Netwerk bekabeling

Pagina: 1
Acties:

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:45
Ik ga binnenkort een router/switch combo aanschaffen en ik heb een vraagje over de bekabeling die daar dan bij komt.
Van mijn kabel modem naar de router/switch moet een crosslink kabel of gewoon standaard UTP cat5?
Van mijn NIC's wordt het gewoon een standaard cat5 utp kabel, daar ben ik vrij zeker van.
Ik heb een COM21 kabelmodem en ik ga de DrayTek Vigor2200E Broadband Router aanschaffen. Verder heb ik gewoon 2 10/100 Mbit fastethernet NIC's dus die kunnen blijven.
Kan iemand mij dus precies vertellen welke bekabeling er waar moet komen?
Alvast bedankt.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 19:26

job

van modem naar router is in de meeste gevallen een straight kabel,
je krijgt bij die draytek er ook een klein kabeltje bij.
wil je een langere hebben, kijk dan gewoo wat voor een het is (straight/cross).

tussen router en pc straight

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Wanneer cross & wanneer straight?
;)

[ Voor 29% gewijzigd door Erkens op 02-02-2003 14:13 ]

• Kwistnix
Ja daar heb ik ook gekeken, maar daar stond de kabel die je moet leggen tussen een kabelmodem en een router niet bij.
Op het moment ligt er tussen mijn kabel modem en mijn NIC gewoon een crosslink kabel, die zou ik dan dus moeten vervangen :{

[ Voor 17% gewijzigd door Kwistnix op 02-02-2003 14:19 ]

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 20:49
FallenAngel666 schreef op 02 February 2003 @ 14:15:
[...]

Ja daar heb ik ook gekeken, maar daar stond de kabel die je moet leggen tussen een kabelmodem en een router niet bij.
Op het moment ligt er tussen mijn kabel modem en mijn NIC gewoon een crosslink kabel, die zou ik dan dus moeten vervangen :{
die is totaal afhankelijk van de router de ene wil crossed en de ander straight maar over het algemeen is het tussen router en kabelmodem straight

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

FallenAngel666 schreef op 02 February 2003 @ 14:15:
[...]

en je hoeft je kabel niet te vervangen, je kunt er gewoon een straight kabel van maken.

• Kwistnix
Radian schreef op 02 February 2003 @ 14:25:
[...]

en je hoeft je kabel niet te vervangen, je kunt er gewoon een straight kabel van maken.
Ow, da's helemaal beter!
Ik geloof dat ik daar idd wel eens wat over gelezen heb in een ander topic.
Nouja, ontzettend bedankt allemaal, ik heb net even een mailtje gedaan naar DrayTek om wat op heldering over dit probleem te vragen.
Pagina: 1