[videokaart] Beeld flikkert enorm :(

Pagina: 1
Acties:

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Als ik me pc opstart begint me beeld onwijs te flikkeren, om de zoveel tijd flikkert ie heel even naar zwart beeld, dit gebeurt geheel random, dus dan doet ie het 2 minuten niet en dan in ene 10x achter mekaar.
Lijkt wel alsof heel ff, halve seconde het beeld wegvalt, zwaar klote :(
Ook flitsen er vaak kleine streepjes door het beeld, klein, valt weinig op.

Het gebeurt alleen als je boven 256 kleuren zit, in dos of in save mode knippert ie niet.
Ook lijkt het alsof hij vooral gaat flikkeren als er veel (donkerder) blauw in beeld is, heel vaag.
Na ongeveer 10 minuten na starten heeft ie er geen last meer van :?
Alsof ie dan opgewarmd is ofzo ...

Relevante specs:
- Hercules Geforce 2 GTS pro 64mb ddr
- LG FLatron 795ft+
- ECS k7s6a

Maar weet bijna zeker dat het bij me videokaart ligt.
Ik weet zeker dat het niet aan me beeldscherm ligt, ook al getest op andere pc's.

Ik heb ook al zo'n beetje alle detonator drivers op de planeet geprobeerd, het maakt niets uit welke je installeert.
Ik heb zitten kloten met resolutie, kleurdiepte, beeldtiming, refreshrates, side band addressing en fast writes.

Ik denk zelf dat me videokaart gaar is ... moet maar eens een nieuwe gaan halen dan, werd tog wel tijd :)

Weet iemand hier dus wat mee ??

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je hebt je monitor dus al op andere pc's getest.. kan je hetzelfde doen met die videokaart?

Verwijderd

En probeer ook eens een bios update voor je kaart. Wil zulk soort 'vage' problemen nog wel eens verhelpen.

• Bartjuh
  • Niet online
Pollewob schreef op 02 February 2003 @ 14:35:
Je hebt je monitor dus al op andere pc's getest.. kan je hetzelfde doen met die videokaart?
Heb ik getest in een andere pc, specs; ecs k7s5al,duron700, 512mb, 14" scherm, flikkerd daar ook :(

Het ligt dus duidelijk aan de videokaart, hij's denk gewoon gaar.
Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 14:47:
En probeer ook eens een bios update voor je kaart. Wil zulk soort 'vage' problemen nog wel eens verhelpen.
Hmm, bios update, kan er bij een videokaart bios update nog snel wat fout gaan :?
Ik heb al honderden keren moederborden geflasht en er is nog nooit wat fout gegaan, maar ik heb nog nooit een vga kaart geflasht *sgaam :+ *
Het gaat dus ongeveer hetzelfde te werk als met een moederbord ?
Ik kan namelijk niet zonder computer, en als ik me videokaart verneuk dan heb ik geen reserve, allemaal in gebruik, en heb pas over een maand genoeg om een goede nieuwe te kopen ...

edit: www.hercules.com werkt niet :( weet ik ook niet of er bios updates zijn :/

[ Voor 6% gewijzigd door Bartjuh op 02-02-2003 18:00 ]

Verwijderd

Bartjuh schreef op 02 februari 2003 @ 17:52:
Hmm, bios update, kan er bij een videokaart bios update nog snel wat fout gaan :?
Ik heb al honderden keren moederborden geflasht en er is nog nooit wat fout gegaan, maar ik heb nog nooit een vga kaart geflasht *sgaam :+ *
Het gaat dus ongeveer hetzelfde te werk als met een moederbord ?
Ik kan namelijk niet zonder computer, en als ik me videokaart verneuk dan heb ik geen reserve, allemaal in gebruik, en heb pas over een maand genoeg om een goede nieuwe te kopen ...

edit: www.hercules.com werkt niet :( weet ik ook niet of er bios updates zijn :/
Ik heb ook nog nooit een bios geflashed van een vga kaart, en ik denk dat er vast wel wat mis kan gaan, net zoals bij mobo's. Maar meestal gaat het wel goed. En hercules.com is hier iid ook down.

Verwijderd

Tip voor het flashen. Waarschijnlijk is de fabrikant wel zo slim om een restore utility mee te leveren (bij Matrox in ieder geval wel). Bootvolgorde in BIOS op floppy-eerst zetten, utility op bootable flop zetten.
Als het fout gaat met flashen kun je met die flop je videokaart weer 'herstellen'.

• Bartjuh
  • Niet online
Ook raar, als ik me proc meer stress doet ie het minder, als hij daarintegen veel idle is flikkert ie veel meer :?
Zoiets vaags heb ik echt nog nooit meegemaakt, zelfs heel windows er opnieuw opzetten werkt niet ... :(

Bios updates kan ik niet vinden op de hercules site die het eindelijk doen ...

Wel raar dat het dan na zo ongeveer 10 minuten over is, soms na 2 minuten al, soms zelfs een kwartier ... :s
Je zou zo bijna denken dat het wel een software probleem moet zijn, maar dat kan haast niet, dus ik denk dat me kaart gaar is, de enige hoop die ik nog heb is een bios ergens vandaan toveren en dat proberen, anders moet ik hier nog een maandje mee doen en dan maar een nieuwe kopen ...
Pagina: 1