geen oc meer mogelijk na overbouw andere kast

Pagina: 1
Acties:

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-02 09:13

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

Topicstarter
ik heb een ander kast gekocht een chieftec ta 10 bld.maar nu kan ik de instellingen niet meer gebruiken zoals ik ze had in de bios. ik kon de fsb op 144 zetten als ik dat nu doe boot de pc niet meer het max is nu 138 klote dus heeft iemand het zelfde probleem gehad?
ik heb ook een zalman 6000 cu en die komt net tegen de boben kant dan de kast aan kan dit kwaad?

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Warmteprobleem?

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Hoe is de airflow in je nieuwe kast t.o.v. de oude??

Verwijderd

andere voeding nu?

Verwijderd

Het moet wel de voeding of warmte zijn. Iets anders kan nl niet veranderd zijn bij een nieuwe kast, tenzij je niet alles goed hebt aangesloten of te veel koelpasta gebruikt hebt oid.

Verwijderd

Dit heb ik ook gehad alleen kon ik m'n mp niet meer veranderen, en ik had dezelfde voeding, en een geheel open case (eigen case gebouwd en oude kast gestripped), toen ik een nieuwe bat erin deed, deed ie et voor een paar weekies weer en nu weer hetzelfde probleem is heel vaag.

• mr.loepie

mr.loepie

Topicstarter
denk niet dat het de warmte is de cpu is 32 graden .
en de airflow is 200 keer betern in de nieuwe kast de kabels lopen allemaal 8ter het mobo lang en ook nog eens 8 coolers erin .
en ik heb dezelfde voeding een enermax 350 wat die ik ook in de vorige kast had
nog meer suggesties alles is welkom

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Laatste wat ik kan bedenken is aarding..

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Hoe warm wordt de temp van je proc stressed??? Ik heb zelf ook een andere (Chieftec) kast gekocht waar het overklokken ook zwaar tegenviel (door de kast zelf...)

Humor moet je serieus nemen

Verwijderd

Het kan aan mij ligge, maar je case heeft toch niks met de prestaties van je sys te maken :? Al leg je je comp op los op je bureau. Dat zie je toch ook vaak met stikstof koeling enzo dat die comp uit elkaar ligt en superver overklokt.

• mr.loepie

mr.loepie

Topicstarter
tommie-boy schreef op 02 februari 2003 @ 16:53:
Hoe warm wordt de temp van je proc stressed??? Ik heb zelf ook een andere (Chieftec) kast gekocht waar het overklokken ook zwaar tegenviel (door de kast zelf...)
aarding weet ik niet want ik heb hem op 6 punten vast het mobo dan he.
als ik hem met hotcpu op high zet en dan run wordt hij niet warmer dan 38 graden stressed
dat lijkt me goed met de kast dicht wel te verstaan dan he

Verwijderd

mr.loepie schreef op 02 February 2003 @ 15:31:
ik heb een ander kast gekocht een chieftec ta 10 bld.maar nu kan ik de instellingen niet meer gebruiken zoals ik ze had in de bios. ik kon de fsb op 144 zetten als ik dat nu doe boot de pc niet meer het max is nu 138 klote dus heeft iemand het zelfde probleem gehad?
ik heb ook een zalman 6000 cu en die komt net tegen de boben kant dan de kast aan kan dit kwaad?
als je koeler de case raakt zit hij waarschijnlijk niet helemaal optimaal op de core, zorgen dat hij de case niet meer raakt en ik denk dat het dan weer beter gaat.

• mr.loepie

mr.loepie

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 17:36:
[...]

als je koeler de case raakt zit hij waarschijnlijk niet helemaal optimaal op de core, zorgen dat hij de case niet meer raakt en ik denk dat het dan weer beter gaat.
zou dat zo veel uitmaken dan ? hij raakt hem net kan me niet voorstellen dat dat het zou kunnen zijn maar ik ga het zeker proberen.

Verwijderd

mr.loepie schreef op 02 February 2003 @ 18:20:
[...]

zou dat zo veel uitmaken dan ? hij raakt hem net kan me niet voorstellen dat dat het zou kunnen zijn maar ik ga het zeker proberen.
zelfs als je een haar aan de ene kant van de core en de cooler stopt scheeld het al aardig, dus ja dat KAN een heleboel schelen.

• mr.loepie

mr.loepie

Topicstarter
a.p.versteeg ja hebt helemaal gelijk ik heb de cooler omgedraait zodat ie niet meer tegen de case komt en het werkt weer als voorheen. thank you _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
iedereen bedankt voor zn hulp deze kan wat mij betreft dicht

[ Voor 16% gewijzigd door mr.loepie op 02-02-2003 18:55 ]

Pagina: 1