Ultraplex40max ?

Pagina: 1
Acties:

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Ik heb een vreemd iets met mijn cdrom speler Ultraplex40max
Heb wat data op cd'r (MMore 90 min 800MB) gebrandt met een Plexwriter 12/10/32/s en nu wil ik die gebrande cd'r gaan lezen in de Ultraplex40max ,en dat gaat niet echt van harte geeft als de cd'r erin gaat een tik en het duurt eeuwig voordat hij hem geopend heeft.Doe ik die cd lezen met de brander dan gaat het wel normaal.Ik heb ook overburned cdr's (700mb van tayo-uden en platinum) geprobeerd en die leest de Ultraplex40max weer wel gewoon.

Zou dit aan de MMore cdr's liggen of is het zo dat de UltrPlex40max grotere cdr's niet kan lezen en openen ?

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:36
Ik heb zelf ook een Ultraplex40max , en dat ding leest eigenlijk elke CD

Ik weet dat je hier weing aan hebt, sorry ;)

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Mayhem schreef op 02 februari 2003 @ 04:27:
Ik heb een vreemd iets met mijn cdrom speler Ultraplex40max
Heb wat data op cd'r (MMore 90 min 800MB) gebrandt met een Plexwriter 12/10/32/s en nu wil ik die gebrande cd'r gaan lezen in de Ultraplex40max ,en dat gaat niet echt van harte geeft als de cd'r erin gaat een tik en het duurt eeuwig voordat hij hem geopend heeft.
Heb je de sessie/cd wel afgesloten? Welke instellingen heb je precies gebruikt?
Bud_s schreef op 02 February 2003 @ 04:30:
Ik heb zelf ook een Ultraplex40max , en dat ding leest eigenlijk elke CD

Ik weet dat je hier weing aan hebt, sorry ;)
Reageer dan ook niet, er is hier geen post-plicht hoor. :/

de betaler vervuilt

• Macaco
Ik heb de cdr's met nero behandeld en niet de sessie geclosed ,dat heb ik met die 700mb cdr's ook niet gedaan omdat ik moest overburnen.Wel aangedacht dat dat de oorzaak zou zijn maar die 700mb cdr's doen het ook prima.Het is eigenlijk begonnen,nadat ik afgelopen avond een nieuwe XP installatie gedaan hebt eergisteravond de boel op cd gezet en ook nog eens gecontrolleerd in de Ultraplex40max en niks aan de zeis.

ik kan ook nog ff proberen om dus die data ff opnieuw (MMore 800mb) te branden en dan sessie wel te closen.Anders een ander merk cdr's (800mb) proberen.

even vergeten te vermelden de instelingen die ik gebruikt heb in nero,
multi sessie uitgeschakeld
iso level2
format mode 1
joliet
relax is restrictions default
Disk at once
burnproof

[ Voor 17% gewijzigd door Macaco op 02-02-2003 04:52 ]

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Sluit eerst die CD maar eens af, branders hebben daar geen moeite mee, gewone cd-rom spelers wel. Zoals je het nu omschrijft klinkt het heel erg als een niet goed afgesloten sessie / cd. Mijn Ultraplex slikt die dingen dan ook niet.

de betaler vervuilt

• Macaco
GA!S schreef op 02 February 2003 @ 04:46:
Sluit eerst die CD maar eens af, branders hebben daar geen moeite mee, gewone cd-rom spelers wel. Zoals je het nu omschrijft klinkt het heel erg als een niet goed afgesloten sessie / cd. Mijn Ultraplex slikt die dingen dan ook niet.
Ok dat ga ik zeker doen ,wel apart dat die kleinere formaat cd'r zonder sessie clossen wel werken,daarom twijfelde ik aan de kwaliteit van de MMore cd's.Maar eerlijk gezegd heb ik voorheen nooit problemen gehad met wat voor cdr's dan ook goedkope of dure maakt niet uit.

Ik ga eens een poging wagen kijken of het wat uithaalt.

Verwijderd

Als het jouw eerste MMore 90 min 800MB is die je brand kun je met Nero ook een check after burn doen (nog een keer lezen wát er precies gebrand is). Ook aan te raden, want dan weet je tenminste zeker dat het niet aan de CDR ligt.

• Macaco
Ik heb nu eens de cd overgebrand en met sessie closen ,daarna in de Ultrplex40max lezer gedaan hij opent de cd wel sneller maar het klinkt allemaal niet gezond als ik er zo'n MMore geval erin heb zitten ,als ik dan wat wil benaderen wat op de cd staat rar archief of een tekst bestand dan heeft ie zoveel moeite als ik geluk heb dan opent ie wat na een hele tijd.Hij spint niet goed door ,en het groene lampje van cd in de lade gaat ook wel eens uit.Dat geldt ook voor het gele lampje onbusy.Zo'n zelfde MMore cd met een groot mpeg bestand wilde wel maar ook niet echt van harte.Vindt het maar vreemd allemaal lijkt wel of die Ultaplex40max niet in orde is.Een copy van Quake III bijv (sony 650MB cdr) die ragt hij zo tevoorschijn.

Verwijderd

Ik heb ook zo'n CD-ROM speler gehad. Bij mij ging ie ook moeilijk doen na een tijdje. Ik had hem dan al sinds december 1999. Vorige maand gaf ie de geest. Het was dus ook allemaal met tikken van de CD rom, met vrijwel alle cd's. Digital Audio extraction ging ook niet meer, want hij gaf alweer snel read-errors. Zijn herkenbare euvels met dit apparaat volgens mij. Het lijkt wel of die apparaten geprogrammeerd zijn om na ongeveer 3 jaar de geest te geven. :(

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 12:08 ]

• monterey
  • Laatst online: 30-11-2025
nix herkenbare euvels gewoon je lens schoonmaken en anders is ie kapot
ik gebruik hem al jaren en heb dit ook wel eens mee gemaakt na de lens eens schoongemaakt te hebben probleem opgelost.

en een vuile lens komt bij ieder merk voor niet aleen bij plextor en welk merk je ook koopt ze hebbe niet het eeuwige leven helaas.

• Macaco
Ik wil wel die lens schoon gaan maken (alcohol) ,maar hoe en waar moet ik precies zijn in dat apperaat.Is volgens mij een heidens karwei of een hele operatie ?

• Macaco
Ik heb de Ultraplex40max uit elkaar gehad en schoon gemaakt en om nou te zeggen dat de drive vuil was nee .En nog doet ie vreemd als ik die MMore 90min 800mb cdr met daarop 731 MB aan data erin heb zitten.Zo'n zelfde cdr met maar 34MB aan data erop gebrand dan wordt hij weer wel goed behandeld in mijn Ultraplex40maxx.En als ik wat testjes doet met bijv cd van windowsXP in nero cd speed ziet het er allemaal goed uit.Overigens het apperaat is gefabriceerd ergens in 1999 en ik heb dit ding al vanaf okt 2000 in huis.En echt super veel gebruik ik hem niet.Het lijkt erop dat deze drive geen 800mb cdr's aankan.het enige wat ik nog kan verzinnen is om cdr's van een ander merk te proberen,of de drive is toch al gaar geworden.

Verwijderd

Bij mij tikte de ultraplex een tijdje, tot ik een firmware update er tegen aangooide.

• Macaco
firmware v1.13 dat is zover ik weet de meest up to date firmware voor deze drive.

Verwijderd

Heb ook een ultraplex40. Heeft ook moeite met 800Mb cd's. Is ook niet heel raar. Die ultraplex40 is erg goed, maar ook oud. Toen deze drives ontworpen werden, waren er helemaal geen 800Mb cd's. Zelfs TDK 800Mb cd's leest hij met veel moeite (20 min om een 740Mb avi bestand te kopieeren).

• Macaco
Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 01:33:
Heb ook een ultraplex40. Heeft ook moeite met 800Mb cd's. Is ook niet heel raar. Die ultraplex40 is erg goed, maar ook oud. Toen deze drives ontworpen werden, waren er helemaal geen 800Mb cd's. Zelfs TDK 800Mb cd's leest hij met veel moeite (20 min om een 740Mb avi bestand te kopieeren).
idd deze drive is behoorlijk verouderd zou mooi wezen als ze daar nog eens nieuwere firmware voor ontwikkelen met betere ondersteuning zover als mogelijk is.gelukkig hebben de plexwriters er geen moeite mee, al is het wel op een read speed van 32X. Dat is dan mooi heb net andere cdr's besteld bij de cdwinkel zal weinig uitmaken denk ik.mja er is mee te leven.iedergeval de drive werkt wel verders goed met de reguliere cdr's.

Verwijderd

90 minuten CD-R bestond niet eens ten tijde de Ultraplex40 op de markt kwam... 80 Min-schijfjes waren er niet eens....

Errug goed mogelijk dat de laser van de Ultraplex40 helemaal niet bij het spoor van de 90 minuten cd-r kan... :+
Pagina: 1