Toon posts:

[Photoshop] N00b-vraag.....

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een stom probleempje, ik mooie achtergrond voor mijn site maken, maar kom uit het volgende probleem niet uit:

Om het ff snel te tekenen:

code:
1
2
3
4
5
------------
    _______]
   [
   |
___]

Rechts onderaan de bovenste helft zit dus een halve ronding, links onderaan recht ook, en tussen die stukken, ongeveer in het midden ook

Dit is wat ik wil, nu ben ik dus begonnen met een aparte channel, maar het lukt niet om die stomme middelste ronding toe te voegen... Hoe kan je zoiets iets aanpakken.....

(Ik geef onmiddelijk toe de uitleg is bagger, als je het niet begrijpt paint ik het wel ff.....)

Verwijderd

Gebruik je pen tool, daarmee kun je gemakkelijk bogen tekenen :)

edit:
en toch was ik nog eerder :+

en een bijbehorend linkje: http://www.fotosoep.nl/tutorials/tools/pentool/index.html.
Daarmee moet je toch een heel eind komen :) Succes :)

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 13:13 ]

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 08:35

jonggoud.nl

@>--"--,--{

Beziers is tha word (onder 'pen tools')

(en toch was ik eerder :))

(aanvulling op FoOL: http://www.fotosoep.nl/tutorials/tools/pentool/index.html (zonder .))

[ Voor 83% gewijzigd door jonggoud.nl op 02-02-2003 13:15 ]

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-08 16:22
Beetje selecteren (behalve 'vierkante' selectietool heb je ook ronde), beetje inkleuren, en beetje spelen met de 'paint bucket', dan moet je al een heel end kunnen komen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt thanx!!!

Verwijderd

Stiekum nog en makkelijker tip voor diegenen die dit topic lezen dmv de zoekactie:

zet een extra rechthoek in de hoek die moet worden afgerond. Doe dit in de zelfde kleur als de rest van het vlak.
Rasterize de layers en gebruik de paintbucket met tolerance setting 2.
Nu zijn alle te gebruiken layers exact dezelfde kleur.
merge de layers en maak een "rounded rectangle" in een contrasterende kleur.
rasterize deze layer ook en wederom de paintbucket tool tolerance setting 2 en maak ook deze mooi egaal. nu heb je een bolle hoek welke je over de uit te hollen hoek heen plaatst.
Nu merge je deze 2 contrasterende lagen en gebruik je de magic eraser tool om de holling te creeren.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 13:39

DeFeCt

je wéét toch

Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 09:24:
Stiekum nog en makkelijker tip voor diegenen die dit topic lezen dmv de zoekactie:
makkelijker?

Het kan zijn dat ik je niet helemaal volg maar volgens mij is dit redelijk omslachtig en heb je minder flexibiliteit dan met een path..

Flickr

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 09:52

Pelle

🚴‍♂️

Tsja, dit is toch wel manual werk hoor...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.