Ola allemaal,
ik heb het volgende probleem. Ik heb een 3ware 7210 kaartje in een servertje gezet en daar redhat 7.3 op geinstalleerd. Werkt prima, ik kan booten van de raid array en de 3ware driver werkte meteen. Ik heb nu wat software geinstalleerd waarbij ook een nieuwe kernel zit (nl een 2.4.16). Redhat 7.3 heeft een 2.4.18. Bij het opstarten met de nieuwe kernel krijg ik nu een kernel panic:
Ik gebruik grub als bootloader en de grub.conf ziet er zo uit:
Ik heb in eerste instantie geprobeerd om de 3ware drivers naar de /lib/modules/2.4.16-010/kernel/drivers/scsi dir te kopieren en daarna de modules.dep file aan te passen, maar hij blijft deze fout geven.
Heeft iemand een idee wat de melding die linux geeft precies inhoudt en wat ik zou moeten doen om dit op te lossen?
Alvast bedankt.
ik heb het volgende probleem. Ik heb een 3ware 7210 kaartje in een servertje gezet en daar redhat 7.3 op geinstalleerd. Werkt prima, ik kan booten van de raid array en de 3ware driver werkte meteen. Ik heb nu wat software geinstalleerd waarbij ook een nieuwe kernel zit (nl een 2.4.16). Redhat 7.3 heeft een 2.4.18. Bij het opstarten met de nieuwe kernel krijg ik nu een kernel panic:
code:
1
2
3
4
5
6
| ... NET4: Unix domain sockets 1.0/SMP for Linux NET4.0 request_module[block_major-8]: Root fs is mounted VFS: Cannot open root device "sda1" or 08:01 Please append a correct "root=" boot option Kernel panic: VFS: Unable to mount root fs on 08:01 |
Ik gebruik grub als bootloader en de grub.conf ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| #boot=/dev/sda
default=1
timeout=10
splashimage=(hd0,0)/boot/grub/splash.xpm.gz
title Red Hat Linux (2.4.18-3)
root (hd0,0)
kernel /boot/vmlinuz-2.4.18-3 ro root=/dev/sda1
initrd /boot/initrd-2.4.18-3.img
title Linux
root (hd0,0)
kernel /boot/vmlinuz-2.4.16-010 ro root=/dev/sda1 |
Ik heb in eerste instantie geprobeerd om de 3ware drivers naar de /lib/modules/2.4.16-010/kernel/drivers/scsi dir te kopieren en daarna de modules.dep file aan te passen, maar hij blijft deze fout geven.
Heeft iemand een idee wat de melding die linux geeft precies inhoudt en wat ik zou moeten doen om dit op te lossen?
Alvast bedankt.