[k7t266pro2] PC hangt op D-led "Testing VGA BIOS"

Pagina: 1
Acties:

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:52

Booster

Superuser

Topicstarter
Systeem:
(ik noteer even alleen wat ik denk dat van toepassing is)
• MSI K7T 266 Pro2-RU (usb2+raid)
• Athlon XP 2100+ (niet overgeclocked, nooit overgeclocked geweest)
• Dane-Elec 512 mb DDR, PC2100
• ATi Radeon 8500, 64 mb

Wat is er gebeurt?
Ik had het volgende geplanned:
• PC overzetten naar nieuwe kast
• Nieuwe CPU koeler monteren
• Nieuwe harddisk inbouwen

Het leek me verstandig eerst mijn PC zoals die was even over te zetten van kast, enige wat ik wilde doen was het verwisselen van CPU koeler.
Het inbouwen van de HD wilde ik dus even achterwege laten.

Zo gezegt, zo gedaan. PC overgezet, kabeltjes aangesloten, etc. Dit alles met mijn anti-statisch armbandje om, bevestigd aan de aarde van het stopcontact.

Hierna zette ik de PC aan. Ik hoorde mijn harddisk opspinnen en mijn slot-in Pioneer maakt altijd een zeurend geluidje bij het booten. Echter geen POST, mijn beeld bleef zwart en HD-led en POWER-led bleven constant branden.
Kort hierop, opnieuw het zeurende geluidje van mijn Pioneer. En nog een keer.

Het leek erop dat de machine met regelmaat aan het resetten was.

PC uit, kabels nagekeken. Ik kon weinig vinden. Enige vreemde was dat de POWER-cable van de voeding op het moederbord leek losgeschoten. Deze goed aangedrukt en de PC opnieuw aangezet.

Ik herrinerde me ineens dat ik natuurlijk D-leds op mijn moederbord had voor diagnose. Deze gaven aan "Testing VGA BIOS" (groen, rood, groen, rood)

PC uit, Radeon aangedrukt, PC aan.
D-led: Memory module is damaged or not installed properly.
:? PC uit, ram aangedrukt, PC aan.
Weer hetzelfde
PC uit, ram in andere bank, PC aan.
Weer hetzelfde

Hierna heb ik geheugen van een vriend geleent en deze in de PC gezet. De PC komt nu prima door de geheugen test heen, alleen blijft hangen op "Testing VGA BIOS" en wil niet verder. HD-led en POWER-led blijven ook branden.
Ik heb getest met een andere AGP-kaart maar met hetzelfde resultaat.

Hebben jullie nog hoopvollere ideeen dan 'mobo dood' ?

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eerste wat in me opkomt is dat de AGP kaart er niet goed inzit- dat komt wel vaker voor. Probeer vooral de achterkant ervan stevig aan te drukken.

In geval van twijfel de mobo helemaal uit de kast halen en 'naakt' testen. Als het dan wel goed gaat, weet je zeker dat het met de manier van montage in de kast te maken heeft.

Oslik blyat! Oslik!

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Ik heb echt goed gekeken naar de Radeon maar die gaat er niet verder in :)

Natuurlijk kan ik ook even proberen om mijn BIOS te resetten... dat schoot me net nog te binnen.

Ik weet dat de K7T's altijd al vrij rot waren, maar in dit geval gok ik toch dat ik zelf iets fout gedaan heb.

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Na de BIOS reset komt hij tot op een D-led 'boot attempt' (rood, groen, groen, groen)

PC uit, PC aan:
D-led Testing VGA BIOS

PC uit, BIOS reset, PC aan:
D-led Bootattempt, en hierbij is de temperature warning beep te horen.

Deze krijg ik nu constant... Het beeld blijft zwart.

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:37
Mobo DOA??:S

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

DOA? :D

Bordje is toch al wat maandjes oud, dat kan geen DOA meer zijn :P

Ontopic: het zou de CPU kunnen zijn, maar ik betwijfel het eigenlijk. Volgens mij is het echt het bordje. En als dat ding stuk is, zijn die d-leds niet meer te vertrouwen. Heb het ook een keer meegemaakt. Ding gaf elke keer wel een andere melding aan.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Agreed Moartn. Als het mobo nog enigsinds in orde geweest zou zijn, dan zou het niet zo reageren lijkt me.

Ik ben daarbij overigens ook wel erg bang dat mijn geheugen ook dood is. Jammer dat ik er weer tijd aan kwijt ben nu het niet zo goed uitkomt. :(

Op dit moment ga ik dan maar op zoek naar een nieuw mobo dat morgen of overmorgen nog gelevert kan worden als het even meezit.

Verwijderd

ik had dit ook met me waterkoeling gaf geen beeld en reseten van bios helpte ook niet. wat bleek dat de blokje ietsje te breed was voor de socket. wat ik hier mee wil zeggen is dat misschien je koeler niet goed op zit.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:19

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 16:35:
ik had dit ook met me waterkoeling gaf geen beeld en reseten van bios helpte ook niet. wat bleek dat de blokje ietsje te breed was voor de socket. wat ik hier mee wil zeggen is dat misschien je koeler niet goed op zit.
dat is zeker wel het geval denk ik, want de topic starter geeft aan dat de temeratuur signaal begon te piepen.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Ondertussen heb ik samen met een vriend van me mijn CPU (+koeler) en geheugen in een ander moederbord kunnen testen. Deze werken zover wij kunnen constateren allemaal perfect.
Het defect is wat mij betreft dus te limiteren op mobo en voeding, waarbij ik sterk richting het moederbord trek.

De koeler zat door middel van 2 brede clipjes op de socket/CPU gedrukt. Het lijkt me daarom sterk dat mijn koeler er niet goed op zat op dat moment.

Daarbij, de keren daarvoor ging het temperature alarm nog niet af en ik verwacht dan ook dat het slechts een 'random event' is van het mobo zoals die wel vaker voorkomen in de K7T Pro range.

Morgen ga ik terug met mijn moederbord en dan hoop ik dat die vervangen kan worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Booster op 03-02-2003 10:07 ]

• Nephalem82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:30
Tja...het is en blijft een MSI PRO moederboard...die staan erom bekend dat ze er vaak zomaar mee ophouden, en dat ze gewoon stuk zijn. terwijl er eigenlijk niets mee is gebeurt.

Een oplossing weet ik niet voor je probleem, maar ik denk dat je er wel rekening mee moet houden dat je moederboard kapot is..ook al is het niet je eigen schuld.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:19

Meneer aard

Porsche rulez!

Nephalem82 schreef op 03 February 2003 @ 11:59:
Tja...het is en blijft een MSI PRO moederboard...die staan erom bekend dat ze er vaak zomaar mee ophouden, en dat ze gewoon stuk zijn. terwijl er eigenlijk niets mee is gebeurt.

Een oplossing weet ik niet voor je probleem, maar ik denk dat je er wel rekening mee moet houden dat je moederboard kapot is..ook al is het niet je eigen schuld.
heb ook een k7t pro2 266a RU nooit problemen mee gehad.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Pagina: 1