Toon posts:

[Huiswerk-Latijn]

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Onze leraar latijn kreeg laatst een geniale inval om ons een taak op te geven ivm Plinius.
We moeten dus een brief schrijven naar een (fictieve) vriend(in) over een evenement, sport, muziek,...
Het moet in het Nederlands maar de stijl moet à la plinius zijn, ook parodiën mogen.
Ik heb ff iets getypt maar het trekt op niet veel (echt op nix eiglijk) hier mijn tekst, wa zou er zeker moeten vernaderen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Jooo,

Misschien heb jij vorige herfstvakantie je tijd doorgebracht thuis? 
Wel niet ik, ik was niet thuis, ik was in Gent, ik was daar ter gelegenheid van het Wereldkampioenschap Artistieke Gymnastiek!

Dit lijkt niet echt spectaculair, toch was het een zeer apart gebeuren en nieuwigheid. 
Mogelijk heb je wel iets van dit gebeuren wel opgevangen via radio of televisie of andere media. 
Doch ik denk niet dat je hard aangetrokken werd door dit gebeuren, wat ik je niet kwalijk kan nemen aangezien dit niet jouw sportgenre is.
Tot zover het gedeelte over het wel voor mij maar niet voor jou interessante Wereldkampioenschap.

Een helemaal ander onderwerp nu, film!
Het is wel al een tijdje geleden dat ik nog naar de bioscoop ben geweest. Toch wil ik je mijn ervaringen niet onthouden.

Rond de jaarwisseling heb ik 2 films in enkele dagen tijd gezien: Insomnia en The Tuxedo. Deze laatste is duidelijk de beste van beiden maar toch kan hij noch concurreren met xXx (aka Tripple X) noch met The Matrix.

Wist je dat binnenkort The Matrix Reloaded en The Matrix Revolution uitkomen? Alleen op de laatste zal je nog even moeten wachten want hij komt maar eind dit jaar uit.

Spijtig ben ik nu genoodzaakt deze brief af te sluiten en mij verder te verdiepen in mijn boekjes en schriftjes van wiskunde. 
Als je eens zin hebt om mee te gaan naar de bioscoop, stuur mij dan gewoon een mailtje of een smsje.

Tot de volgende film,

-> code tag leek handig voor lijnnummers

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Lijkt me niet de bedoeling dat we je helpen met je huiswerk op GoT ;)

Vraag anders een klasgenoot om zijn/haar tekst zodat je kan vergelijken :)

Verwijderd

Topicstarter
Mja was ff policy aan t lezen (1ste keer trouwens :d) en ik zag dat huiswerkvragen toegelaten waren dus heb ik mijn kans ff gewaagd!
Ik d8 er gaan wel een paar intellectuelen op got zitten :p

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Dit hoort hier niet nee :) Sorry. Maar veel succes met je opdracht!

Dit topic is gesloten.