Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

standaard kasten en fans aansluiten - uitleg

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is mijn topic van gisteren op slot gezet, deze keer stel ik mijn vraag wat anders en hoop dat ik een goede uitleg van jullie krijg

Natuurlijk is het zo dat er al genoeg topic's over dit onderwerp zijn te vinden maar de meeste lezers zien de bomen door het bos niet meer .Er is ook geen goede FAQ daarover te vinden - een goede TIP voor de echte profs van tweakers.net.Zo vermijd je dan te veel overbodige topic's - nietwaar ?

Meeste standaard kasten ( denk aan Chieftec , Antec etc ) hebben 4x mogelijkheden ( lees goed - standaard , 2x voor en 2x achter ) om een fan te monteren , daarnaast hebben ze nog een voeding met een aparte connector voor fan speed controle

Maar de meeste standaard mobos hebben maar 3x posities voor de fans;
fan1-cpu , fan2-chassis fan ,fan3-power fan , daarnaast meerdere mogelijkheden voor de controle en instellingen van deze fans

de vraag is

Als je dan deze standaard gegevens hebt wat is dan de meest voor de hand liggend advies om alle fans te monteren waarbij de mogelijkheden bestaan om de draaisnelheid van de fans te controleren en indien nodig bijstellen.
Het gaat mij om een korte maar duidelijke antwoord waarbij technische kennis op hoog niveau niet nodig is.

Wie kan hiervoor de moeite nemen.
Mijn vriendelijke dank , ook namens alle lezers die dit onderwerp niet begrijpen en telkens moeilijk vinden.

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:35
Hier zijn naar mijn weten een helehoop oplossingen voor, de meest voor de hand liggende lijkt me een fanbus/reobus(als je wilt weten wat dat is gebruik de search) die wel meerdere fans kan aansluiten.

p.s ik ben benieuwd of dit topic lang leeft.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

op de CPU-fan aansluiting hang je natuurlijk je CPU fan.
Op de chasis-fan aansluiting kan je een van je casefans aansluiten
op de Power-fan aansluiting kan je je voedingsfan aansluiten (maar je kan daar ook een andere casefan op doen)
Als je nog meer wilt aansluiten zal je die fans aan een molex (=stekkertje zoals die ook aan je hardeschijf zit) moeten aansluiten, daarvoor zit vaak een verloopkabeltje meegeleverd.

Dit is allemaal zo logisch, dat kan je zelf toch wel verzinnen?
Je hebt je uitleg, ik gooi ook dit topic dicht, want het blijft te basic. Ik hoop dat je 't nu allemaal begrijpt?

Dit topic is gesloten.