickr

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 22:44:

closeeeee
Is een normale reactie teveel gevraagt ? :? als het zo reageer dan niet. Het zou wel terrecht zijn als de vraag al vaag gesteld zou zijn zoals kan er op een Via KT133A mobo nu wel Athlon Xp of niet.

Ik zou dan voor een Zalman hp-80 gaan die hoor je niet en zou 5c beter coolen :)
stalker_90909 schreef op 02 februari 2003 @ 22:53:
mijn hercules 9700 pro.. maakt aan de andere kant een @^%#$^herrie..

Denk dat ik er maar een andere blokkie opzet + koeler
Doe je die orb dan weg ? in heb wel interesse altijd leuk voor een of andere cooling mod. Als je em weg goed mail maar ff naar Astennu91@hotmail.com dan overleggen we wel ff over prijs.

[ Voor 29% gewijzigd door Astennu op 02-02-2003 22:57 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Heb zelf sinds een paar dagen de Maya II 9700 pro, en die fan maakt geen herrie iig niets meer dan mijn BBA Club3D 9700 die ik hiervoor heb gehad. En zekers geen MEGA herrie oid.
Pagina: 1