Ik zit met het volgende probleem.
Ik heb 2 tabellen, als volgt:
Hier moet ik bijzeggen dat 'sid' een uniek id is net als het gewone id, alleen deze is random gegenereerd ivm beveiliging ed.
Het gaat om een query die laat zien welke mensen een aanbieding hebben geplaatst op de website (hoevaak de sid code v/d klant overeenkomt
met die van de aanbieding) en ook hoeveel aanbiedingen.
dit is gelukt adhv de volgende query:
Nu wil ik echter ook een query maken die laat zien welke klanten geen aanbiedingen hebben geplaatst, ik heb al geprobeerd met JOINS ed. te werken
maar het is me tot dusver niet gelukt, ik heb gezocht met de search en met google. Ook adhv. deze website
en topic [rml][ MySQL] left join en count met uitkomst 0[/rml] ben ik er niet uitgekomen
, alvast bedankt voor de hulp!
Ik heb 2 tabellen, als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| # Tabel structuur voor tabel `aanbiedingen` CREATE TABLE aanbiedingen ( id int(10) NOT NULL auto_increment, klant_id varchar(10) NOT NULL default '', titel varchar(100) NOT NULL default '', prijs varchar(20) default NULL, opmerking text, datum varchar(25) NOT NULL default '', sid varchar(50) NOT NULL default '', PRIMARY KEY (id), KEY id (id,isbn) ) TYPE=MyISAM; # Tabel structuur voor tabel `klant` CREATE TABLE klant ( id int(10) NOT NULL auto_increment, email varchar(100) NOT NULL default '', telnr varchar(100) NOT NULL default '', wachtwoord varchar(100) NOT NULL default '', naam varchar(100) NOT NULL default '', straat varchar(255) default NULL, postcode varchar(10) default NULL, woonplaats varchar(255) default NULL, sid varchar(50) NOT NULL default '', afd varchar(15) NOT NULL default '', ip varchar(150) NOT NULL default '', PRIMARY KEY (id) ) TYPE=MyISAM; |
Hier moet ik bijzeggen dat 'sid' een uniek id is net als het gewone id, alleen deze is random gegenereerd ivm beveiliging ed.
Het gaat om een query die laat zien welke mensen een aanbieding hebben geplaatst op de website (hoevaak de sid code v/d klant overeenkomt
met die van de aanbieding) en ook hoeveel aanbiedingen.
dit is gelukt adhv de volgende query:
code:
1
2
3
| SELECT klant.*, aanbiedingen.*, count(*) AS aantal FROM klant, aanbiedingen WHERE klant.sid=aanbieding.sid GROUP BY klant.id ORDER by klant.id ASC |
Nu wil ik echter ook een query maken die laat zien welke klanten geen aanbiedingen hebben geplaatst, ik heb al geprobeerd met JOINS ed. te werken
maar het is me tot dusver niet gelukt, ik heb gezocht met de search en met google. Ook adhv. deze website
en topic [rml][ MySQL] left join en count met uitkomst 0[/rml] ben ik er niet uitgekomen