Toon posts:

[XP] refresh rate instellen met register?*

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een ontdekking gedaan.
Ik heb Iiyama Vision Master Pro 452 en werk op een resolutie van 1600*1200 op een refreshrate van 75 Hz.
Ik was niet helemaal tevreden over de kwaliteit op deze resolutie, zo is er bij een groot vlak kleur een beetje convergentie te zien.
Ik zat wat te proberen in windows, en ik zag zelf dat windows weer met de drivers heeft zitten spelen. Want hij zag de iiyama aan als standaard monitor.
Is helemaal niet zo erg want een driver zorgt er voor dat je de verkeerde waarden niet instelt.

Ik zette de resolutie naar 1280*1024 en daar is de kwaliteit echt super. Alleen ik wou toch 1600*1200 en ik switchte terug. En tot mijn verbazing zag ik dat de convergentie weg was. Ik ging alles controleren en ik zag dat de refresh rate op 72 Hz stond.

Nu wil ik de monitor op 76 Hz draaien ipv 75 Hz, misschien dat nog iets voor de convergentie iets uitmaakt.
In linux kon je gebruik maken van een config file waar je de Horizontale en Verticale frequentie invoerde waarbij hij automatisch de juiste refresh rate nam.

Nu bestaat er niet zo'n config file in windows. Maar ik vraag me dus af of het wel mogelijk is in het register. Dus waar kan ik in het register de refreshrate waarden vinden? Of is er een andere manier om 'm op 76 Hz te zetten?

• ShinDog
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-12-2023
Welk OS

Voor windows 95/98 is er HZ Tool 1.4

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-09 20:15

Dark

who tweaked the light?

Powerstrip, van http://www.entechtaiwan.com/ps.htm daarmee kan je custom resolutions maken ... en eigen refresh rates instellen...

[ Voor 5% gewijzigd door Dark op 02-02-2003 11:03 . Reden: url was fout ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb windows xp

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Reforce is een proggie dat je register goed zet, en het is niet een proggie dat constant moet draaien en hoeft ook niet te starten bij booten. Als je de instellingen toepast, hoef je ook niet opnieuw op te starten, bij de eerste resolutieswitch , als je een game start oid, paktie de door jou ingestelde waarde... als het goed is moet hij met auto populate al de geode waarden hebbben, maar dan moet je zelf even de waarde bij 1600x1200 op 76 gooien.

hier de dlen: http://www.pagehosting.co.uk/rf/ ZET DAPPIE UIT :)

Afbeeldingslocatie: http://www.pagehosting.co.uk/rf/r4fcpic1.gif

[ Voor 19% gewijzigd door Tutti-frutti op 02-02-2003 11:15 . Reden: pic en typo ]

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
Tutti-frutti schreef op 02 February 2003 @ 11:08:
Reforce is een proggie dat je register goed zet, en het is niet een proggie dat constant moet draaien en hoeft ook niet te starten bij booten. Als je de instellingen toepast, hoef je ook niet opnieuw op te starten, bij de eerste resolutieswitch , als je een game start oid, paktie de door jou ingestelde waarde... als het goed is moet hij met auto populate al de geode waarden hebbben, maar dan moet je zelf even de waarde bij 1600x1200 op 76 gooien.

hier de dlen: http://www.pagehosting.co.uk/rf/ ZET DAPPIE UIT :)

[afbeelding]
Volgens mij heeft Reforce geen invloed, het programme is volgens mij ook meer bedoeld om waarden vast te houden om zo die 60 Hz bug te voorkomen.
Zelfde maker heeft nog een programma: http://www.pagehosting.co.uk/rl/

Die ga ik even proberen

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 11:33:
[...]

Volgens mij heeft Reforce geen invloed, het programme is volgens mij ook meer bedoeld om waarden vast te houden om zo die 60 Hz bug te voorkomen.
Zelfde maker heeft nog een programma: http://www.pagehosting.co.uk/rl/

Die ga ik even proberen
zal ik niet doen, want dat is wel een proggie dat in je bootup komt ! en reforce kan je gewoon op 76 hz instellen !

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
Tutti-frutti schreef op 02 February 2003 @ 11:37:
[...]

zal ik niet doen, want dat is wel een proggie dat in je bootup komt ! en reforce kan je gewoon op 76 hz instellen !
Tsjah maar het probleem is nou juist die ie nou niet op 76 draaid.

Ik heb RefreshLock al geprobeerd, en ik lees het volgende in de faq:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Q: Does RefreshLock allow custom (non Windows-designated) modes? 

A: Yes it does, but only the modes that are displayed if you turn off the 'Hide
modes that this monitor cannot display' in the Advanced Settings of the Display
Control Panel.  Completely custom frequencies are only available for me to do
direct to hardware.  RefreshLock, to serve it's purpose and be universal, must
override refresh rates in this fashion.  If I say to Windows through software,
that I want a mode it doesn't have, it will deny it, and revert to 60Hz.  End of
story :-(

Hier staat dus dat ie alleen de modes ondersteunt die er zijn als je 'Modi verbergen die dit beeldscherm niet kan weergeven' uitvinkt. En daar valt 76 Hz niet onder.
En ik wil toch kijken of 76 Hz voor de confergentie iets uitmaakt.

Nu staat er: 'Completely custom frequencies are only available for me to do
direct to hardware. '
En ik snap niet geheel wat ie hier nou mee bedoelt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 11:44 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
OS aan topictitel toegevoegd, zie Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10. volgende keer even op letten a.u.b.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Mijn verwachting dat de beeldkwaliteit beter is (verband met convergentie) op de refreshrate van 76 Hz is juist. Doormiddel van Powerstrip is het gelukt om 'm te laten draaien op de juiste horizontale geometry met de bijbehorende 76 Hz.

Alleen deze 'tweak' wordt pas actief als powerstrip opstart. Dus dat betekent dat mijn inlog scherm als windows xp opstart nog op 75 Hz draait en dat is ook te zien.

Zou er een mogelijkheid zijn om deze instelling 'vast' te zetten zodat het er altijd is?
Pagina: 1