Toon posts:

radeon 8500 128 mb probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ik heb een raar probleem met mijn videokaart. Ik heb een Gigabyte Radeon 8500 128 MB op een Gigabyte GA-7 VXP Moederbord. Ik gevruik windows XP. Af en toe dan start ik de pc op en is het scherm horizontaal " in elkaar gedrukt " ook de pictogrammen. De reslotie is gewoon nog hetzelfde. Als ik dan een paar keer opnieuw opstart dan is het weer goed. Ik heb ook een ghost image van het systeem gemaakt toen ik hem net geinstalleerd had. En als ik die terugzet werkt hij telkens weer een paar dagen goed. Ik weet niet wat het probleem is , ik heb al allerlei nieuwe en oude drivers geprobeerd , ook voor het moederbord. De temperatuur is ook in orde.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Probeer eens een andere monitor aan te sluiten.. want dit klinkt eerder als een monitorprobleem dan als een videokaartprobleem (behalve dat deel van die ghostimage.. dat zou niet uit moeten maken als het idd de monitor is).

Verwijderd

Topicstarter
ik heb van 2 systemen de videokaarten even omgewisseld. (in 2e pc zat hercules 3dprophet 4500) en nu werken de kaarten op beide pc's wel goed :?
Maar dat is niet de bedoeling, want mijn andere moederbord heeft lang niet alle opties (en snelheid) van de gigabyte die ik heb , Wat kan nu het probleem zijn ?