Streepjes op beeld bij overklokken cel266

Pagina: 1
Acties:

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Ik heb de bussnelheid van opgevoerd bij een ganggenoot van mij, maar zo gauw ik boven de 300MHz kom, komen er allemaal streepjes in beeld. Dit ligt kennelijk aan de vga kaart. Dit is een Diamond speedstar A70 met Voodoo-II add-on kaart.
Is hier ook iets tegen te doen, want die celeron 266 kan toch veel hoger overklokt worden?

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 19:35

bloasfist

Slot-A Crew

Kennelijk kan de vid kaart de hogere bussnelheid niet aan. Misschien dat koeling van de vga kaart helpt. Ander via de multiplier oc'en? Heb nog nooit een celeron onder handen gehad, dus zou niet weten of dat kan.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Zit die proc op een BX-bord?

Zo ja, dan meteen de FSB op 100 zetten (en dus de AGP op 2/3), wat een Celeron 266 kan makkelijk op 400 Mhz lopen.

Zo nee, probeer dan eens de AGP 2x uit te zetten in de BIOS, of de Voodoo2 in een ander PCI-slot te drukken.

mARCO

sigloos

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Het kutte is dat je de AGP niet kan instellen, of is daar een utilitietje voor?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Als je een mobo hebt, die ook P2's ondersteunt, kan ie volgens specificaties van de P2's gewoon 100 FSB draaien, waaronder dus ook een standaard 66 Mhz AGP poort en een 33 Mhz PCI.
Klok dat ding over tot 400 met FSB 100, dikke koeler erop en maar kijken of het werkt.

Verwijderd

zoiets had ik ook met mijn Duron 700, toen ik hem op 980 heb gezet ( 9,5 * 103 ). Ik had toen gelijk mijn TNT2 overclocked, en dacht dat het daar wel door zou komen. Maar toen ik mijn vidkaart terugzette bleven de vreemde strepen verschijnen.

Nu heb ik het voltage van de CPU iets hoger gezet ( 1,85 volt ) en heb ik helemaal geen problemen meer !

GL!
Pagina: 1