Toon posts:

netwerk probleem en spook netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als ik mijn win2k Advanced server installeer gaat alles goed, totdat ik mijn netwerkkaarten wil installeren en netwerkverbinding wil maken..

ten eerste geeft hij 3 netwerkkaarten aan, terwijl er 2 in zitten.. (opnieuw fdisken,formatteren, installeren werkt niet).
die 3e heb ik dus gedisabled, maar dan hebben we het 2e punt..als ik verbinding wil maken met internet en lan gaat dat eerst goed, internet doet het, netwerk doet het, overzenden gaat goed enz.. Maar dan na een tijdje heb ik geen verbinding meer met het netwerk en ook niet meer met internet ( netwerkkaart 1 is 192.168.0.1 en internet is DHCP) pingen gaat niet meer, shares niet meer helemaal niks.. opnieuw starten ook niet, alleen als ik netwerkkaarten weer opnieuw installeer, maar dan begint het weer van voor af aan..

wat kan dit zijn ??

(ja ik heb gezocht en ja zelf geprobeerd)

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 11:38

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Heb je misschien een moederbord van MSI met USB to USB? Dat wordt ook gezien als een extra netwerk verbinding. Misschien dat het daar aan ligt. Geef eens ietsjes meer info over je hardware asljeblieft.

I think, therefor I am.....I think.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen MSI..

beetje oud moederbord, kan ook niets van op het moederbord vinden, maar de "mainbord support disk" heeft er wel een driver voor...

en ik heb mijn laptop ook aangesloten op het netwerk...

en als na een tijdje geen netwerk meer is op mijn server, kan mijn laptop wel mijn workstation zien en andersom maar niet de server..dus alle verkeer naar de server is weg.. reboot helpt weer

Verwijderd

in de device manager kun je powersave opties voor je netwerkaarten beheren. zet ze voor alle *drie* de NICS op "nooit uitzetten en wee je gebeente als je het toch doet, stoute server!" en je zult zien dat je plotselinge verlies van connecties ineens minder wordt.
sterker nog, als het goed is moet behalve een reboot ook een mouse-wiggle op je server helpen :)

Verwijderd

Topicstarter
en waar staat die optie dan precies??

ff opmerking: 15 min. constan pingen gaat WEL..(edit: 1 uur pingen)
maar bestanden overzenden gaat even goed, maar dan kapt hij er mee

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 16:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Heb je wel de laatste drivers voor je NIC geinstalleerd :? Is je kabel brak, of is je hub misschien aan het overlijden..

Wat zijn verder de IP instellingen.
hub of switch
utp of coax
More info please..

Verwijderd

Topicstarter
laatste drivers-> ja
kabel brak -> nee op workstation werkt hij wel
switch is goed
server: 192.168.0.1
WS: 192.168.0.2
laptop : 192.168.0.3

alleen de server knalt eruit als ik een bestand verzend en niet als ik hele tijd ping...
opnieuw installeren werkt ook niet...

Verwijderd

Topicstarter
niemand die het weet :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 22:18 ]

Verwijderd

Uhm, wat voor netwerkkaarten heb je 10mbit of 100 mbit... iig, wat ik in ander topic las is dat hij op 100 mbit half duplex of op 10 mbit full duplex moet staan, als dit zou helpen... ik heb ook last van dit probleem, ik d8 eerst dat t aan mn isdn kaart lag, conflict tussn isdn kaart en netwerkkaart... maar goed, ik zoek ook verder...

Verwijderd

Topicstarter
ik gaat dat proberen...

maar toevallig ken ik goed opschieten met de Automatisering afdeling van school en ik heb de systeembeheerder om hulp gevraagd..als ik iets weet gooi ik het antwoord gelijk hier

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ik heb het een tijdje gehad met een compaq 3121 Netwerkkaart. (intel 10/100)

En daar heb ik vorige week de drivers van geupdate. En nu heb ik nog geen irq less or equal crash gehad.

Dus ik denk dat een van je netwerkkaarten gewoon crashed Of je TCP/IP Stack

Oplossing SP3 installeren en kijken hoever je windows update kan draaien. Met de rest van de patches dus.

Probeer je netwerkkaarten trouwens op auto te zetten want Hard instellen begrijpt ie bij mij ook niet echt.

[ Voor 14% gewijzigd door raymonvdm op 08-02-2003 22:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik installeer eerst wel die servicepacks..mischien scheelt dat...

Verwijderd

Topicstarter
dat helpt dus niet :'( ...ik heb hem een tijdje aangelaten zonder iets te doen en ik kwam erachter dat hij gewoon een bepaalde tijd een netwerkverbinding heeft en dan kapt hij ermee..

• Senser
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:31
Weet niet zeker of het helpt, maar je zou even kunnen kijken naar de bindings van de NIC's, de lokale NIC moet als eerste in het lijstje staan..

Verwijderd

Topicstarter
er zit momenteel maar 1 netwerkkaart in..eerst kijken of deze het doet..
Pagina: 1