Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Met iets lichts bedoelen we programma's die cijfers berekenen.
Wil je echt helpen, meld je dan aan bij ECC2, daar hebben we flink power nodig.
RC5 staan we op 1 met 4 miljeon punten voorstand
Dan heb je nog de science projecten,
Think - kankeronderzoek
Muon - deeltjeversneller onderzoek
TSC - Tuborcolose onderzoek
D2OL - Drugonderzoek
En nog een paar.
Kwa power hebben we bijna overal behalve de D.net projecten (RC5, OGR25 en 24) power nodig. Volgens mijn mening ECC2 het meest
Voor de rest zijn er nog non-cpu-consuming projecten (die dus niet alle idle cycles gebruiken), zoals EcologyFund en Project Dolphin, die je ernaast kan doen.
Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.
ken het url imiddels uit me kop
Als ik jou was zou ik ecc2 joinen
http://www.ddf.tmfweb.nl/ecc2.zip
Uitpakken, de .cfg file openen en de e-mail van X-G[at]DDF.TMFWEB[dot]NL veranderen in je eigen.
ECC2GUI.EXE openen en laten draaien. Je hoeft dan alleen nog maar een snelkoppeling te plaatsen in je opstarten map onder het menu start!
Van de belangrijkste projecten waar DPC aan deelneemt wordt de Dutch Power Cows Hitparade (DPCH) gemaakt, en die vind je dagelijks op dit forum. Hierbij staan links naar hoe het een en ander werkt. Ik zou zeggen, doe je keuze en help DPC een handje mee!
Division BrabanderT
Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.
D2OL #2
Een project van Sengent tegen verschillende ziektes die bij Bioterrorisme gebruikt zouden kunnen worden: Anthrax, Ebola en Pokken.
Distr. Folding #15
Het doel van dit project is het onderzoeken van het vouwen van proteïnen. Hiermee hopen ze te kunnen helpen ziektes te bestrijden.
ECC2-109 #3
Dit is een DC project om een door Certicom uitgeschreven challenge op te lossen. Hiermee proberen ze aan te tonen dat hun encryptie methode veilig genoeg is voor alledaagse toepassingen als mobiele telefoons, pagers, webservers, chip cards en Ecommerce.
Folding@Home #16
Een project van de Stanford Universiteit, met als doel het simuleren en begrijpen van de werking van (samengestelde) eiwitten, en de hieraan gerelateerde ziekten zoals, Alzheimer's, BSE en Parkinson's.
Genome@Home #7
Een project van de Stanford Universiteit, met als doel het ontwerpen van nieuwe genen die bijvoorbeeld ingezet zouden kunnen worden voor medische toepassingen.
OGR-25 #1
RC5-72 #1
Een project om RSA Labs' 72bit RC5 Encryption Challenge te tackelen.
SETI@Home #27
Speurtocht naar buitenaards leven.
THINK #9
Onderzoek tegen kanker
TSC #10
Dit project zoekt een medicijn tegen Tuberculose
The choice is yours
https://u24.gov.ua/
Zo'n beetje ieder project waar je hier Hitparade's van ziet kan hulp gebruiken. Het lijkt me beter dat jij een project uitkiest wat je bevalt d.m.v. het lezen van de FAQ of door de reacties van de personen. Het is net als het kopen van een auto/huis...er moet goed over nagedacht worden
[edit]
Mooie post Jis
[ Voor 8% gewijzigd door MarcyDarcy op 02-02-2003 16:09 ]
Je vergeet EcologyFund en DolphinJis schreef op 02 februari 2003 @ 16:04:
Hier ff een overzicht met de plaats waar DPC momenteel staat binnen dat project:
[bla]
The choice is yours
EcologyFund #3
Klik elke dag op een paar linkjes om natuur te beschermen (toch?
Dolphin Prpject #1
Installeer een progje dat bijhoudt hoeveel, NIET wat, je tiept, en kijk of jij meer tiept dan de rest
Als eerste wil ik je alvast welkom heten bij DPC. We zijn altijd blij met enthousiaste mensen die hun ongebruikte processorkracht in willen zetten voor een goed doel. Ik kan me goed voorstellen dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Als je geen keuze kunt maken zou ik jezelf als eerste de volgende vragen stellen:
1. Met wat voor doel wil je de ongebruikte processorkracht inzetten.
Er zijn 3 categoriën: 'Wetenschap', 'Gezondheid' en 'Wiskunde'
Bij 'wetenschap' zijn het vaak projecten waarbij wordt berekent of er buitenaardsleven is of hoe bepaalde atomen in elkaar zitten oid. Met de resultaten hiervan wordt het wetenschappelijk onderzoek bevoorderd. In de categorie 'gezondheid' wordt vaak gerekend voor een medicijn tegen een bepaalde ziekte. Onder het kopje 'wiskunde' vallen projecten waarbij de processorkracht wordt gebruikt om bepaalde wiskundige sommen oid op te lossen.
2. Hoe zwaar mag de clients zijn? (Geheugen ed)
Dit hangt af van de snelheid en kracht van je pc. Als je een hele snelle pc hebt met dikke intelprocessor en een bak geheugen is het handiger om het ene project te doen omdat je hier in verhouding betere resultaten krijgt als bij een ander.
3. Persoonlijke voorkeur
Op de laatste plaats maar misschien wel het meest belangrijk. Welke project spreekt je het meest aan. Zijn de hitparades die op GoT gepost worden leuk ed. Misschien een idee om een subteam te joinen? Het zijn allemaal opties.
Ik hoop dat ik je hiermee een stuk op de goede weg geholpen heb.
Graasze
mja, opnieuw opgestart door mij, lees 't dolphin topic (we gaan offtopicMM- schreef op 02 February 2003 @ 16:14:
Was dolphin niet gestopt?
Op Distributed Computing doe ik op het moment niks, ik graaste wel mee met RC5-64, heb D²OL geprobeert, maar die vrat veel geheugen en hij kwam niet verder dan initializing
Verder is er ook nog The NEO Project, er is een universele client voor verschillende projecten, zoals de BIOS encryptie van de XboX kraken zodat er linux op kan worden gedraait zonder een modchip.
Bor_de_Wollef schreef op 02 February 2003 @ 16:22:
Is er voro de RC5-72 trouwens geen leuk stats progje? Ik ben net gejoined maar heb nog niets kunnen vinden op dit vlak.
nee, die client kreeg ik van een collega. Maar wil er nog een naast gaan draaien die ik zelf uit ga zoeken. Denk dat het een van de "verantwoorde" onderzoeks projecten zal worden. In ieder geval staat hier nu echt genoeg info om een keuze te maken. Ik ga alles doorspitten en dan hebben jullie er weer een nieuwe DPC'er bijMarcyDarcy schreef op 02 February 2003 @ 16:28:
Zo te zien heeft topisstarter al een keuze gemaakt
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 02-02-2003 16:42 ]
Verwijderd
waarop gebaseerd?X-G schreef op 02 February 2003 @ 15:19:
Iets lichts zou ik pakken.
waarop gebaseerd?[...]
Wil je echt helpen, meld je dan aan bij ECC2, daar hebben we flink power nodig.
waarop gebaseerd?[...]
Kwa power hebben we bijna overal behalve de D.net projecten (RC5, OGR25 en 24) power nodig. Volgens mijn mening ECC2 het meest
ik bedoel, bij ecc2 staan we geen eerste, dus hebben we daar power nodig, maar bij ecc2 staan we wel 3e, en bij bijv Seti 27e, F@H 16e en bij distrib. folding 15e. Hebben we bij die projecten dan niet nog meer power nodig dan we bij ecc2 nodig hebben?
magoed, that's my point of view, je moet kiezen wat jij leuk vindt (en waar DPC al aan meedoet
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 16:41 ]
Sommige projecten werken toruwens ook beter met bepaalde type CPU's. Daar zou je ook op kunnen letten.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett
Verwijderd
review is trouwens wel verouderd, er staat nog steeds rc5-64 ipv rc5-72E-jey schreef op 02 februari 2003 @ 15:21:
reviews: Dutch Power Cows?
ken het url imiddels uit me kopDie site is truowens niet helemaal up to date meer
Als ik jou was zou ik ecc2 joinen
o ja, ECCp-109 is afgelopen, in de plaats daarvan is ECC2 gekomen
Enne, voor de rest: complimentjes voor de nette reacties. Over het algemeen geven ze een duidelijk overzicht
algemeen bekend dat X-G iedereen op ecc2 wil hebben, tot vervelends aan toe zelfs, die projecten die jijophoest hebben idd het meeste nodig (en dat zeg ik met me RC5, TSC, ECC2 en DF (de projecten die ik thuis draai))Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 16:41:
niet om het een of ander hoor, maar ik erger me toch wat aan de 1e post van X-G in deze draad:
[...]
waarop gebaseerd?
[...]
waarop gebaseerd?
[...]
waarop gebaseerd?
ik bedoel, bij ecc2 staan we geen eerste, dus hebben we daar power nodig, maar bij ecc2 staan we wel 3e, en bij bijv Seti 27e, F@H 16e en bij distrib. folding 15e. Hebben we bij die projecten dan niet nog meer power nodig dan we bij ecc2 nodig hebben?
magoed, that's my point of view, je moet kiezen wat jij leuk vindt (en waar DPC al aan meedoet) en dat is blijkbaar RC5-72 geworden nog niet gebeurd
. Alvast welkom en ik zou zeggen: Graas zo hard als je kan!
offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING
Daarmee kan deze draad wel dicht.
Je hebt neem ik aan nu wel voldoende info om een keus te maken.
Dit topic is gesloten.
![]()