[Monitor defect] Vraagje tegen beter weten in..

Pagina: 1
Acties:

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Hi,

Mijn ouders hebben een vrij jonge monitor (paar maanden oud) die nu al kuren vertoont.
Je zou zeggen garantie,maar helaas zijn ze de papieren hiervoor kwijt.
Zodoende heb ik hem meegenomen en hem zelf maar eens aangesloten aan mijn pc.
En ik moet zeggen dat het beeld wat deze weergeeft veel beter is als de mijne (een goedkope Relisys).
Kleuren komen veel beter tot hun recht,en ook lijkt het beeld veel mooier in elkaar over te vloeien..
Bij mijn monitor is het wat "blokkerig".
Kort om...ik heb er alle belang bij om die monitor weer goed te krijgen :)
..
Het gaat om een CTX VL700.De klachten zijn helaas dat het beeld na verloop van tijd opeens heel donker wordt.
Ook "floept"het scherm naar een iets kleinere weergave.
Het vreemde is dat ik hem eerst een paar dagen goed heb kunnen gebruiken.
Pas na verloop van tijd werd het beeld oppeens een heel stuk donkerder.
En ook werd het dus een stukje kleiner...
Dit werd met de dag erger totdat hij op een dag gelijk donker opstarte en later zelfs helemaal zwart werd...
..
Ok..ik weet (zoals ik in de topic titel al zei) tegen beter weten in dat de kans erg klein is dat iemand mij hiermee kan helpen.
Maar heel mischien zit er een technisch wonder dit verhaal te lezen en herkent hij het probleem :)
Het kan maar zo dat het iets heel simpel is.
Sterker nog...mischien iets wat ik zelf kan maken :P :P
Affijn...als er iemand is die dit probleem denkt te herkennen hoor ik het heel graag.
Alvast bedankt.

(het is trouwens een harware matig probleem..heeft niets met software te maken dus)

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 22:48

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Zo ff uit de losse pols klinkt het alsof de electronenbundel/kanon niet meer goed werkt.

Je kan zo'n monitor tegenwoordig voor een paar euro laten nakijken bij electroboeren. kijk of er 1tje bij je in de buurt zit en offie er naar wil kijken.

Beter een monitor repareren voor 50 euro dan een nieuwe voor 300 toch?

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Verwijderd

Je kunt eens proberen om met CTX te bellen want de meeste monitorfabrikanten geven gewoon fabrieksgarantie.
(serienummer + produktiejaar staan vast achterop)

Verwijderd

inderdaad wat Dredge al zegt, zo te zien heb je 3 jaar garantie
op die monitor.
op deze link krijg je een pdf file met onderaan de pagina het
adres en telefoon nummer waar CTX zit.
http://www.pcvergelijk.com/PDF/CTXVL700_T.pdf
Gewoon bellen en vragen hoe het zit met de garantie
die ze volgens mij toch gaan geven aan je (meestal staat er
iets van een produktie periode in het serie nummer verwerkt)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:12

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> VB :)

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Thx voor de reply's
M'n ouders hadden al getracht het op garantie te gooien,echter ze deden dus erg lastig over de ontbrekende bonnen =(
Maar ik kan inderdaad eens bellen naar CTX zelf.
Wordt dat niets dan zat ik zelf ook al te denken aan een ellectro boer.
Had alleen de stille hoop dat dit iets zou zijn wat ik gewapend met een schroevendraaier zelf wel ff zou kunnen oplossen :P

edit:thx voor die file Onix...
Ga maandag even bellen naar ze :)

[ Voor 10% gewijzigd door melly op 02-02-2003 15:50 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
is al een paar keer gezegd.. maar ik zou ook gewoon ff rechtstreeks naar ctx bellen. Niet meteen zeggen dat je de kassabon kwijt bent (als dat iets zou maken) maar alleen ff de (ongeveer) aankoopdatum weten en serienummer (staat wel achterop ofzo). Vrij grote kans dat je dan zonder aarzelen een nieuwe krijgt thuisbezorgd.

iig niet zelf open gaan schroeven of duur ter reparatie aanbieden bij een electroboer..

Verwijderd

Inderdaad gewoon ff rechtstreeks naar CTX bellen, zij kunnen aan het serienummer zien uit welk bouwjaar deze monitor komt.
Wat de klacht betreft denk ik dat voeding niet goed is, de spanning voor je hoogspanning wordt te laag.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

CTX zit in Eindhoven vlak bij de IKEA, zelf ook eens garantiegevalletje geregeld. Was heel simpel: bellen, afspraak maken, naartoe rijden met monitor, bon laten zien i.v.m. aankoopdatum en in geval van geen bon kijken ze naar de productiedatum (vaak is het spul wel enkele maanden op reis om hier te komen, dus maak je niet al te veel zorgen als de datum een flink stuk afwijkt van de aankoopdatum) daarna direct uit het magazijn een nieuwe meegekregen. Prima ontvangen en erg goed geregeld.

de betaler vervuilt

Pagina: 1