Toon posts:

[XP] PC start automatisch opnieuw na afsluiten.

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De PC start automatisch opnieuw op nadat ik via start -> afsluiten de computer heb afgesloten. Hoe kan dit en hoe kom ik er van af? _/-\o_

Verwijderd

is al zeker meerdere keren voor gekomen. Zoek maar eens met google, want er zijn honderden topics hierover

/me heeft er trouwens ook last van op mijn zus dr compu :(

specs: Asus P5A, AMD k6-2 500, 256 Ram, Windows XP Pro

PS: ja alles heb ik geprobeerd; van de logitech drivers gedoe, tot en met APM :(

• Monkeybrains
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:05
Je kan het automatisch herstarten uitzetten door bij Properties My Computer -> Advanced -> Startup and Recovery setttings -> het vinkje voor Automatically restart uit te zetten.

De oorzaak is waarschijnlijk (dat was het in ieder geval bij mij) een irq conflict van hardware oid.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-04 17:04

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Monkeybrains schreef op 02 February 2003 @ 11:51:
Je kan het automatisch herstarten uitzetten door bij Properties My Computer -> Advanced -> Startup and Recovery setttings -> het vinkje voor Automatically restart uit te zetten.

De oorzaak is waarschijnlijk (dat was het in ieder geval bij mij) een irq conflict van hardware oid.
de oplossing die jij geeft helpt in het geval de compu automatisch opnieuw opstart door een bsod, en dat je dan de melding niet meer kunt zien.
De TS heeft het probleem dat de compu opnieuw opstart als hij hem zelf aan het afsluiten is.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Monkeybrains
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:05
Als ik bij de computer via start -> shutdown wilde uitzetten deed de computer een reboot. De oplossing die ik aangaf was hier debet aan, met als onderliggende oorzaak een irq conflict op de geluidskaart. Die heb ik toen verholpen door wat settings in de bios te veranderen.

Automatically restart verbergt dus eigenlijk een BSOD en door de setting op off te zetten kom je dus achter wat werkelijk het probleem is.

Verwijderd

Als ik Easy CD creator instaleer met daarin ook het onderdeel Direct CD dan resulteerd een Shutdown command in een Reboot.Ook met een oudere versie van CloneCD heb ik het ooit gehad.Er schijnen meer oorzaken te zijn voor dat probleem en op de site van Microsoft is er dan ook een Patch voor te vinden.

Ik heb hem mischien nog wel maar heb geen idee welke het is ze hebben allemaal van die handige namen zoals Q3272196 en ik kan ze niet meer instaleren omdat ik SP1 erop heb krijg ik de melding dat er al een nieuwere update geinstaleerd is.

• XyonN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Ik had dit probleem ook met mijn ASUS P2B-F mobo. Het scheen puur aan de combo moederbord en XP te liggen.
idd, met een gloednieuw mobo had ik er geen problemen meer mee.

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

Verwijderd

Topicstarter
Gasten, iig bedankt voor jullie reacties. Ik kijk dit weekend even. Ik laat het nog weten! Gelukkig dat ik niet de enige ben met dit probleem, O-) .

Ik heb trouwens wel net voordat het probleem zich begon voor te doen Autocad 2002 geinstalleerd. Zou dat het dan kunnen zijn?
Pagina: 1