Systeem:
(ik noteer even alleen wat ik denk dat van toepassing is)
• MSI K7T 266 Pro2-RU (usb2+raid)
• Athlon XP 2100+ (niet overgeclocked, nooit overgeclocked geweest)
• Dane-Elec 512 mb DDR, PC2100
• ATi Radeon 8500, 64 mb
Wat is er gebeurt?
Ik had het volgende geplanned:
• PC overzetten naar nieuwe kast
• Nieuwe CPU koeler monteren
• Nieuwe harddisk inbouwen
Het leek me verstandig eerst mijn PC zoals die was even over te zetten van kast, enige wat ik wilde doen was het verwisselen van CPU koeler.
Het inbouwen van de HD wilde ik dus even achterwege laten.
Zo gezegt, zo gedaan. PC overgezet, kabeltjes aangesloten, etc. Dit alles met mijn anti-statisch armbandje om, bevestigd aan de aarde van het stopcontact.
Hierna zette ik de PC aan. Ik hoorde mijn harddisk opspinnen en mijn slot-in Pioneer maakt altijd een zeurend geluidje bij het booten. Echter geen POST, mijn beeld bleef zwart en HD-led en POWER-led bleven constant branden.
Kort hierop, opnieuw het zeurende geluidje van mijn Pioneer. En nog een keer.
Het leek erop dat de machine met regelmaat aan het resetten was.
PC uit, kabels nagekeken. Ik kon weinig vinden. Enige vreemde was dat de POWER-cable van de voeding op het moederbord leek losgeschoten. Deze goed aangedrukt en de PC opnieuw aangezet.
Ik herrinerde me ineens dat ik natuurlijk D-leds op mijn moederbord had voor diagnose. Deze gaven aan "Testing VGA BIOS" (groen, rood, groen, rood)
PC uit, Radeon aangedrukt, PC aan.
D-led: Memory module is damaged or not installed properly.
PC uit, ram aangedrukt, PC aan.
Weer hetzelfde
PC uit, ram in andere bank, PC aan.
Weer hetzelfde
Hierna heb ik geheugen van een vriend geleent en deze in de PC gezet. De PC komt nu prima door de geheugen test heen, alleen blijft hangen op "Testing VGA BIOS" en wil niet verder. HD-led en POWER-led blijven ook branden.
Ik heb getest met een andere AGP-kaart maar met hetzelfde resultaat.
Hebben jullie nog hoopvollere ideeen dan 'mobo dood' ?
(ik noteer even alleen wat ik denk dat van toepassing is)
• MSI K7T 266 Pro2-RU (usb2+raid)
• Athlon XP 2100+ (niet overgeclocked, nooit overgeclocked geweest)
• Dane-Elec 512 mb DDR, PC2100
• ATi Radeon 8500, 64 mb
Wat is er gebeurt?
Ik had het volgende geplanned:
• PC overzetten naar nieuwe kast
• Nieuwe CPU koeler monteren
• Nieuwe harddisk inbouwen
Het leek me verstandig eerst mijn PC zoals die was even over te zetten van kast, enige wat ik wilde doen was het verwisselen van CPU koeler.
Het inbouwen van de HD wilde ik dus even achterwege laten.
Zo gezegt, zo gedaan. PC overgezet, kabeltjes aangesloten, etc. Dit alles met mijn anti-statisch armbandje om, bevestigd aan de aarde van het stopcontact.
Hierna zette ik de PC aan. Ik hoorde mijn harddisk opspinnen en mijn slot-in Pioneer maakt altijd een zeurend geluidje bij het booten. Echter geen POST, mijn beeld bleef zwart en HD-led en POWER-led bleven constant branden.
Kort hierop, opnieuw het zeurende geluidje van mijn Pioneer. En nog een keer.
Het leek erop dat de machine met regelmaat aan het resetten was.
PC uit, kabels nagekeken. Ik kon weinig vinden. Enige vreemde was dat de POWER-cable van de voeding op het moederbord leek losgeschoten. Deze goed aangedrukt en de PC opnieuw aangezet.
Ik herrinerde me ineens dat ik natuurlijk D-leds op mijn moederbord had voor diagnose. Deze gaven aan "Testing VGA BIOS" (groen, rood, groen, rood)
PC uit, Radeon aangedrukt, PC aan.
D-led: Memory module is damaged or not installed properly.
Weer hetzelfde
PC uit, ram in andere bank, PC aan.
Weer hetzelfde
Hierna heb ik geheugen van een vriend geleent en deze in de PC gezet. De PC komt nu prima door de geheugen test heen, alleen blijft hangen op "Testing VGA BIOS" en wil niet verder. HD-led en POWER-led blijven ook branden.
Ik heb getest met een andere AGP-kaart maar met hetzelfde resultaat.
Hebben jullie nog hoopvollere ideeen dan 'mobo dood' ?