Gigabyte 7-VAX boot na standby modus

Pagina: 1
Acties:

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Hello all,

Ik zit hier nu al vele uren te tobben over een probleem met een Gigabyte GA-7VAX mainboard.

Eerst even mijn config:

Gigabyte 7-VAX
AMD Athlon XP2400
256MB Kingston PC3200 mem
Nvidia GF4 ti4200
Apacer USB cardreader
LG CD/DVD/CDR

Alles aan dit systeem werkt perfect, op 1 ding na, als ik naar standby modus ga (Zowel S1 als S3), en keer daarna weer terug, dan krijg ik een leeg windows scherm met een muispointer. Het systeem reageerd dan nergens meer op, maar ik kan de muis nog wel bewegen.
Als ik het systeem in standby mode zet voordat ik mezelf aanmeld in XP, dan keert het systeem wel terug, alleen reboot spontaan nadat ik een muisklik geef.

Eerst dacht ik dat het aan de onboard netwerkkaart lag, die niet goed wakker word uit standby, maar ook als ik deze disable in het bios blijgt het mobo hetzelfde doen. Ook usb volledig uitschakelen in de bios helpt niks.

Wat ik ook erg vreemd vind, dat ik fabrieks-af bios rev. F10 heb gekregen, terwijl de hooste bios release die te downloaden is op de website van gigabyte F9 is. :?

Concreet zijn mijn vragen dus eigenlijk :

1. Heeft iemand een idee hoe ik dit standby probleem kan oplossen, of weet waardoor het veroorzaakt wordt ?

2. Hoe zit het met de bios versies van gigabyte, wat is nou de hoogste / betrouwbaarste ? (in newsgroepen zag ik zelfs mensen praten over bios rev. F11 :? |:( )

thx!

[ Voor 1% gewijzigd door mrFreeZe op 02-02-2003 14:41 . Reden: typo ]

Like this yall...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lijkt me een driver of Windows XP issue.. Heb je al in Microsoft KB gekeken?
zoeken naar 'hang after standby' in support.microsoft.com