• CommanderKeen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-02 12:48
hey, ik heb de cd-mp3 speler Rio Volt SP90
Afbeeldingslocatie: http://www.sonicblue.com/images/audio/product/riovolt_sp90.jpg
en nu heb ik ergens horen vallen, dat de software van deze platendraaier geupgrade kan worden naar die van de sp100.
dit omdat de sp90 simpelweg de uitgekleedde versie is van de grotere broer.

hier staat de firmware edit tutorial http://www.geocities.com/sp90hack/
en hier haal je de firmware van de sp100 http://www.sonicblue.com/...firmware&product=Rio_Volt

kan iemand mij hier meer over vertellen, ervaringen en dergelijke ?

nog eventjes "tussendoor" , ik kwam op de site ( http://www.sonicblue.com/audio/rio/riovolt_sp90.asp ) ook een remote control tegen. Dit vond ik een beetje vreemd, omdat deze speler gewoon een "rond koperen uitgangetje" heeft. En niet zoals veel md spelers zo'n extra data uitgang voor het doorspoelen, stop en play.

toen ik via google zocht naar dit product kon ik niks op nederlandse sites erover vinden.
Weet iemand hier meer over?

[ Voor 51% gewijzigd door CommanderKeen op 02-02-2003 12:07 ]

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:48

red bull

Keeps me awake !

Je moet er even achter zien te komen of je hem ook terug kan flashen als er iets defect is (gewoon kijken op de site van sonicblue, zal vast wel iets over een mislukte flash staan) als die er is zou ik het gewoon proberen, de hack stelt in ieder geval niets voor.

Verwijderd

Het is mogelijk om de Riovolt sp90 te flashen naar de sp100, een hele tijd geleden (en dan bedoel ik medio december 2001 :X) stonden er veel vragen over dit onderwerp op het portables forum van mp3.com. Misschien zou je daar nu ook eens kunnen kijken en je vraag stellen (in het engels).

Het was volgens mij ook gewoon mogelijk om je speler terug naar de sp90 fw te flashen als je problemen had.

Er is idd ook een remote voor de sp90 (heb jij die dan niet bij de sp90 meteen gekregen?). Het enige verschil tussen deze en die van de sp250 is dat er geen lcd display op zit.

• CommanderKeen
NEE ?
ik heb nix gekregen bij mijn sp90 :S

kijk maar Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~eijk0623/sp90.jpg

• CommanderKeen
hmm, heb hem net geburned (alleen de hqx file)
finalize cd, no multisession, 80 minuten philips

zegt, no disc found :S

doh ! ik ben vergeten de file te "renamen"

[ Voor 16% gewijzigd door CommanderKeen op 02-02-2003 19:18 ]

• CommanderKeen
wel lad's, de teerling is geworpen :)

mission accomplished. Een echte aanrader, het instellen van je eigen equalizer ownt arch, en de laadtijd is heel sterk verbetert :D

en hij loopt nu vloeiend over in het volgende nummer, ipv een 3 sec stilte B)

[ Voor 21% gewijzigd door CommanderKeen op 03-02-2003 13:35 ]

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-02 12:39

NoTimeRemains

I know

ik heb een sp100 gehad (dood :() je kan de AB overkopen ...

This is the Way.

Verwijderd

CommanderKeen schreef op 03 februari 2003 @ 13:33:
wel lad's, de teerling is geworpen :)

mission accomplished. Een echte aanrader, het instellen van je eigen equalizer ownt arch, en de laadtijd is heel sterk verbetert :D

en hij loopt nu vloeiend over in het volgende nummer, ipv een 3 sec stilte B)
Da's leuk om te horen, ik wist niet dat er zo veel voordelen aan de fw van de sp100 tov de sp90 zaten :)

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-02 11:42
Probeer ook de iriver firmware van iriver.com (IMP-100). Die werkt op mijn riovolt SP100 perfect en wordt wel geupdate in tegenstelling tot de riovolt firmware.

Verwijderd

djmartyn schreef op 04 February 2003 @ 21:48:
Probeer ook de iriver firmware van iriver.com (IMP-100). Die werkt op mijn riovolt SP100 perfect en wordt wel geupdate in tegenstelling tot de riovolt firmware.
Is dat zo joh? Ik heb ook een sp100 en idd met firmware van laaang geleden.. 17 kijken :D

Verwijderd

ziet er vet uit :) Kan ik gewoon die laatste firmware flashen?? v2.20 (US/EU)
van 3 februari 2003 :D:D En dat voor zo'n oude speler!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 00:11

Gutteguttegut

CEO of TFD

Zou zoiets er ook zijn voor de SP50C

Afbeeldingslocatie: http://www.sonicblue.com/images/audio/product/SP50c.jpg

Doet het prima hoor maar die 3 seconden tussen de nummers.... |:(

* Gutteguttegut heeft deze nog in Canada gekocht voor omgerekend 54 euro :)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• CommanderKeen
arg en nu heb ik denk ik een "probleem"

mijn mp3 speler geeft kuren (ligt, denk ik, niet aan de firmware update) en ik wil hem trug sturen...

alleen waar haal ik die oude firmware ????
:'(

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:50
Kun je niet de firmware van sonicblue halen?
Denk dat als je die firmware er gewoon op zet dat er niets aan de hand is.

Ik heb me meisje eens een sp gegeven, dat was 1,5 jaar geleden. Toen was ie nog 600 gulden. Weet alleen niet welke versie het is. Klinkt eerder als de sp100.
Alleen die mp3 speler heeft tegenwoordig het nadeel dat sommige cd's niet draaien. Zal wel de beveiliging zijn van die cd's. Alleen het probleem doet zich ook voor bij gebrande cd's. Denk dat het niet veel is. Anders dan zoek ik de nieuwe firm wel ff op.

[ Voor 64% gewijzigd door Arunia op 10-06-2003 13:16 ]

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 00:11

Gutteguttegut

CEO of TFD

Dit is toch een iRiver?..anders ff de jongens van iRiver emailen misschien kunnen ze je helpen.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• CommanderKeen
nou kijk, het zit zo: ik heb een sp90, en daar kan "toevallig" de sp100 firmware op (!)

nou heb ik dat ook gedaan
maar omdat de sp90 vanzichzelf geen updatable firmware heeft (volgens het boekje) lijkt me dat je de sp90 firmware niet kan downen van sonicblue :P

maar bedankt voor je medeleven (dat ding was idd fokkin duur en ik wil hem wel weer heel hebben, geil dingetje voor de rest )

• CommanderKeen
ehehe guttegut

mail je ze: ja ik heb hier een sp90 en ik heb de sp100 crack uitgevoerd, zodat mijn goedkopere sp90 verandert in de veel duurdere sp100.

maar hij werkt niet meer en ik ga hem opsturen dus ik wil graag ff de sp90 sofware, alvast bedankt heh :+

eerlijkgezegd denk ik niet dat het werkt, maar goed nooit geschoten... :D
Pagina: 1