Ik heb net een tyan tiger MPX binnen gekregen alleen ik kan de bios niet updaten. Hij zegt dat ik Memory management uit moet zetten anders update ie hem niet, alleen ik heb echt geen id wat dat is. Weet iemand wat dat is?
Maak eens een bootdisk met alleen command.com en de flashfiles erop.
Als je autoexec.bat en config.sys erop hebt staan, staat er teveel op.
Als je autoexec.bat en config.sys erop hebt staan, staat er teveel op.
Verwijderd
download een win98 bootdisk of maak er zelf eentje, en verwijder alles behalve io.sys, msdos.sys en command.com
vog vervolgens je flash-programma en biosbestand toe, en klaar is kees (nu kun je in "pure dos mode" booten)
vog vervolgens je flash-programma en biosbestand toe, en klaar is kees (nu kun je in "pure dos mode" booten)
ik heb ook een Tiger MPX en bij mij doet ie alleen updaten nadat ik had opgestart met een flop die ik gemaakt had door in win98 in het format programma de optie "maak systeemdiskette" aan te vinken.
das dus wel hetzelfde als hierboven ook beschreven staat.. (zonder autoexec.bat en config.sys etc...)
HF
das dus wel hetzelfde als hierboven ook beschreven staat.. (zonder autoexec.bat en config.sys etc...)
HF
[ Voor 6% gewijzigd door NaWA op 03-02-2003 01:25 ]
FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect
Je kan achter die flash utility van Tyan nog een aantal parameters zetten dan ignored hij verder alles en flashed hij de boel ook gewoon. Zeg niet dat dat the way to go is, maar werkt wel
Verwijderd
memory managers:
- Emm386
- Himem
Altijd kaal booten (veilige dos modus).
- Emm386
- Himem
Altijd kaal booten (veilige dos modus).
Leuk, dan "flasht" hij een geheugengebied dat afgeschermd/verplaatst is door een manager en is je bios nog niet geflasht ook al zegt hij van wel.... (of je hebt een bad-flash).Je kan achter die flash utility van Tyan nog een aantal parameters zetten dan ignored hij verder alles en flashed hij de boel ook gewoon. Zeg niet dat dat the way to go is, maar werkt wel
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 08:37 ]
Als je in windows XP een bootdisk maakt met de Exporer format functie krijg je een Windows ME bootdisk. Deze laad schijnbaar altijd memory support zonder dat je config of bat files hebt. Irri, dus je moet gewoon een echte DOS of windows 9x bootdisk zien te bemachtigen... Probleem had ik ook met mijn Tyan Thunder K7Xpro...
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Verwijderd
een non-Microsoft DiskOperatingSystem zoals Caldera/DR-DOS of FreeDOS zal ook prima voldoen. van deze laatste werkt een SYS A: prima in NT/2000/XP, in tegenstelling tot MS's SYS: "incorrecto dos version" (immers CMD/Command.com in NT en hoger zeggen dat ze DOS 5 zijn)
Pagina: 1