Toon posts:

Asus A7N8X overleden? Zelfs BIOS verschijnt niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb een major prop met dit board.

Ik heb dus de Asus A7N8X (what else...)
Vanmiddag was ik aan het computeren (gewoon desktop werk) toen hij opeens met een BSOD plat ging. |:(

OK kan gebeuren, resetten dus maar. Maar ik krijg helemaal geen beeld meer, zelfs de BIOS niet! Dus ik op zoek naar de oorzaak, zonder resultaat tot nog toe. :'(

Hij piept niet bij het opstarten, dus geen foutmeldingen, geen boot-piep.
Andere monitor geprobeert --> niets
Andere videokaart --> niets
BIOS reset --> niets
Ander mem --> niets
casefan eraf --> niets
HDD's eraf --> niets
Alle PCI kaarten eruit --> niets
Spanningen van voeding nagemeten --> niets

Genoeg dacht ik zo om het hier ff te posten.
Het systeem was niet OC'ed. En liep vogens MBM5 netjes op 49C :/

Specs:
Asus A7N8X (nForce 2)
AXP2600+ (12.5 x 166 = 2075 Mhz)
Radeon 9500
1 reepje siemens 256 MB PC2700
WD 120 GB Primary HD (NTFS)
Rest is wellicht niet relevant.

Verwijderd

Gaan de fans draaien, dan is kans kleiner dat het mobo stuk is. Je weet dan dat er in ieder geval spanning aanwezig is.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 11:54 ]

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-08 16:41
Of het is je CPU of het kan zijn dat er een storing is geweest ergens in de buurt wat een enorme spanningpiek heeft gehad, en dat daardoor je voeding en mobo dood is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 februari 2003 @ 11:53:
Gaan de fans draaien, dan is kans kleiner dat het mobo stuk is. Je weet dan dat er in ieder geval spanning aanwezig is.
De casefans en CPU-fan gaan wel draaien, en de standby-LED op het mobo gaat ook branden. Ook hoor ik de HDD's opstarten en branden de LED's op de voorkant van mijn kast.

De voeding werkt dus nog. :*)

Of de CPU nog leeft kan ik niet testen omdat ik geen andere CPU bij de hand heb. :(

En mijn TV, HiFi en VCR die op dezelfde groep zitten werken nog wel, dus een spanningpiek sluit ik ook uit.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 12:09 ]

Verwijderd

heb ikk ook gehad .
ik haalde mijn jumper bios er af en toen[10 sec]er weer op.
maar dat jij al gedaan.
maar bij mij ging mijn monitor ook niet aan.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:54
en check je geheugen... had ik hier vorige week.. alles werkte.. ook in 1x complete vastloper.. en pc starte niet meer door.. bleek geheugen defect te zijn ( kingston nog wel :/)

https://wren.co/join/Devian

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 11:53:
Of de fans draaien of niet heeft weinig met de mobo te maken.. De fans zijn dan wel aangesloten op de mobo, maar de stroom komt linea recta (zonder enig mobo-invloed dus) uit de ATX stekker :z

Terugkomend op het probleem: dat klinkt wel erg k*t.. Gaat de mobo piepen wanneer je geheugen en/of videokaart eruittrekt? Heb je geen andere mobo en/of CPU bijhanden om te testen? Haal eens de mobo uit het systeem en leg hem op een antistatisch zak op de tafel, probeer te starten met enkel CPU, 1 reepje geheugen en videokaart.

Verwijderd

ik ken iemand die vrijwel hetzelfde heeft gehad de fans draaide enz maar het mobo en de cpu waren overleden ik hoop het niet voor je maar de kans zit erin

Verwijderd

Heb je al eens geprobeerd om je batterijtje van je mobo er uit te halen. In vele gevallen werkt die clear cmos niet

K heb ook een maand geleden een stroompiek gehad, maar toen zat ik niet op m'n pc. K zat in mijn kast wat te doen en toen ik de stroomkabel instak ging hij ook niet meer. K heb hem binnen gedaan, en dus blijkt dat ik een stroom piek heb gehad. Hdd's spinde nog up dus m'n voeding deed het nog. K kreeg bericht van de winkel en dus alles was stuk. CPU, Mobo, Koeler (deze werkte al even niet meer, toch niet nodig met die celeron 400 die ik toen had), 1 geheugenlatje was stuk, voeding was ook stuk hij gaf wel stroom maar toch stuk, de grafische kaart werkte nog maar deze loopte nog op 3v dus ging niet om een nieuw mobo.
Dus de kans zit er in dat je een stroompiek hebt gehad, maar dan kan je dus je mobo geheugen en cpu vergeten. K hoop van niet voor jou. Geef het aan aan de verzekeringen, normaal krijg je al je geld terug, er gaat alleen geld af voor ouderdom maar dat is bij jou het geval niet.

[ Voor 168% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 13:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zoals BalusC voorstelde de hele zooi uit de kast gehad om het los te testen (CPU + Mem + Video) en dan nog geeft hij enkel een zwart scherm.

Het mobo hoortidd te gaan piepen wanneer er geen of kapot; CPu , Mem, video-ram inzit mar zelfs ZONDER een van die drie onderdelen (of alleen kaal mobo) piept hij niet.

Ik denk dat ik maar eens garantie moet gaan claimen op mijn mobo. zit niets anders op volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik de oorzaak ken nu:
Het A7N8X brakke BIOS topic

Dankzij dit (direct gesloten) topic

Verwijderd

Sluit een speaker aan en luister eens wat Betty te melden heeft...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 16:20:
Sluit een speaker aan en luister eens wat Betty te melden heeft...
Sorry? Betty?

Waar heb je het over? :?

Verwijderd

Betty is een klein wijvie dat in je mobo zit en je vertelt wat er kapot is :-)

Maar dan moet je idd wel je speakertje hebben aangesloten.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 17:35 ]

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 17:07:
[...]

Sorry? Betty?

Waar heb je het over? :?
De nieuwe Asus moederboarden hebben een voice functie ingebakken, deze is standaard ingeschakeld. Je moederboard zal dus geen piepjes of dergelijke laten horen.

Zoals schaapje al had meegedeeld is het inderdaad nodig om speaker(s) aan je moederboard te hangen. Een vrouwelijke stem zal je hopelijk vertellen wat het probleem is.

Ik vrees eerlijk gezegd een defecte proc. Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met mijn A7V333.

Succes er mee.

Mijn V&A

Verwijderd

Topicstarter
OC-Addict schreef op 03 February 2003 @ 20:08:
[...]

De nieuwe Asus moederboarden hebben een voice functie ingebakken, deze is standaard ingeschakeld. Je moederboard zal dus geen piepjes of dergelijke laten horen.

Zoals schaapje al had meegedeeld is het inderdaad nodig om speaker(s) aan je moederboard te hangen. Een vrouwelijke stem zal je hopelijk vertellen wat het probleem is.

Ik vrees eerlijk gezegd een defecte proc. Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met mijn A7V333.

Succes er mee.
Ohh ik wist idd van die voice-post, maar wist niet dat ze betty heet. :D
In dit beroerde geval zwijgt betty echter als het graf. Dus daar komt ze nog helemaal niet aan toe. :r

Ik heb de help-garantie-desk al gebeld en ze komen vanavond het moederbord omwisselen. "En ik neem ook wel een videokaart, proc en mem mee" zij hij. Mooi...

Dat is nou service! :*)

Verwijderd

zo is dat van een winkel uit????

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 15:51:
zo is dat van een winkel uit????
Yep maar ik durf bijna niet te melden welke........
:X

Lidl

Verwijderd

hahaha.
joh meen je niet.

Verwijderd

Of ze Betty heet? haha weet ik niet hoor :) Ik kwam die naam ergens tegen en vind dat nou echt zo'n naam voor zo'n ingebouwde service :)

Misschien is Betty wel kort voor: Bios Error Told To You

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 20:51:
Misschien is Betty wel kort voor: Bios Error Told To You
Supervindingrijk. Je moet dit patenteren.... ;)
Pagina: 1