Ik zit met het volgende irritante probleem.
Eerst mijn specs:
Asus P4B533-E (Raid onboard, Fasttrack133)
Adaptec 29160 SCSI controller
- 2x 36GB 10k < Hier draait Windows op, dit wil ik graag houden
- 2x 18GB
Aan de gewone IDE controller hangen 2 80GB Maxtor aan
en aan de RAID controller 2 x 120 MAxtor.
Het probleem is dat wanneer je de RAID op enabled zet er een functie bijkomt namelijk: "Onboard ATA Device First".
Zodra je deze op "On" zet krijg ik de RAID bios te zien waar ik o.a. een array aan kan maken. Aleen deze functie zorgt ervoor dat je systeem van de RAID gaat opstarten en dat wil ik dus niet.
Zet ik die functie op "Off" dan start de RAID bios niet meer op terwijl de RAID wel op enabled staat in de bios.
Iemand hier een oplossing voor? Heb al behoorlijk gegoogled en dergelijke, maar kan tot nu toe niks vinden....
Eerst mijn specs:
Asus P4B533-E (Raid onboard, Fasttrack133)
Adaptec 29160 SCSI controller
- 2x 36GB 10k < Hier draait Windows op, dit wil ik graag houden
- 2x 18GB
Aan de gewone IDE controller hangen 2 80GB Maxtor aan
en aan de RAID controller 2 x 120 MAxtor.
Het probleem is dat wanneer je de RAID op enabled zet er een functie bijkomt namelijk: "Onboard ATA Device First".
Zodra je deze op "On" zet krijg ik de RAID bios te zien waar ik o.a. een array aan kan maken. Aleen deze functie zorgt ervoor dat je systeem van de RAID gaat opstarten en dat wil ik dus niet.
Zet ik die functie op "Off" dan start de RAID bios niet meer op terwijl de RAID wel op enabled staat in de bios.
Iemand hier een oplossing voor? Heb al behoorlijk gegoogled en dergelijke, maar kan tot nu toe niks vinden....