Toon posts:

Mijn 16 speed dvd ript dvd video op 2x

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De laatste films die ik geript heb met mijn samsung 348b (combo) kan ik maar rippen op slechts 2 speed terwijl ik een week geleden nog een "friends dvd'tje ripte op 14 speed
Als ik mijn sony dru500a gebruik ript die ook op 2 speed (filmware 1f)
En met "dvd2dvd-r" heb ik zelfs het gevoel dat die dan op 1 speed ript (duurt namelijk 1 uur)
Ik heb die samsung combo juist aangeschaft voor deze taak en omdat die sony bepaalde DAO disk niet brand en niet met "feurio" overweg kan
en dat kan die samsung ook niet
Ik baal dus stevig want ik had nu net zo goed mijn 12 speed plextor in mijn comp kunnen laten zitten

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien duurt het zo lang dat hij de films nog moet decrypten (en dat ligt aan het systeem en niet aan je speler). Als ik hier een DVDtje rip op mijn 6x Creative spelertje moet ik toch ook eventjes wachten (zal denk ik ook @ 2x gaan).
Dus dit lijkt me normaal.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Hier met Smartripper (die decrypt ze ook) gaat het op 6 tot 12x speed.
Met een Pioneer 106 geprobeerd en met een LiteON LTD166S

[ Voor 30% gewijzigd door dreeke op 02-02-2003 01:52 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

dreeke schreef op 02 February 2003 @ 01:52:
Hier met Smartripper (die decrypt ze ook) gaat het op 6 tot 12x speed.
Met een Pioneer 106 geprobeerd en met een LiteON LTD166S
Lite-on drives zijn daar idd heel erg snel mee moet ik zeggen (enige positieve ervaring die ik heb met lite-on drives).

Die Creative is eigenlijk een samsung drive onder een ander label (als ik het serienummer destijds goed opgezocht hebt). Deze zijn hier weer wat trager in.
mijn LG drive daarentegen presteerd overall stukken beter dan die lite-on, maar rippen gaat weer een stuk langzamer. Hoe vreemd dit ook moge klinken.

Verwijderd

Topicstarter
De reden van deze topicstart is dat ik denk dat deze lezer gelimiteerd word door iets.
Want hij ript met dvd decrypter ook iso's met deze snelheid en ook van begin tot einde exact 2 x.
maar het zit niet in het progje zelf want daar staat gewoon 16x
wat kan er aan de hand zijn

Verwijderd

met mijn accerdvd rom [a open] gaat het tussen de 10 en 14 keer ongeveer.

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:59

Chop2000

Vroem

mijn dvd (pioneer slot in 105S 16x, bijna 3 jr oud) begint bij de 6 keer en loopt op naar de 15 a 16x :D dat is met smartripper
dit is dus wel met de nieuwste firmware, want eerst haalde hij amper 16x met cd's :'(

[ Voor 31% gewijzigd door Chop2000 op 02-02-2003 10:35 ]

niks

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik denk dat het aan je systeem ligt, specs?

Verwijderd

Topicstarter
AMD 1700 ,512 ddr ,msi-k7pro2, samsung 348b combo, sony dru500a, maxtor dx740 40 gig (2x)NTFS, geforce 2gts, audigy player
dat is hem.
Maar ik denk dat het een soort beveiliging is van video dvd, wat die met mijn oude asus niet heeft.
En een ouder dvd van "friends" ript die aan het eind met 14 speed en begint op 4 speed.
En de nieuwe Friends serie ript die met 2 speed van begin tot eind.
allebei dvd5 en ongeveer even groot (net geen 4 gb)
Las net dat dat bestaat, maar nu hoe schakel je dat uit.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 13:29 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:58
Wat die samsung doet met DVD video lezen weet ik niet. De Sony is bekend dat ie maar 2x DVD video leest. (Stond ook al in mn review van begin november).
Tot nu toe nog geen sneller lezen. Firmware 1.0g moet ik nog testen, maar verwacht niet dat ie ineens wel sneller is.
Pagina: 1