AMD 2600+ @ 266 of 333 MHz

Pagina: 1
Acties:

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:11
Ook ik ben nu toe aan een upgrade en heb mijn oog laten vallen op de AMD 2600+
Nu is me alleen opgevallen dat daar 2 versies van zijn, een versie die draait op 266 en een versie die draait op 333 MHz. Ik heb in verschillende topics gelezen dat een processor op 133 (266) MHz beter te overclocken is dan een op 166 (333) MHz.

Mijn vraag is dat ook, welke versie kan ik het beste kopen: de 266 of de 333 MHz versie. Is er verschil in prestaties, en in overclockbaarheid. Ik was trouwens niet van plan om bijvoorbeeld bruggen te gaan doorsnijden :)

Ik wilde deze processor kopen samen met een nforce2 (Abit NF7-S of Asus A7N8X) met 512 MB PC3200 Corsair Cas2 geheugen. Ik denk dat dit wel een goede combinatie is, alleen weet ik nog niet welke processor ik beter kan kopen.

Ik heb hiervoor uren gezocht op het forum en op verschillende andere hardware sites, maar heb niets kunnen vinden. Als er nou ergens toch het antwoord wordt gegeven op mijn vraag, kun je dan de link posten naar dat artikel/topic voordat hier een slotje opkomt?

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Verwijderd

Ik zou voor een 333 versie gaan, zo kan sneller geheugen dan pc2100 ook beter worden benut. Verder is een 333 mhz ook sneller in de meeste games/apps.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

de 266 is minder goed beschikbaar dan de 333 versie.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Als je 133 (266) MHz koopt dan hoef je ook niet zo'n snel geheugen te kopen. maar ik zou zeker op dat bordje 333 Mhz stoppen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Natuurlijk is de 266 verder te overclocken dan de 333, maar bedenk dat de 333 qua het totaal aantal MHz'en uiteindelijk verder komt dan de 266 :) En dan trek je ook meer profijt van je dure PC3200 geheugen; immers er wordt dan meer waardevolle geheugenbandbreedte benut :Y)
kun je dan de link posten naar dat artikel/topic voordat hier een slotje opkomt?
Dat is echt een lame opmerking van jou :/

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 02-02-2003 12:32 ]

Verwijderd

333mhz fsb lijkt me ook het beste. Je geheugen loopt wel aanzienelijk sneller. Maar je kan ook de 266fsb versie op 333fsb zetten en dan je mp verlagen. Maakt niet uit. Maar dan toch liever de 333fsb versie direct. Maar in principe maakt het niet uit. Met die mobo is de mp toch aanpasbaar.

• Irby
BalusC schreef op 02 February 2003 @ 12:29:
[...]
Dat is echt een lame opmerking van jou :/
Hoezo lame? Het lijkt me niet meer dan logisch dat als ik een topic open, terwijl er al 20 topics over lopen dat deze gesloten wordt. Ik bedoel het gewoon zo, dat er een slotje op moet komen als dit topic overbodig blijkt te zijn, maar als er een slotje op zou komen, er dan eerst iets van een link gepost zou kunnen worden naar topics waar het antwoord in staat, zodat ik toch informatie kan krijgen. Ik vindt het niet meer dan terecht dat er in dat geval een slotje op komt. :)

Trouwens, bedankt alvast voor de snelle reacties.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
I.R. Butcher, waarom open je überhaupt een topic als je van mening bent dat er toch heel snel een slot op komt? Dat vind ik een beetje een verkeerde instelling. Nâh, genoeg over dit.

Overclocken: beide versies zijn door de bank genomen natuurlijk even ver te clocken qua externe kloksnelheid. Alleen zal met de FSB333 variant zonder multiplier aanpassingen een hogere FSB kunnen worden gehaald en dát is altijd beter, zeker met jouw bord en geheugen :) Stel dat de XP 2600+ maximaal 2.5Ghz aan kan (ik zeg maar wat, het is een voorbeeld) dan zal de FSB333 variant met een FSB van 200Mhz lopen en de FSB266 variant zal er dan met een FSB van 161MHz de brui aan geven. Beide cpu's lopen even snel (externe kloksnelheid) alleen degene met de 200MHz FSB zal beter presteren en beter gebruik maken van de mogelijkheden van jouw hardware (anders heeft het ook geen zin zo'n prijzige XMS3200 DIMM te kopen).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Irby
Het wordt dus de 333 MHz variant. Bedankt voor de reacties :)

Abbadon: Sorry, het was niet de bedoeling om de gedachte te wekken dat ik van mening was dat er snel een slot op kwam, het was meer de bedoeling om aan te geven dat er een slot op kon als er al meerdere topics over liepen, die ik niet gevonden had :)

Pagina: 1