Ik heb een leuke switch op de kop getik, een 3Com Superstack 3300. (3C16980)
24-poorts, 10/100, managed
Alleen.. hij wil niet echt
Via een seriele kabel en hyperterminal krijg ik geen enkele reactie (maar goed, weet niet 100% zeker of ik goede kabel heb, volgens mij wel)
Win2k geeft, als ik m heb aangesloten, netjes 100Mbit verbinding aan, als ik de switch aanzet.
Dat is maar heel even, daarna meteen netwerkverbinding verbroken.
De switch gaat zelftesten, en even daarna branden ALLE lampjes op dat ding. Alleen op poort 1 knipperen "packet" en "status". Overigens zit er niets op die poort aangesloten.
Ik heb dus verder niets van die switch, alleen de switch zelf. Geen kabels, geen software (down ik wel), geen passwords, niets
Nu kan ik 2 dingen bedenken:
1. Switch is gewoon kapot.
2. Ding is geconfigureerd, en ik moet m op een of andere manier eerst resetten.
24-poorts, 10/100, managed
Alleen.. hij wil niet echt
Via een seriele kabel en hyperterminal krijg ik geen enkele reactie (maar goed, weet niet 100% zeker of ik goede kabel heb, volgens mij wel)
Win2k geeft, als ik m heb aangesloten, netjes 100Mbit verbinding aan, als ik de switch aanzet.
Dat is maar heel even, daarna meteen netwerkverbinding verbroken.
De switch gaat zelftesten, en even daarna branden ALLE lampjes op dat ding. Alleen op poort 1 knipperen "packet" en "status". Overigens zit er niets op die poort aangesloten.
Ik heb dus verder niets van die switch, alleen de switch zelf. Geen kabels, geen software (down ik wel), geen passwords, niets
Nu kan ik 2 dingen bedenken:
1. Switch is gewoon kapot.
2. Ding is geconfigureerd, en ik moet m op een of andere manier eerst resetten.