Toon posts:

[Win XP]Foutje installatie WinXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ging winxp installeren en wou deze gewoon over win98 heenzetten.
Dat gaat normaal altijd goed,alleen ik maakte een foutje zodat winxp op de D: werd geinstalleerd.En dat is absoluut niet de bedoeling.Op D: staat namelijk allemaal muziek/software stuff dus die d: kan niet geformateerd worden.Hoe moet ik WinXP nu 'uninstalleren' van d: af? (Ik heb trouwens winXP al werkend op C: dus het staat nu 2x op pc.)

Ik dacht van,als ik de map D:\Windows verwijder krijg ik nog steeds dat probleem met multi boot menu wanneer je de pc op staat.En dat moet eigenlijk ook niet.

Ik hoop dat jullie een oplossing hebben:) :>

Verwijderd

Van je D: drive kun je de directories Documents and Settings, Program Files en Windows zonder problemen verwijderen.
Het bootmenu pas je aan door C:\boot.ini te bewerken. Dit is een verborgen bestand.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
-> WOS

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

ehmm is het niet zo dat als je windows installeerd hij vooraf de schijf formateerd... dus dat je alles wat je op D HAD staan definitief kwijt bent.

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Verwijderd

Topicstarter
ik zie c:\boot.ini helaas niet.
Kan em niet vinden..ook niet als verborgen bestand.

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Het zou wel eens kunnen dat WinXP zijn opstart bestanden op de D: heeft geinstalleerd. Dan heb je dus een probleem, want je bootmenu staat op de D: en WinXP op de C: maakt daar ook gebruik van...

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het al gevonden..

Start>Uitvoeren>Msconfig

daaar kun je je boot.ini veranderen.
Daarna heb ik de mappen van de D: verwijdert..
En klaar.:)

8)
Pagina: 1