[PHP] include basis directory

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een bestand uit een eerdere directory te includen binnen mijn PHP file met de volgende commands:

<? include ("./bovenkant.php"); ?>
<? include ("usr/[server info]/bovenkant.php"); ?>

Deze werken allen niet, alleen <? include "http://www.mijnwebsite.com/bovenkant.php"); ?> deze wel; nadeel is dat wanneer ik dit doe hij de file include, terwijl er in de directory de command [img]"images/plaatjes.gif"[/img] staat bijvoorbeeld. Deze directory image bestaat natuurlijk alleen in de basis directory en niet 1 directory hoger. Moet ik al deze img tags gaan vervangen door het specifieke adres (dus http://www.mijnwebsite.com/images/plaatjes.gif) of bestaat er een makkelijkere oplossing waarbij hij de files include maar eerst de plaatjes ophaalt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_E_B
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-09-2015
Gebruik eens backslashes in plaats van slashes. Dat zal je probleem wel verhelpen

Dit komt omdat de slaches voor de browsers zijn en de backslaches voor de lokale pc/server. Plaatjes enzo werken daarom wel omdat deze worden opgehaald door de client, maar de files niet want deze worden geinclude op de server.

[ Voor 59% gewijzigd door S_E_B op 02-02-2003 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tombatore
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-08-2019
Als je bedoelt met hogere directory dat je include bestand in de directory boven je huidige file staat, dan zal het waarschijnlijk moeten worden:

include ("./../include.php");

ik zeg maar iets hoor, ik weet niet precies wat je bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

S_E_B schreef op 02 februari 2003 @ 10:15:
Gebruik eens backslashes in plaats van slashes. Dat zal je probleem wel verhelpen

Dit komt omdat de slaches voor de browsers zijn en de backslaches voor de lokale pc/server. Plaatjes enzo werken daarom wel omdat deze worden opgehaald door de client, maar de files niet want deze worden geinclude op de server.
:?

in geval van een windows pc ja ;) dan moet je btw wel een dubbele backslash gaan gebruiken ivm escape teken

heb je btw ooit van <base href="http://mijnsite.nl/dir/"> gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_E_B
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-09-2015
Erkens schreef op 02 February 2003 @ 12:29:
[...]

:?

in geval van een windows pc ja ;) dan moet je btw wel een dubbele backslash gaan gebruiken ivm escape teken

heb je btw ooit van <base href="http://mijnsite.nl/dir/"> gehoord?
|:( Weer eens niet goed gelezen. Was nog veel te vroeg in de morgen, volgende keer zal ik eerst goed uitslapen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit ligt toch aan de OS waarop je script gehost is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 01:23
Die ./ is niet echt nodig. Het is misschien wel duidelijker, maar als je alleen een bestand opgeeft kijkt hij toch standaard in de dir waar ie wordt uitgevoerd.
Een backslash lijkt mij hier ook niet van toepassing (of je moet op een Windows systeem met usr folders werken ;)).
Ik denk dat jouw probleem zit in dat jij ../ moet gebruiken ipv ./ (zoals Tombatone al zei). Als jij een bestand wilt includen die in een dir zit die lager zit als de dir waar je uitvoerend bestand staat, dan moet je ../bestand.php gebruiken. Oftewel, bestand 1 (zit in dir schaap: dir schaap is een subdir van dir blaat) wil bestand 2 (zit in dir blaat) includen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Die ./ is niet echt nodig. Het is misschien wel duidelijker, maar als je alleen een bestand opgeeft kijkt hij toch standaard in de dir waar ie wordt uitgevoerd.
:? raar:
PHP.net / configuration / include_path
Using a . in the include path allows for relative includes as it means the current directory.
Kortom, je liegt FlamerX! :+
Alleen als je de '.' in je includepath opneemt kun je 'm in je include () call weglaten.
Verder is het idd een kwestie van .. en . niet door elkaar halen, volgens mij.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 01:23
* Postman schaamt zich diep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11-2023

kvdveer

Z.O.Z.

include("HTTP://nogiets") moet je trouwens niet gebruiken, tenzij je begrijpt wat het doet. Het houdt namelijk nogal wat risico's in. (zie daarvoor de docs)

Localhost, sweet localhost

Pagina: 1