Toon posts:

Video-out op een TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds kort een notebook met video-out en dacht, mooi divx kijken op de tv. Notebook via video-out op de tv aangesloten en jawel, beeld. mooi man. BSplayer gestart met een filmpje in een windows, beeld op notebook en beeld op tv behalve in het video window, zwart. Full screen video, zwart scherm met alleen de ondertiteling. Hmmmm.
andere player geprobeerd, zelfde resultaat. Media player van windows, ook.
DVD in de DVD-rom speler gedaan en wederom compleet beeld op de notebook en wel een desktop op de tv maar niet het videobeeld en bij full screen helemaal geen beeld.

Blijkbaar is er een wezenlijk verschil tussen het gewone video signaal en het weer te geven deel in de divx c.q. dvd player.

Uiteraard heb ik andere resoluties en minder kleuren gebruikt echter allemaal met hetzelfde resultaat: prima pc beeld behalve dat deel dat een film draait.

Is dit wel mogelijk? Zie ik iets over het hoofd?

Voor de volledigheid, de notebook is een Toshiba 2100 met een nvideo geforce type erg recent.

Ben benieuwd, hoop dat er een mouw aan te passen is.

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2025

Denhomer

Doh !

tv als primary scherm zetten, vid kaart rendert namelijk enkel het primary scherm

Verwijderd

Topicstarter
Dacht dat ik dat geprobeerd had maar ga ik nog eens proberen. Het zou dus moeten werken?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het heeft inderdaad met overlay te maken. Gooi dat eens in de search als zoekterm? Misschien vindt je dan nuttige dingen. Je TV als primary instellen doet ook wonderen of overlay selecteren in de instellingen van je TV out...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
je kunt de tv out beter als secundair instellen, dan kun je tenminste ook nog internetten tijdens het film kijken

Verwijderd

Topicstarter
JVS, bedankt voor je laatste reaktie . Daar kan ik wat mee. Zit de FAQ door te neuzen als newbie hier over hoe ik dan een moderator moet mailen maar zie het nog effe niet helemaal. Ligt ongetwijfeld aan mij. De afkorting VB was me ook niet duidelijk. Ik probeer me aan de regels te conformeren maar zeik dan niet alles af. Bedankt voor het verplaatsen naar VB, wet nu wat je bedoelt. En btw, ik had al gezocht voor een oplossing. bedankt. Je bent in ieder geval duidelijker dan lampie.

Verwijderd

Zelfde probleem heb ik ook gehad: de TV volgde de Monitor qua refreshrate: stelde ik die in op 50Hz (wel flikkeren op de monitor), dan had ik op de TV wel beeld in mijn player.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
onkruid71 schreef op 02 februari 2003 @ 00:36:
je kunt de tv out beter als secundair instellen, dan kun je tenminste ook nog internetten tijdens het film kijken
Dat moet je inderdaad doen.

Als je een nVidia kaart hebt (ik denk dat je dit bedoeld met nVideo), dan moet je bij "Overlay Controls" "Secondary display" als "Full Screen Device" kiezen (waar je TV dus secondary moet zijn). Je moet hiervoor wel 4x.xx drivers hebben (anders gaat het anders). Dit gaat alleen als je een redelijk nieuwe kaart hebt, die 2 schermen onafhankelijk aan kan sturen, zoals bijvoorbeeld een GF4MX (ik denk dat de GF4GO het ook wel kan).

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09-2025

JEV

quote]snuitsma schreef op 01 februari 2003 @ 23:18:
Full screen video, zwart scherm met alleen de ondertiteling. Hmmmm.
andere player geprobeerd, zelfde resultaat. Media player van windows, ook.
DVD in de DVD-rom speler gedaan en wederom compleet beeld op de notebook en wel een desktop op de tv maar niet het videobeeld en bij full screen helemaal geen beeld.
[/quote]

Wat vooreen video kaart heb je????
Gebeurt dit bij DVD of ook bij CD's?????

Gebeurt dit alleen bij DVD's dan kan je wel eens een Macrovision probleem zijn.
Bij NVidea kaarten kun je TV tool gebruiken want daarmeee kun je Macrovision uitschakelen.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:53
oplossing is heel simpel, in bsplay moet je in de instellingen old render mode aanzetten, dan werkt het gewoon.. heb hier hetzelfde namelijk

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Topicstarter
Om even in te gaan op de laatste reakties, het was zowel bij dvd als bij divx cdrom's en het pc scherm was wel ok maar het dvd c.q. divx beeld was zwart zowel in een windows al full screen en de ondertiteling deed het wel. Denhomer en JVS hadden gelijk, als je alleen de tv als scherm kiest dan gaat het wel goed. Dat had ik niet gedaan omdat het tv beeld niet leesbaar is op 1024 dus lastig muizen. Verder vroeg nog iemand naar de videokaart, een nvidea gforce. Iedereen bedankt, probleem opgelost. ga nog even proberen wat die old render mode in bsplay doet en of je dan wel beide schermen aan kunt zetten.
thanks.
Pagina: 1