XP komt niet voorbij welkomstscherm *

Pagina: 1
Acties:

• pietjepo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04-2022
Ik gebruik nu ongeveer 1 jaar windows XP en heb nog nooit problemen met het besturingssysteem gehad. Sinds vandaag blijft XP hangen bij het welkom-schermpje. Hardeschijf, muis en toetsenbord reageren helemaal niet meer.

Ik heb ook al een systeemherstel uitgevoerd in veilige modus. Maar helaas blijft het probleem bestaan. Ik heb in de afgelopen paar dagen niks op de computer geinstalleerd en heb ook niet aan de instellingen gezeten. Waar kan het nu toch aan liggen?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Titel ontschreeuwd en duidelijker gemaakt.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:52
Heb ik ook gehad met mijn broers laptop (compaq armada 166 mmx 64 mb 2 gb :D ). Die had een lange tijd uit gestaan waardoor de datum op 1-1-80 stond. Nadat ik dat in de BIOS goed had gezet deed ie het weer. Blijft raar dat hij niet op die datum wil starten, maar wie weet is het bij jou ook het geval?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• pietjepo
Ik ben er achter wat het probleem veroorzaakt. Er blijkt een virus op mijn computer te staan: worm_yaha.k De afgelopen paar dagen heeft mijn virus-scanner blijkbaar niet gewerkt omdat deze was verlopen. Hoe krijg ik dit virus van mijn PC af, ik kan dus alleen in veilige modus van XP komen. Ik heb al op de volgende site gekeken en uitgevoerd wat er wordt verteld. Maar helaas dit werkt ook niet.

http://securityresponse.s...c/data/w32.yaha.k@mm.html

Het probleem is dus ook dat ik mijn virus scanner niet op kan starten omdat deze verlopen is en ik alleen in veilige modus kan komen.Weet iemand een oplossing hoe ik dit virus kan verwijderen?

• hendrikj
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-01 08:03
Ga naar de symantec site (met andere Pc dus) en haal het yaha removal tooltje op start de pc op in veilige modes en voer de tool uit vanaf diskette of cd.

• pietjepo
Ok, heb ik gedaan. Mijn PC is weer virus-vrij. Alleen hetzelfde probleem blijft bestaan. Ik blijf hangen bij het welkom-schermpje van XP. Kan het niet zo zijn dat het virus iets heeft veranderd in de systeeminstellingen. Dit lijkt me toch sterk anders had XP het wel gedaan met behulp van systeemherstel. Wie kan mij verder helpen?

• pietjepo
???

Verwijderd

Scoppen binnen 24 uur word je niet in dank afgenomen : lees de FAQ http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag#not-done

• hendrikj
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-01 08:03
Ik heb net even gelezen op de symantec site en las iets over -registry entries altered by the worm - dus als ik het begrijp dan heeft de worm iets in het register aangepast wat weet ik helaas niet precies dus nog even verder zoeken in die richting denk ik.
Pagina: 1