Toon posts:

spellen haperen!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet of dit de goede plek is om te posten maar ik d8 dat het misschien aan me chipset/processor kon liggen. Ik heb het probleem dat spellen altijd heel irritant haperen. Ik geef een voorbeeld:

Ik speel SOF2 alles op zn hoogst, draait supervloeiend, maar soms moet me pc gewoon ff denken, tis maar voor 1 seconde ofzo en dan krijg ik zo'n irritante haper, dit heb ik HEEL vaak en het is erg irritant. Met Unreal 2 hapert ie zelfs al als ik van geweer verwissel, terwijl het spel zelf heel vloeiend draait.

Mijn systeem:

P4 2.4 Ghz
MSI 845PE Max
512 MB Dane-Elec PC2700 DDR
ATI Radeon 9700 PRO
Soundblaster Audigy
WD 80 Gig + IBM Dekstar 60 Gig (schijven zijn net gedefragmenteerd, windows staat op een aparte partitie)

Windows XP
Catalyst 3.0
DirectX 9.0

Misschien moet ik iets in me bios veranderen ofzo, of een setting aan me videokaart? Ik weet het echt niet maar die hapers zijn hoogst irritant! Ik hoop dat jullie me kunnen helpen...

• FireFly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-11-2024
Dat heb ik ook soms....
Heb mezelf altijd wijsgemaakt dat 't aan de Audigy lag (gebeurde bij mij veel met wisselen van een geluid)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jep, ligt hoogstwaarschijnlijk aan de audigy.. Zie de Search:
zoeken naar 'games haperen audigy' met Omega

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 02 februari 2003 @ 11:29:
Jep, ligt hoogstwaarschijnlijk aan de audigy.. Zie de Search:
zoeken naar 'games haperen audigy' met Omega
Ik d8 eerst ook dat het aan het geluid lag toen ik nog onboard geluid had, was toch brak geluid, dus heb ik gister maar een Audigy gehaalt en zelfde probleem :(

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Is de onboard uitgeschakeld? Zijn de drivers voor de onboard ook volledig uit het systeem verwijderd? Check eens of de Audigy niet een IRQ deelt :)

Verwijderd

Ligt misschien aan je cd-rom ??
Je kunt proberen om de cd's om te zetten naar .iso en te mounten in een virtuele cd speler :)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 02 February 2003 @ 11:34:
Is de onboard uitgeschakeld? Zijn de drivers voor de onboard ook volledig uit het systeem verwijderd? Check eens of de Audigy niet een IRQ deelt :)
ik heb gister de drivers van me onboard geluid eraf gegooid (die AC 97 Realtek drivers ofzo) maar misschien staat ie nog enabled in device manager of kan dat niet? Want ik zie bij sound, video and game controllers in device manager dit:

audio codecs
creative game port
creative sb adigy
legacy audio drivers (deze nog van onboard?)
legacy video capture devices (ook onboard shit?)
media control devices
standard gameport
video codecs

Zou ik die legacy dingen moeten deleten? Zo ja, hoe? Want ik kan ze niet disablen en ook niet deleten...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 februari 2003 @ 11:35:
Ligt misschien aan je cd-rom ??
Je kunt proberen om de cd's om te zetten naar .iso en te mounten in een virtuele cd speler :)
dat heb ik al :)

Verwijderd

In de Bios kan je je onboard geluidskaart uitzetten :)

zet de Audigy eens in PCI 3 :)

Verwijderd

Wat voor muis heb je ?

Verwijderd

Topicstarter
logitech cordless (wel met bal). Ik ga nu ff geluidskaart uitzetten in de BIOS, brb :)

Verwijderd

Topicstarter
AARRRG, nu is ie helemaal BRAK. ik probeerde ff UT, ik zit in een level en soms hoor ik wel geluid dan weer ff niets en dan weer wel :? Het hapert ook nog steeds een beetje als er geluid komt...

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
hey, ik heb dat probleem dus ook, bij BF en CS. specs hier beneden.
CS gebruikt geen cdrom en ik heb geen audigy

edit: misschien komt het omdat ik een vroege versie van DX9.0 heb?

[ Voor 24% gewijzigd door RocketKoen op 02-02-2003 11:56 ]

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 11:47:
[...]

logitech cordless (wel met bal). Ik ga nu ff geluidskaart uitzetten in de BIOS, brb :)
Ik had dus problemen met de cordless mouseman optical, hing er èèn met een draadje aan en het stottren was over.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 11:45:
In de Bios kan je je onboard geluidskaart uitzetten :)

zet de Audigy eens in PCI 3 :)
wat bedoel je met PCI 3? De geluidskaart in een ander PCI slot doen of iets veranderen in bios?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 11:57:
[...]

Ik had dus problemen met de cordless mouseman optical, hing er èèn met een draadje aan en het stottren was over.
wat is dat nou weer voor vaag probleem, naja ik probeer strax wel een muis MET draad :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 11:57:
[...]

wat bedoel je met PCI 3? De geluidskaart in een ander PCI slot doen of iets veranderen in bios?
anders PCI slot doen, PCI nummer 3; het nummer staat op het moederbord bij de PCI sleuven :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 12:10:
[...]

anders PCI slot doen, PCI nummer 3; het nummer staat op het moederbord bij de PCI sleuven :)
en wat maakt dat uit dan? Ik heb net trouwens ff muis met draad geprobeert, probleem nie verholpen. Met die hapers die ik trouwens krijg hapert het geluid ook, lijkt me toch dat het iets met het geluid is...

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
Als je denkt dat het aan je geluid ligt, dan schakel je je onboard toch gewoon uit en haal je je audigy eruit :? Als het dan nog hapert, weet je dat het niet aan je geluid ligt.
Dit is toch logisch of ben ik nu dom bezig :?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 02 februari 2003 @ 12:19:
en wat maakt dat uit dan? Ik heb net trouwens ff muis met draad geprobeert, probleem nie verholpen. Met die hapers die ik trouwens krijg hapert het geluid ook, lijkt me toch dat het iets met het geluid is...
De Audigy is gevoelig wat betreft IRQ delingen. Daarom vroeg ik jou ook of je wil checken of het niet een IRQ deelt..

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 02 February 2003 @ 12:23:

[...]
De Audigy is gevoelig wat betreft IRQ delingen. Daarom vroeg ik jou ook of je wil checken of het niet een IRQ deelt..
hoe kan ik dat zien? Ik heb btw de kaart in een ander pci slot gedaan, hij zat al in 3, nu zit ie in 2, geen verschil :(

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

klik voor vergroting

Afbeeldingslocatie: http://balusc.xs4all.nl:8003/GOT/IRQs.gif

Speel ook eens met verschillende Audigy drivers.. Haal desnoods de Audigy eruit en gooi alle drivers weg.

[ Voor 24% gewijzigd door BalusC op 02-02-2003 12:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
sorry hoor maar die dir: systeeminfo staat er bij mij gewoon niet bij :? Is er ook nog een andere manier om daar te komen?

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:53
Xp->my comp properties->hardware->HW device manager->sound, video etc->audigy-> properties
Dan zie je welke IRQ en welk slot die zit

[ Voor 19% gewijzigd door Martinus op 02-02-2003 12:49 ]

no comment

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hmm.. Dit shotje komt van Win2K, misschien dat het boeltje in XP iets anders ingedeeld is. Kijk eens in diverse mappen van computerbeheer :)

Heb je overigens XP Pro of XP Home?

Je kunt ook in de apparaatbeheer bij de eigenschappen van elk apparaat kijken op welke IRQ het zit :Y)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 02 februari 2003 @ 12:49:
Hmm.. Dit shotje komt van Win2K, misschien dat het boeltje in XP iets anders ingedeeld is. Kijk eens in diverse mappen van computerbeheer :)

Heb je overigens XP Pro of XP Home?

Je kunt ook in de apparaatbeheer bij de eigenschappen van elk apparaat kijken op welke IRQ het zit :Y)
ik gebruik windows xp PRO en me geluidskaart zit op IRQ 17

• FireFly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-11-2024
Door de kaart in een ander PCI slot te steken (IRQ zit vast aan pci-sleuf).
Mijn Audigy zit ook niet op een gedeeld IRQ, nog steeds schokken.
Ik heb m'n indexing service volledig uitgeschakeld maar dit scheelt zo goed als niets.
Wellicht hardware/driver probleem met die Audigy :(
('t zijn de nieuwste drivers in ieder geval, op een nforce2 bordje)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 12:57:
[...]

ik gebruik windows xp PRO en me geluidskaart zit op IRQ 17

En de rest? tik eens onder Start -> Uitvoeren msinfo32 in. Onder hardwarebronnen kun je de IRQ lijst vinden van je hele bak. Bij mij heeft de Audigy toevallig wel een eigen IRQ maar vergeet niet dat dit XP IRQ's zijn, niet dezelfde zoals ze op hardware niveau worden toegepast. Maar volg de tip van Herr Muller eerst eens op, als je met nul komma nul geluid (onboard uitgeschakeld, desnoods onder XP zelf en Audigy uit je PCI slot) nog steeds haperingen hebt ligt 't probleem dus ergens anders.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
BalusC ik heb _ZES_ dingen op irq 11 :X

kan dat systeem instabiliteit veroorzaken? ik krijg heel vaak dat ik bsod's heb als ik mn ti4200 overklok....

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.besjes/GoT/irq.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door G33rt op 02-02-2003 13:28 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
G33rt, dat maakt in principe niks uit. Zoals ik m'n vorige post al zei, het zijn niet de IRQ's zoals ze daadwerkelijk op hardware niveau worden gebruikt. Zie ook deze link uit de PMG FAQ :) Dat je zaakje vastloopt terwijl je overclockt mag hier namelijk niks mee te maken hebben, het zou dan ook vast moeten lopen als je je kaart niet overclockt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Ik heb ook een audigy en met veel spellen happert hij ook. Lange laadtijden en met mijn onboard sound. (van mijn nforce 2 ) werkt het ook niet beter. dus wel een goeie fps maar zodra er geluid moet komen.. Happer de happper

Kan het aan windows 2000 liggen?

amd 1700+ @ 2600+ (fsb 190 , memory sychroom op cas 2.0)
maxtor daimond max 9 7200 rpm 40 gig. (even defragmented)
256 mb ram
virual memory 2 gb.
geforce 4 ti 4200 overclocked

Ik zat te denken aan te weining geheugen. MAar ik vind het toch vreemd. Dat hij bij een vriend helemaal niet zo erg happert. Alle drivers zijn zo ver mogelijk geupdate en ik heb direct x 9.0 (hoopte dat dat zou helpen.. helaas)

gelukkig ben ik niet de enigste met dit probleem

/edit: mzz moet mijn sig maar eens ff updaten een keer..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 13:55 ]

Pagina: 1