[DPC] meedoen, maar welk project.

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:06

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Hoi, ik zou graag meedoen met DPC, alleen kan ik niet zo goed kiezen uit de projecten waar je aan mee kan doen namens de DPC. Wie helpt mij een uitzoeken? Welk project zou jij voor gaan en waarom? Of binnen welk project zijn hard nieuwe users nodig? Ik heb niet echt een leuke beschrijving van alle projecten kunnen vinden op basis van waar ik keuze kan maken. Wie heeft een suggestie? Wellicht is deze thread dan ook interessant voor andere (nieuwe) users. }:O

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Iets lichts zou ik pakken.
Met iets lichts bedoelen we programma's die cijfers berekenen.
Wil je echt helpen, meld je dan aan bij ECC2, daar hebben we flink power nodig.
RC5 staan we op 1 met 4 miljeon punten voorstand

Dan heb je nog de science projecten,
Think - kankeronderzoek
Muon - deeltjeversneller onderzoek
TSC - Tuborcolose onderzoek
D2OL - Drugonderzoek

En nog een paar.
Kwa power hebben we bijna overal behalve de D.net projecten (RC5, OGR25 en 24) power nodig. Volgens mijn mening ECC2 het meest :)

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• GeniusDex
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-01-2025

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Er zijn 3 'soorten' projecten: medisch onderzoek, overig onderzoek, en rekenkundig (beveiligingen kraken) Ik weet niet wat je het meest aanspreekt en waar atm de meeste users nodig zijn (zit er niet zo in)
Voor de rest zijn er nog non-cpu-consuming projecten (die dus niet alle idle cycles gebruiken), zoals EcologyFund en Project Dolphin, die je ernaast kan doen.

Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
reviews: Dutch Power Cows?

ken het url imiddels uit me kop :P Die site is truowens niet helemaal up to date meer :)
Als ik jou was zou ik ecc2 joinen ;)

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Welk project je kiest is afhankelijk wat jij belangrijk vindt. Vind je bijv. het kraken van een XX-bit sleutel belangrijk doe je mee aan RC5, vind je het zoeken naar een medicijn voor kanker belangrijk, doe je mee aan THINK. En bij THINK zijn nog nieuwe members nodig ook, want we worden daar binnenkort ingehaald en da's niet goed.

• X-G

X-G

Yeah.

Zou je ECC2 willen joinen:
http://www.ddf.tmfweb.nl/ecc2.zip
Uitpakken, de .cfg file openen en de e-mail van X-G[at]DDF.TMFWEB[dot]NL veranderen in je eigen.
ECC2GUI.EXE openen en laten draaien. Je hoeft dan alleen nog maar een snelkoppeling te plaatsen in je opstarten map onder het menu start!

• RoyalFlusher
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
Een overzicht van zowat alle projecten vind je op http://www.extremedc.com/project.htm
Van de belangrijkste projecten waar DPC aan deelneemt wordt de Dutch Power Cows Hitparade (DPCH) gemaakt, en die vind je dagelijks op dit forum. Hierbij staan links naar hoe het een en ander werkt. Ik zou zeggen, doe je keuze en help DPC een handje mee! ;)

Division BrabanderT

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Bij Folding@Home staat DPC nog lang niet op 1. Graag joinen, is een nuttig project :) Voor info kun je in de Hitparades posten of iemand (mij) mailen.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• Bor

Bor

Topicstarter
Wat ik vergeten ben te vertellen is dat ik graag een project heb waarvan de client niet zo zwaar is. Ik las al verhalen over clients die 50 Mb memory snoepen, da's dus hier niet de bedoeling.

• GeniusDex

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Zover ik weet is/was de CLI client bij ECC2 niet zo zwaar (geen 50MB dus enzo)

If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
THINK 'snoept' bij mij 13Mb dus dat valt erg mee ;)

Verwijderd

Dan wordt het geen d2ol :) Die wil 100 mb :(

• X-G

X-G

Yeah.

Think is ook zwaar. Vooral als je ook wel eens wil KaZaA'en

• Jis
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 22:42

Jis

Hier ff een overzicht met de plaats waar DPC momenteel staat binnen dat project:

D2OL #2
Een project van Sengent tegen verschillende ziektes die bij Bioterrorisme gebruikt zouden kunnen worden: Anthrax, Ebola en Pokken.

Distr. Folding #15
Het doel van dit project is het onderzoeken van het vouwen van proteïnen. Hiermee hopen ze te kunnen helpen ziektes te bestrijden.

ECC2-109 #3
Dit is een DC project om een door Certicom uitgeschreven challenge op te lossen. Hiermee proberen ze aan te tonen dat hun encryptie methode veilig genoeg is voor alledaagse toepassingen als mobiele telefoons, pagers, webservers, chip cards en Ecommerce.

Folding@Home #16
Een project van de Stanford Universiteit, met als doel het simuleren en begrijpen van de werking van (samengestelde) eiwitten, en de hieraan gerelateerde ziekten zoals, Alzheimer's, BSE en Parkinson's.

Genome@Home #7
Een project van de Stanford Universiteit, met als doel het ontwerpen van nieuwe genen die bijvoorbeeld ingezet zouden kunnen worden voor medische toepassingen.

OGR-25 #1

RC5-72 #1
Een project om RSA Labs' 72bit RC5 Encryption Challenge te tackelen.

SETI@Home #27
Speurtocht naar buitenaards leven.

THINK #9
Onderzoek tegen kanker

TSC #10
Dit project zoekt een medicijn tegen Tuberculose

The choice is yours :)

https://u24.gov.ua/

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 20:30
Het gebruikelijke 'touwtrekken' is weer begonnen. :/

Zo'n beetje ieder project waar je hier Hitparade's van ziet kan hulp gebruiken. Het lijkt me beter dat jij een project uitkiest wat je bevalt d.m.v. het lezen van de FAQ of door de reacties van de personen. Het is net als het kopen van een auto/huis...er moet goed over nagedacht worden :+

[edit]
Mooie post Jis :)

[ Voor 8% gewijzigd door MarcyDarcy op 02-02-2003 16:09 ]

• GeniusDex

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Jis schreef op 02 februari 2003 @ 16:04:
Hier ff een overzicht met de plaats waar DPC momenteel staat binnen dat project:

[bla]

The choice is yours :)
Je vergeet EcologyFund en Dolphin :P

EcologyFund #3
Klik elke dag op een paar linkjes om natuur te beschermen (toch? :P)

Dolphin Prpject #1
Installeer een progje dat bijhoudt hoeveel, NIET wat, je tiept, en kijk of jij meer tiept dan de rest :Y)

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Beste Bor_de_Wollef,

Als eerste wil ik je alvast welkom heten bij DPC. We zijn altijd blij met enthousiaste mensen die hun ongebruikte processorkracht in willen zetten voor een goed doel. Ik kan me goed voorstellen dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Als je geen keuze kunt maken zou ik jezelf als eerste de volgende vragen stellen:

1. Met wat voor doel wil je de ongebruikte processorkracht inzetten.
Er zijn 3 categoriën: 'Wetenschap', 'Gezondheid' en 'Wiskunde'
Bij 'wetenschap' zijn het vaak projecten waarbij wordt berekent of er buitenaardsleven is of hoe bepaalde atomen in elkaar zitten oid. Met de resultaten hiervan wordt het wetenschappelijk onderzoek bevoorderd. In de categorie 'gezondheid' wordt vaak gerekend voor een medicijn tegen een bepaalde ziekte. Onder het kopje 'wiskunde' vallen projecten waarbij de processorkracht wordt gebruikt om bepaalde wiskundige sommen oid op te lossen.
2. Hoe zwaar mag de clients zijn? (Geheugen ed)
Dit hangt af van de snelheid en kracht van je pc. Als je een hele snelle pc hebt met dikke intelprocessor en een bak geheugen is het handiger om het ene project te doen omdat je hier in verhouding betere resultaten krijgt als bij een ander.
3. Persoonlijke voorkeur
Op de laatste plaats maar misschien wel het meest belangrijk. Welke project spreekt je het meest aan. Zijn de hitparades die op GoT gepost worden leuk ed. Misschien een idee om een subteam te joinen? Het zijn allemaal opties.

Ik hoop dat ik je hiermee een stuk op de goede weg geholpen heb.
Graasze }:O

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Was dolphin niet gestopt?

• GeniusDex

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

MM- schreef op 02 February 2003 @ 16:14:
Was dolphin niet gestopt?
mja, opnieuw opgestart door mij, lees 't dolphin topic (we gaan offtopic ;))

• Rafe
  • Laatst online: 27-06-2025
Zelf tiep ik alweer braaf me met het Dolphin Project. Eet haast geen CPU power en maar 4 mB geheugen, en het is best grappig om te zien hoeveel je tikt :)

Op Distributed Computing doe ik op het moment niks, ik graaste wel mee met RC5-64, heb D²OL geprobeert, maar die vrat veel geheugen en hij kwam niet verder dan initializing :|

Verder is er ook nog The NEO Project, er is een universele client voor verschillende projecten, zoals de BIOS encryptie van de XboX kraken zodat er linux op kan worden gedraait zonder een modchip.

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 20:30
Zo te zien heeft topisstarter al een keuze gemaakt :)
Bor_de_Wollef schreef op 02 February 2003 @ 16:22:
Is er voro de RC5-72 trouwens geen leuk stats progje? Ik ben net gejoined maar heb nog niets kunnen vinden op dit vlak.

• Bor

Bor

Topicstarter
MarcyDarcy schreef op 02 February 2003 @ 16:28:
Zo te zien heeft topisstarter al een keuze gemaakt :)
[...]
nee, die client kreeg ik van een collega. Maar wil er nog een naast gaan draaien die ik zelf uit ga zoeken. Denk dat het een van de "verantwoorde" onderzoeks projecten zal worden. In ieder geval staat hier nu echt genoeg info om een keuze te maken. Ik ga alles doorspitten en dan hebben jullie er weer een nieuwe DPC'er bij :) Thanks allemaal voor de info!

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 02-02-2003 16:42 ]

Verwijderd

niet om het een of ander hoor, maar ik erger me toch wat aan de 1e post van X-G in deze draad:
X-G schreef op 02 February 2003 @ 15:19:
Iets lichts zou ik pakken.
waarop gebaseerd?
[...]
Wil je echt helpen, meld je dan aan bij ECC2, daar hebben we flink power nodig.
waarop gebaseerd?
[...]
Kwa power hebben we bijna overal behalve de D.net projecten (RC5, OGR25 en 24) power nodig. Volgens mijn mening ECC2 het meest :)
waarop gebaseerd?

ik bedoel, bij ecc2 staan we geen eerste, dus hebben we daar power nodig, maar bij ecc2 staan we wel 3e, en bij bijv Seti 27e, F@H 16e en bij distrib. folding 15e. Hebben we bij die projecten dan niet nog meer power nodig dan we bij ecc2 nodig hebben?

magoed, that's my point of view, je moet kiezen wat jij leuk vindt (en waar DPC al aan meedoet :+ ) en dat is blijkbaar RC5-72 geworden nog niet gebeurd :) . Alvast welkom en ik zou zeggen: Graas zo hard als je kan!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 16:41 ]

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Ik denk dat je veilig kunt zeggen dat we alle projecten power nodig hebben, behalve RC5-72. Hoewel ook daar we altijd blij zijn met extra power...

Sommige projecten werken toruwens ook beter met bepaalde type CPU's. Daar zou je ook op kunnen letten.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

E-jey schreef op 02 februari 2003 @ 15:21:
reviews: Dutch Power Cows?

ken het url imiddels uit me kop :P Die site is truowens niet helemaal up to date meer :)
Als ik jou was zou ik ecc2 joinen ;)
review is trouwens wel verouderd, er staat nog steeds rc5-64 ipv rc5-72

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

De huidige projecten met hun FAQ zijn te vinden op http://stats.qik.nl/?what=FAQ
o ja, ECCp-109 is afgelopen, in de plaats daarvan is ECC2 gekomen

Enne, voor de rest: complimentjes voor de nette reacties. Over het algemeen geven ze een duidelijk overzicht :)

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 16:41:
niet om het een of ander hoor, maar ik erger me toch wat aan de 1e post van X-G in deze draad:

[...]
waarop gebaseerd?

[...]
waarop gebaseerd?

[...]
waarop gebaseerd?

ik bedoel, bij ecc2 staan we geen eerste, dus hebben we daar power nodig, maar bij ecc2 staan we wel 3e, en bij bijv Seti 27e, F@H 16e en bij distrib. folding 15e. Hebben we bij die projecten dan niet nog meer power nodig dan we bij ecc2 nodig hebben?

magoed, that's my point of view, je moet kiezen wat jij leuk vindt (en waar DPC al aan meedoet :+ ) en dat is blijkbaar RC5-72 geworden nog niet gebeurd :) . Alvast welkom en ik zou zeggen: Graas zo hard als je kan!
algemeen bekend dat X-G iedereen op ecc2 wil hebben, tot vervelends aan toe zelfs, die projecten die jijophoest hebben idd het meeste nodig (en dat zeg ik met me RC5, TSC, ECC2 en DF (de projecten die ik thuis draai)) :X

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zal in de FAQ gaan opnemen wat welk project precies is.

Daarmee kan deze draad wel dicht.

Je hebt neem ik aan nu wel voldoende info om een keus te maken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.