Toon posts:

Windows XP HOME PC internet delen naar WINNT PC

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een computer met Windows XP Home en deze is aangesloten op het internet. Ik heb de internet verbinding gedeeld. Ik heb een diskette gemaakt
voor het delen van het internet. Als ik deze opstart op mijn WINNT computer
zegt deze dat dit niet gaat. Ik heb in de instelling voor het verbinden van het internet ook allles ingesteld, maar dit blijkt ook niet te lukken.
Ook heb ik in de netwerkomging onder TCP/IP protocol de gateway ingesteld namelijk 192.168.0.1 Ik geraak nog steeds niet met mijn WINNT computer aangesloten op het internet. Op mijn Windows 98 computer is het geen enkel probleem.

Ik heb echt de moeite gedaan om overal eerst zelf te kijken, maar kon helaas
geen oplossing vinden. Weet er iemand wat te doen. Dank bij voorbaat.

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand die mij kan verderhelpen?

Verwijderd

kicken mag pas na 24 uur, en de rest staat wel in een van de vele fag's over dit onderwerp.
dus effe en kleine search en wat leeswerk en klaar is Fujike

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:21
wat voor melding krijg je, en in wat programma?
check ff of je je server kan pingen enzo, vergeet ook geen dsn in te stellen, meestal ook gewoon ip van je "server" en als hostname de naam van je server pc

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39
Hoe durf je binnen 3 minuut te kicken?

Lees de FaQ daar staat echt alles in, zorg dat je op je NT bak je het ip van de server heb ingesteld als gateway.

kan je pingen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan pingen en ik kan de gesharde mappen zien. Gateway op de NT server heb ik ook juist ingesteld.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Op een zaterdagavond wordt je na 3 minuten geen antwoord gekregen te hebben al ongeduldig :?

Zoeken op iets als 'ics nt' of 'ics nt4' zal inderdaad een hoop helpen; levert dat wat op?

Ondertussen verplaats ik je vraag naar Network Troubleshooting, waar het beter past. Lees de FAQ's en het policy daar even goed om te zien of je misschien nog wat extra info moet geven om aan de eisen aldaar te voldoen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Neen sorry mijn item ging zo snel naar beneden dat ik deze terug naar boven wilde krijgen, anders zou niemand mijn vraag lezen sorry voor mijn brutaliteit :-)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

:|

Je maakt toch een aantal aardige vergissingen...

1) Verkeerd geplaatst
2) Search/FAQ-vraag
3) Onbenullig snel schoppen (terwijl je doorhebt dat je brutaal bent... en je vindt het nog leuk ook zo te zien aan je smilie (Die overigens ook nog eens verkeerd is... maar okee)
4) http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/38253

Even voor de aardigheid: GoT is GEEN Helpdesk

Lees nu voor de aardigheid eens ALLE FAQ's van GoT door; begin met de algemene FAQ, daarna de FAQ's van NT en daarna pak je de rest maar eens aan.... :|

* WFvN wordt een beetje moedeloos van dit soort gedrag

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 16:18

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

D8 dat je zoiets niet kon doen met w2k en NT4 (correct me if i`m wrong over NT4) maar weet wel zeker van w2k want dat lukte bij mij ook niet met dat "tooltje'' van WXPHome.

en ben het eens dat dit wel zielig is als je zoiets doet
}:O

[ Voor 22% gewijzigd door loodgieter op 01-02-2003 23:27 ]

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:18
download anders sygate, dat werkt perfect.
wat voor internet verbinding is het eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
adsl verbinding via alcatel speedtouch modem

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
wfvn schreef op 01 February 2003 @ 23:25:
:|

Je maakt toch een aantal aardige vergissingen...

1) Verkeerd geplaatst
2) Search/FAQ-vraag
3) Onbenullig snel schoppen (terwijl je doorhebt dat je brutaal bent... en je vindt het nog leuk ook zo te zien aan je smilie (Die overigens ook nog eens verkeerd is... maar okee)
4) http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/38253

Even voor de aardigheid: GoT is GEEN Helpdesk

Lees nu voor de aardigheid eens ALLE FAQ's van GoT door; begin met de algemene FAQ, daarna de FAQ's van NT en daarna pak je de rest maar eens aan.... :|

* WFvN wordt een beetje moedeloos van dit soort gedrag

Hier heb ik niets aan toe te voegen, behalve dan dat je eens hier moet kijken:
Hoe deel ik Internet ?

Als je daarna nog het lef hebt om te zeggen dat je "echt de moeite gedaan om overal eerst zelf te kijken" mag je direct door naar beginnersweb wat mij betreft.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.