Toon posts:

Cleartype werkt niet bij dialoog boxen en menus?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okay, mijn nieuwe TFT werkt perfect en Cleartype is ongelooflijk mooi, maar het lijkt niet te werken bij bepaalde dialoog boxen en menu boxen. Ligt dat aan de font die gebruikt wordt (het is wel telkens dezelfde namelijk, ziet er een beetje Arial-achtig uit) of doe ik iets fouts in mijn instellingen?

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 12:15
't zou bij mijn weten gewoon moeten werken met alle lettertypen hoor.. wel vreemd. ik heb het op mijn laptop en ik vind het er veel beter uit zien dan die smalle windows lettertjes

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Topicstarter
Het ziet er ECHT veel beter uit, absoluut. Daarom baal ik er ook zo van dat het niet lijkt te werken in menus en dialoog boxen (ik heb hier bv die JV16 Powertool regcleaner voor m'n neus, en alle resultaten worden weergeven zonder dat Cleartype gebruikt wordt, lijkt het wel). :(

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:58

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 02:43:
Het ziet er ECHT veel beter uit, absoluut. Daarom baal ik er ook zo van dat het niet lijkt te werken in menus en dialoog boxen (ik heb hier bv die JV16 Powertool regcleaner voor m'n neus, en alle resultaten worden weergeven zonder dat Cleartype gebruikt wordt, lijkt het wel). :(
Lijkt me logisch he. Cleartype werkt met vector fonts (TrueType lettertypen) maar met de bitmap fonts merk je er niks van. Dus het werkt niet met alles.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Okay, heeeeel logisch. :) Bedankt voor de info, dat zal het wel zijn dan. Maar ik zie het ook bij sommige websites (PCWorld.com) en als ik de webtexten importeer in Word, dan worden de teksten wel gerendered met Cleartype (zelfde lettertype). Vreemd, toch?

Verwijderd

Topicstarter
Nou blijkt dus dat Cleartype niet werkt bij het Systeem font. Rare is dat als ik dat lettertype gebruik in Word de boel wel gewoon mooi gladgetrokken wordt. However: alle font-voorbeelden in Word (als je dat pulldownmenuutje gebruikt om je font te selecteren) worden weer niet met cleartype gerenderd. Maar weer wel als je ze selecteerd en gewoon op je pagina hebt staan. :( :( Ik snap er geen kont van...

Iemand anders ook dit probleem?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Even uit het hoofd: in Word 2002 staat er ook nog een cleartype optie, wellicht dat daardoor je weergave in de pagina wel zo werkt...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Da's vreemd? Ik heb Office XP (daar zit Word 2002 toch in), en ik kan geen cleartype optie vinden - ook in de helpindex is er niets over te vinden. Weet jij zo waar ik moet zoeken?
Pagina: 1