Toon posts:

Videokaart troubles

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok sinds die prachtige servicepack update van XP heb ik problemen met mijn videokaart. Ik kan circa 15 min. een game spelen en dan is het freeze alles vast. Zelfs ctrl+alt+del werkt niet meer. Ik heb een Asus V8200 GF3 TI 200 64 MB DDR kaart en gebruikte de 41.90 drivers van nVidia ik heb al geprobeerd deze opnieuw te installen, maar zonder succes. De nieuwste betadrivers van 3Dguru (42.** waren ook geen oplossing. De instellinggen van mijn kaart zijn standaard niks geclocked niks gedaan. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Alvast bedankt.

Overige specs. XP2000+, Gigabyte GA7VRXP board 333 mhz met 2 x 512 MB 2700 DDR geheugen.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zet de kast van je pc eens open. Als het dan langer dan 15 minuten goed gaat lijkt het op een warmteprobleem (draait de fan van je kaart nog goed?).

Heb je trouwens steeds als je andere drivers installeerde de oude drivers geod verwijderd?

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 02 februari 2003 @ 14:51:
Zet de kast van je pc eens open. Als het dan langer dan 15 minuten goed gaat lijkt het op een warmteprobleem (draait de fan van je kaart nog goed?).

Heb je trouwens steeds als je andere drivers installeerde de oude drivers geod verwijderd?
Kast heeft ook open gestaand en dat is het ook niet en ja ik heb de drivers eerst uninstalled en toen opnieuw geinstalleerd. Wat me opviel was dat XP na het uninstallen de melding gaf nieuwe hardware gevonden en plots zijn eigen drivers installeerde (microsoft corp.) deze boden trouwens ook niet de oplossing.

Verwijderd

Welke direct X gebruik je? Probeer de nieuwste (9) eens, samen met detenator 30.82.

Verwijderd

Pollewob schreef op 02 February 2003 @ 14:51:

ja, en kijk dan ook even of er niet te veel stof tussen de koelribben zit, want dan kan het ook problemen geven, geeft die geen goeie doorstroom van lucht, en wordt het ook te warm, en anders probeer het eens zonder service pack, kijken of die het dan ook doet. :)