3Com switch (3300) -> defect of foute config?

Pagina: 1
Acties:

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Ik heb een leuke switch op de kop getik, een 3Com Superstack 3300. (3C16980)

24-poorts, 10/100, managed :9~

Alleen.. hij wil niet echt ;)

Via een seriele kabel en hyperterminal krijg ik geen enkele reactie (maar goed, weet niet 100% zeker of ik goede kabel heb, volgens mij wel)

Win2k geeft, als ik m heb aangesloten, netjes 100Mbit verbinding aan, als ik de switch aanzet.
Dat is maar heel even, daarna meteen netwerkverbinding verbroken.
De switch gaat zelftesten, en even daarna branden ALLE lampjes op dat ding. Alleen op poort 1 knipperen "packet" en "status". Overigens zit er niets op die poort aangesloten.

Ik heb dus verder niets van die switch, alleen de switch zelf. Geen kabels, geen software (down ik wel), geen passwords, niets

Nu kan ik 2 dingen bedenken:
1. Switch is gewoon kapot.
2. Ding is geconfigureerd, en ik moet m op een of andere manier eerst resetten.

Verwijderd

kijk ff op 3com support site. Meestal moet je de baud rate instellen voor een terminal sessie.

• AppleMooz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 14:40
Op 3Com apparatuur zit overigens levenslange garantie. Als je het vermoeden hebt dat deze defect is, kun je hier dus op terug vallen.

• Nukubu
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb hier zelf ook zo'n ding staan en gebruik deze kabel om hem te configgen,

Afbeeldingslocatie: http://www.kratten-koning.demon.nl/Null%20Modem.JPG

Standaard accounts zijn:

Monitor Acces level:
Username:monitor
Passwrd:monitor

Manager Acces level:
Username:manager
Paaswrd:manager

Security Accels level:
Username:admin
Passwrd: (No password)
of
userName:security
passwrd:security

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
AppleMooz schreef op 02 februari 2003 @ 16:04:
Op 3Com apparatuur zit overigens levenslange garantie. Als je het vermoeden hebt dat deze defect is, kun je hier dus op terug vallen.
dit geld alleen voor diegene die ook dat apparaat heeft aangeschaft... de garantie is niet overdraagbaar...

A wise man's life is based around fuck you

• HamsterDance2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-08 16:11
op 19200 en de juiste kabel (zie boven) kun je met het ding praten. staat me iets bij van een break zodat je in de basis van de switch blijft waarmee je de firmware er opnieuw in kan blazen. wellicht dat je voorganger een update heeft gedaan die 1/2 uitgevoerd is?
Bel 3com maarssen(utrecht) en roep help! ze zijn zeeeer klantvriendelijk!

Verwijderd

Anders bel je degene waar je em van gekocht hebt, lijkt me meer dan redelijk dat ie je even opweg helpt..

Verwijderd

zwelgje schreef op 02 February 2003 @ 16:20:
[...]

dit geld alleen voor diegene die ook dat apparaat heeft aangeschaft... de garantie is niet overdraagbaar...
nog nooit problemen gehad met 3com en producten die door meerdere handen zijn gegaan.... dus ook in dit geval gewoon doen :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 22:37:
Anders bel je degene waar je em van gekocht hebt, lijkt me meer dan redelijk dat ie je even opweg helpt..
Ik heb 'm niet gekocht, gekregen... van een ex-chello medewerker.. Wist alleen dat t een switch was, en dat ie 'm nog had liggen..

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 22:39:
[...]

nog nooit problemen gehad met 3com en producten die door meerdere handen zijn gegaan.... dus ook in dit geval gewoon doen :)
vreemd ik heb juist wel die ervaring, naja mischien dat het per keer verschilt?? ze zullen het wel van geval tot geval bekijken dan

waneer was de laatste keer dat jij een switch hebt aangeboden bij hun dan?

A wise man's life is based around fuck you

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Doet me denken aan een fout die ik een paar maanden terug ook tegen kwam bij mijn oude 3Com Superstack II 3300.
Even een connectie, en daarna springt ie weer in de zelftest (en blijft daar in hangen)
Deze fout stond zelfs als selectie criteria bij het RMA formulier (gangbare fout in zoverre)

Gewoon opsturen is het devies.
Ze gaan naar mijn idee niet moeilijk doen over dat je niet degene bent die hem aangekocht heeft, althans, dat was bij mij ook niet het geval.
Lijkt mij dat ze dat ook niet kunnen traceren (tenzij je je registreerd allicht) maar een bedrijf geeft niet aan de fabrikant door welke klant welk product heeft gekocht.

Dus gewoon een RMA aanvragen bij 3Com, goeie service daar, en voor een ritje ierland vond ik twee weken lekker vlot :)
Kreeg notabene een gloednieuwe Superstack 3 3300 op de koop toe ipv een superstack 2 :)
Pagina: 1