Toon posts:

custom configs voor kernels ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
bestaan er custum configs om te gebruiken als je je kernel gaat compilen zodat je zeker niks verkeerd kan selecteren ?

en waar dan, want ik vind ze niet

Verwijderd

gewoon goed opletten, en altijd je oude kernel bij de hand houden mocht er iets mis zijn gegaan :P

Verwijderd

Heh, niet bang zijn voor een beetje trial and error. (Je bent toch tweaker? ;)) Gewoon de uitleg bij de diverse opties goed lezen. Het helpt ook als je weet wat voor harde waren je in je computer hebt ;). En zoals hierboven ook staat: je oude systeemkern niet weggooien, maar de nieuwe gewoon in LILO of in de GRUB toevoegen. Als de boel onverhoopt uit de klauwen giert , kun je altijd nog je oude werkende systeemkern opstarten.

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 22:46
Verder kan je als je eenmaal een kernel naar wens hebt gemaakt het bestand .config in je nieuwe kernel tree zetten en 'make oldconfig' doen. Hoef je niet alles opnieuw te gaan verzinnen.

Verwijderd

Meestal staan de configs van de kernel van de distro wel ergens op schijf op op de cd. Die zou je als basis kunnen gebruiken. /boot of /usr/src/linux is een logische plek voor deze bestanden die vaak config of .config zijn genaamd. De dualboot optie met werkende kernel en nieuwe kernel is een aanrader.

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Zoek op http://www.slackware.com/install/bootdisk.php bij 'The Image Files' een image die bij je systeem past (bare.i is een goede keuze als je geen scsi hebt), en haal vervolgens op elke willekeurige slackware mirror ( http://www.slackware.com/getslack/ ) uit de dir ../slackware-8.1/kernels/bare.i (of naam van andere image) de bijbehorende config op.

Dan werkt 99% van de gevallen alles, en heb je dus nix (of weinig) gehad aan het zelf bouwen van een kernel. (zie posts hierboven) Ik heb zelf meestal (per kernel versie) 3 configs/kernels/lilo entries:
-bare.i , soort failsafe, alles werkt
-beetje uitgeklede bare.i, hier zet ik alles uit waarvan ik _zeker_ weet dat ik het niet (nodig) heb
-gestripte versie: hier staat alleen aan wat ik nodig heb, en alleen als module als het niet anders kan.

ps: ik neem aan dat andere distro's ook de configs van hun standaardkernels beschikbaar stellen, zoek eens op www.jouwdistro.net/org/com

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Pagina: 1