vage routing via sprintlink

Pagina: 1
Acties:

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:43
Al een tijdje is dit aan de gang, slechte ping naar een gameserver van mij. Ik vroeg me af hoe dit nou kon. Dus dacht ik maar eens laten we kijken naar de routing.
En heb visualroute geinstalleerd.
http://images.doomed.nl/ngz/

tot mijn grote verbazing wordt ik dus eerst naar america gestuurd en daarna terug naar duitsland (waar dus de server staat). Sorry hoor, maar welke routeplanner heeft hier zitten slapen? trouwens volgens mij klopt het niet eens helemaal.. want bij hop nummer 15/16 staat zelfs vienna wat volgens mij wenen is ;) kom ik via die kan duitsland binnen ofzo?

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Dat zou natuurlijk heel goed kunnen hoor, toen de ams-ix gek aan het doen was liep de routing ook heel anders. Was het niet zo dat internet altijd bereikbaar moest zijn zelfs als lijnen uitgevallen waren ofzo?

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:03
RaMMSTeiN schreef op 01 February 2003 @ 23:28:
Al een tijdje is dit aan de gang, slechte ping naar een gameserver van mij. Ik vroeg me af hoe dit nou kon. Dus dacht ik maar eens laten we kijken naar de routing.
En heb visualroute geinstalleerd.
http://images.doomed.nl/ngz/

tot mijn grote verbazing wordt ik dus eerst naar america gestuurd en daarna terug naar duitsland (waar dus de server staat). Sorry hoor, maar welke routeplanner heeft hier zitten slapen? trouwens volgens mij klopt het niet eens helemaal.. want bij hop nummer 15/16 staat zelfs vienna wat volgens mij wenen is ;) kom ik via die kan duitsland binnen ofzo?
Als ik nu een trace doe dan ga er er rechtstreeks heen via AMS-IX

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:43
kwiebus schreef op 01 februari 2003 @ 23:41:
[...]

Als ik nu een trace doe dan ga er er rechtstreeks heen via AMS-IX
zit jij ook bij quicknet?
want quicknet wordt niet via ams-ix naar die server gestuurd.. dat was tijdje geleden wel zo ( dus 1 maand geleden ofzo..)

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:03
RaMMSTeiN schreef op 01 February 2003 @ 23:48:
[...]

zit jij ook bij quicknet?
want quicknet wordt niet via ams-ix naar die server gestuurd.. dat was tijdje geleden wel zo ( dus 1 maand geleden ofzo..)
Nee ik zit bij HCCNet.