Toon posts:

opname met cubase

Pagina: 1
Acties:
  • 277 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een 12 sporig mengpaneel aangelosten op mijn pc. Ik heb mijn gitaar als volgt aangelosten: gitaar -> distortionpedaal -?> choruspedaal ( met stereouitgang ) -> mengpaneel ( 2 kanalen uitgemixt ) -> pc
Ik start cubase op en ga als volgt te werk:
selecteer aduio kanaal 1
'mute' het kanaal
druk op record ( laat de metronoom mee tikken )
vervolgens speel ik een aantal maten.
Ik MOET hem wel op mute zetten, omdat ik het opgenome geluid pas veel later hoor.
Als ik nu een ander kaneel wil opnemen, doe ik hetzelfde. Gaat allemaal goed, redelijke kwaliteit en zo, maar dan komt het probleem.
Als ik een kanaal op wil nemen, wil ik alle andere kanalen horen. Dat kan, maar er zit een hele erge vertraging in.
Hoort dat zo, en kan ik die vertraging ook wegwerken??

Verwijderd

wat voor OS heb je?
de oudere OS-en hebben last van een langere latency. Daar is vrij weinig aan te doen geloof ik..

Ik neem aan dat een kanaal wilt opnemen, en geen kaneel ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 14:04 ]

Verwijderd

Daar is wel iets aan te doen hoor! ASIO drivers draaien. Je geluidskaart moet dit wel ondersteunen.

Verwijderd

Cubase heeft ASIO-ondersteuning, inderdaad - dat is een goede oplossing.
Maar dan is de beperkende factor (nog steeds) de snelheid van je PC - dus het kan zijn dat ASIO het niet oplost. Het zal in ieder geval heel wat helpen.

Welke geluidskaart heb je, welke drivers gebruik je, en onder welk OS?

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

mwha.. buiten dat moet je bij de audioinstelleingen gewoon even MONITORING uitschakelen :)
en klaar is Rodegier :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• emkedouwe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Als je een beetje goede opnames wil maken heb je cker een betere geluidskaart nodig. Dan kan je ook direct monitoren zonder latency.

Ik heb zelf de hoontech DSP2000. Dit is een 24 bits / 96khz geluidskaart met asio drivers. Hij heeft 8 stereo jack ingangen en 8 stereo jack uitgangen. Ik vind het echt een lkkere geluidskaart met een super kwaliteit.

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Vreemd, ik heb vaak opgenomen met onboard ac97 geluid en had weinig last van latency met het meespelen met vooraf opgenomen tracks. Je moet inderdaad het op dat moment ingespeelde signaal niet terug luisteren via je geluidskaart, maar rechtstreeks via je mixer, tenzij je een betere geluidskaart hebt (latency onder 25ms ofzo).
Maar een kanaal muten is niet de manier, daarmee schakel je het kanaal helemaal uit, je wilt hem alleen niet monitoren, probeer anders eens Nuendo, dat werkt wat dat betreft veel duidelijker.
Pagina: 1