Toon posts:

[ADSL][Router] FTP connecten lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen hier op Gathering of Tweakers,

Ik probeer te connecten met een ftp.
Maar nu krijg ik constant "Opening ASCII mode data connection for /bin/ls."

Nu gebruik ik FlashFXP en ik heb zon beetje alle verschillende opties gebruikt bij 'connection options'.

Nu heb ik wat gezocht hier, en kwam ik opvallend veel topics tegen met mensen met zelfde probleem:

problemen met mn router
ftp probleem
FTP + Mxstream (Planet)
is Fxp'en illegaal?

Een aantal topics lopen dood, andere worden opgelost door pasv uit te zetten maar zo simpel zit het nu niet.
Ik snap echt niet meer wat ik moet doen, andere mensen kunnen wel gewoon connecten met de ftp.

Ik zit dus achter een router, die weer verbonden met adsl van kpn. Ik heb de firewall uitgezet. Ik heb nog nooit zon probleem met een ftp gehad.
Hopelijk kan iemand me hier helpen.

thx 2 novah voor helpen met topic, ik ben nogal nieuw hier

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 13:40 ]

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 11:12
je probeert je eigen ftp te connecten op jouw eigen externe ip-adres? dat gaat helaas niet. Je moet vanbuiten je netwerk connecten naar je ip. Verder moet je ook je ook de poorten op de router goed instellen: Het Grote Poortmappingsverhaal

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Als je achter een router zit dan is het zowiso aan te raden om ALTIJD passive mode AAN te zetten.
Als je met active mode in de weer gaat dan komen er inkomende connecties die door je router worden tegengehouden.

Dan kom ik automatisch bij de 2e vraag, die FTP server, is dat van een vriend, van jezelf of van een bedrijf oid? Als het van een vriendje is (die ook een router heeft) zou het best kunnen dat zijn FTP server (nog) geen passive mode ondersteunt en dan heb je (jullie) een probleem. In dat geval moet minimaal 1 van jullie poorten gaan openzetten.

Als je je naar je eigen FTP server will connecten (via LAN) dan moet je juist active mode gebruiken!!

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

ff een pceetje lostrekken van t netwerk... met modempie inbellen... gaat net zo makkelijk :p