bestaat dit kabeltje:

Pagina: 1
Acties:

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:13

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Ik zoek dit kabeltje, op m'n radio zit één ingang voor z'on witte en rode tulp stekker. Nou vroeg ik me af, bestaat er een kabeltje om er 3 van temaken? Dus dat ik 3 AUX apparaten aan kan sluiten, zoals: keyboard, microfoon, computer (voor MP3)

dus

tulp rood (female) -> 3x tulp rood (female)
tulp wit (female) -> 3x tulp wit (female)

En zoja, waar kan ik die halen?

En dan gelijk nog maar een die ik nodig heb:

Jackplug 6,3mm (male) -> tulp rood (male)
------------------------------> tulp wit ( male)

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:37
als t niej bestaat kan je het best zelf maken, heb ik ook al vaak genoeg gedaan :)

Adjust non olet, plerumque...

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
euh, ja dat heb ik dus ook wel eens geprobeerd, met nadruk op geprobeerd, dat is toen helemaal misgelopen. Dus ik heb het liever origineel.

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:36
Kijk eens bij Conrad

Daar heb je mooie schakelboxjes. Dat is veel verstandiger als 3 apparaten op 1 ingang.

Verwijderd

computer en keyboard zal misschien nog wel gaan lukken op 1 aansluiting, microfoon heeft een heel ander 'volume' en weerstand. Een schakelblokje voor de computer en keyboard is het mooist. voor die mic zou ik echt een andere oplossing gaan zoeken (mic op aux-ingang is ook gewoon puur marteling van je apparatuur ;) )

succes

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 12:41 ]

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
okay, ik heb voor m'n mic een andere oplossing gevonden, via de MIC-in van m'n keyboard, als m'n keyboard dan aanstaat doet de mic het ook. Dus z'on kabel bestaat wel?

Even bij conrad gekeken, z'on schakelbox is wel leuk, maar het gaat erom dat het geluid van m'n PC, ( MIDI of MP3 ) samen met m'n keyboard binnenkomt. Dus dat ik met de midi mee speel. En dan de microfoon om er nog bij te bleren.

[ Voor 45% gewijzigd door Roland_EM25 op 02-02-2003 12:57 ]

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:58
mengpaneeltje?? kun je meestal ook je mic op kwijt

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

die heb je wel.
gewoon een tulp splitter.
die heeft 2 female tulps en 1 male.
koop je er twee (1 voor rood, 1 voor wit) van en je bent klaar.

en wat betreft een tulp naar jack, jahoor die bestaan ook.
gewoon even een electronica/hobby winkel binnenstappen.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 02-02-2003 13:01 ]

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
@shure-fan: een mengpaneeltje? Dat is ook een goed idee, dan kan ik alles nog qua volume regelen ook! Bedankt!

@damster: Ook bedankt! Ik ga morgen maar is langs de electro boer. Is kijken wat ze voor kabels hebben, en misschien wel een klein mengpaneeltje!

Bedankt iedereen!

Verwijderd

Linker 2 draaden zijn degene die naar de stereo gaan en de andere 6 zijn de draden van de 3 input kanalen. Met de knop selecteer je welke input je gebruikt. Deze gebruik ik dus zelf oimdat mijn verterker ook niet genoeg input kanelen meer had.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pdvd/images/switch.jpg

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
@SKKL: Ziet er mooi uit, maar het is dus de bedoeling dat er minimaal 2 inputs tegelijk te horen zijn.

• JvdW
  • Laatst online: 21:40
Roland_EM25 schreef op 02 februari 2003 @ 14:54:
@SKKL: Ziet er mooi uit, maar het is dus de bedoeling dat er minimaal 2 inputs tegelijk te horen zijn.
Je wilt dus een mengpaneel :)

Verwijderd

2 inputs tegelijk... hmm mengpaneel dus.

• JvdW
  • Laatst online: 21:40
Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 16:11:
2 inputs tegelijk... hmm mengpaneel dus.
Kijk 's 1 post boven die van jou 8)7 :/

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Volgens mij moet dat idd via een mengpaneel, als je 2 apparaten tegelijk op 1 ingang aan gaat sluiten gaat dat niet zo goed dacht ik.
En er zijn trouwens wel splitter kabels voor tulp, misschien dat je daar wat aan hebt.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
bobo1on1 schreef op 02 February 2003 @ 17:53:
Volgens mij moet dat idd via een mengpaneel, als je 2 apparaten tegelijk op 1 ingang aan gaat sluiten gaat dat niet zo goed dacht ik.
En er zijn trouwens wel splitter kabels voor tulp, misschien dat je daar wat aan hebt.
Splitters is meestal uitgaand, als je een splitter als ingaande splitter wilt gebruiken moet je de stroompjes bij elkaar optellen en heb je kans dat de ingang opgeblazen wordt,

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Opblazen???? Das niet goed! Een mengpaneel dus maar. Weet iemand de prijs van een simpel 3 kanaals dingetje?

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
Roland_EM25 schreef op 02 februari 2003 @ 20:18:
Opblazen???? Das niet goed! Een mengpaneel dus maar. Weet iemand de prijs van een simpel 3 kanaals dingetje?
Hier in Delft bij Goris 15 euro, 4 ingangen (of uitgangen)

specs

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
ohw das niet duur, heb je misschien een linkje?

Verwijderd

offtopic:
Bah, Goris. Geen garantie, service, info... 25 jaar geleden was het een prima electronica-zaak, maar de laatste 10 jaar is dat hard achteruit gegaan.

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/mengpanelen.htm

Ieder A/V zaak heeft wel een budget mengpaneel, al was het alleen maar voor mensen die hun vakantiefilm willen overspoelen...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 07:11 ]

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Er zit een duidelijke echo in it draadje... lol

We have just one world, but we live in different ones...

• Lex_van_H
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Lex_van_H

Moet ik nu wat bedenken?

Ehh, waarom niet je keyboard op de midi van je PC, je mic op de mic-in van je PC? Dan gaat alles gewoon samen met MP3 en whatever naar de audio uit van je PC, dus je stereo. Of mis ik hier iets :?

Weet nog steeds niks.....

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Ik heb vandaag op school van iemand een mengpaneeltje gekocht, voor 20 euro. 4 kanaals dingetje. Erg grappig. Dus eigenlijk is het opgelost! Ga zo ff kabels kopen.

@lex_van_h: Via een midi kabel zou kunnen, en dat betekent dat er dan kleine signaaltjes zoals ( instrument: piano Noten: C-D-Cis..... ) Dus alleen informatie, maar geen geluid. En ik vind m'n keyboard sounds stukke beter dan de MIDI sounds van m'n pc.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb zelf ooit zoiets proberen te maken...ging net als bij jou helemaal mis. Gaat sluiting maken enzo...niet zo leuk voor je versterker. Ik heb uiteindelijk ook maar een mangpaneeltje gekocht...voor EUR 60 heb je zo'n simpel ding van Alecto; als je daar af en toe een beetje contactvloeistof ingooit (want je regelaars blijven dan vrijwel atijd op de zelfde stand staan) doet ie het prima; heb er al jaren plezier van.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• hazelip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-07 11:42
Ik heb ooit en keer twee stereo's tegelijkertijd op dezelfde speakers aangesloten. De een blies de ander op. Kwam geen geluid meer uit. Je mag nooit uitgangen op elkaar aansluiten. Kan fout aflopen dus. Dat was mij ook wel eens verteld, maarja...
Pagina: 1