[XP] Systeem upgrade, HD formatteren? *

Pagina: 1
Acties:

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:50
Ik heb gister een nieuwe moederbord,processor,geheugen en een nieuwe grafishekaart in iemands PC gebouwd. Op de HD staan belangrijke dingen en Windows XP. Moet ik nu de HD formatteren of werkt ie ook goed als ik de drivers van het nieuwe mobo en grafischekaart installeer?

[ Voor 7% gewijzigd door Razer op 02-02-2003 12:14 ]

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 23:20

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

grafische kaart is geen probleem mobo wel. dus toch opnieuw installeren.

niet opnieuw installeren werkt meestal wel maar iig niet echt goed en stabiel.

[ Voor 12% gewijzigd door cosmoOo op 02-02-2003 11:59 ]

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Met een nieuw moederbord verandert er zoveel voor Windows, dan kan je hem beter opnieuw installeren.
Formatteren hoeft niet persé. Wat ik meestal doe, is dat ik in DOS opstart en de document and settings, program files en windows drirectory rename naar bijv doc old, progold en winold. Dan vindt windows deze niet, kan je de nieuw in de normale directory's installeren, maar ben je toch geen files kwijt.

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

zou het wel doen, het kan nog wel eens problemen veroorzaken.

en zie Begroeting onder posts & replies

[ Voor 39% gewijzigd door Toet3r op 02-02-2003 12:01 ]

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Verwijderd

Is ook niet echt een strak plan hoor.Veel instellingen staan in Program Files, en in de Windows-dir. Ik zou je documenten even back-uppen, je partitie formatteren, en totaal opnieuw installeren. Dan heb je het minste gezeik IMO.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Titelfix zie Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10, volgende keer even op het OS letten in de titel a.u.b.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Bwa k had het niet gedaan. Het liep wel niet stabiel maar dat lag aan m'n geheugen. K denk dat er wel wat prestatiewinst is als je een Fresh install doet.

Verwijderd

Ik zou ook opnieuw installeren en eerst backupen natuurlijk anders wordt het systeem instabiel.
Pagina: 1