X slokt geheugen op en crasht dan ineens?

Pagina: 1
Acties:

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:44
ik heb al gezocht op topics die over veel geheugengebruik van X gingen. ik heb zelf 256MB ram en als ik een paar uurtjes wat dingetjes zit te doen gebeurt het nu regelmatig dat m'n hd ontiechelijk begint te ratelen en dat de swap vol zit (ook 256MB). X wordt onhandelbaar traag en crasht uiteindelijk ook. is dat nog normaal....?

de topics die ik doorgeneusd had waren zo oud dat het me niet beleefd leek die omhoog te schoppen...

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !

Verwijderd

X? MacOS X?

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:42

Robtimus

me Robtimus no like you

ik denk eerder X windows, *nix weet je wel

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

Heb ik ook last van (512 mb): gevolg is dat het zo sloom gaat als stront door een dunne trechter :X Hoe dit te fixen? (gnome-2.2 en kde-3.1)...

Crashes heb ik geen last van ?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2003 23:20 ]

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:57

deadinspace

The what goes where now?

Output van "top" of "ps auxf"?
Welke videokaart, met welke driver?
XFree versie?
Wordt het veroorzaakt door gebruik van specifieke programma's, of treedt het altijd op?
Treedt het met regelmatige periodes op?
Als ram en swap bijna volzitten, helpt het afsluiten van programma's dan veel of weinig?

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Crasht X of wordt X gekilled? Ik weet nog dat ik het vroeger (nvidia drivers met te kleine swap) ook wel eens voorhad, met als verschil dat mijn applicaties niet echt vertraagden. Doe eens dmesg nadat het gekilled is? Als X gekilled werd en niet crashte zal er vast iets staan in de trand van 'Out of mem: killed ....'.

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

• Bananenplant
okay, het is eigenlijk altijd, maar ik draai ook altijd xchat, amsn, gnomeicu, sylpheed en phoenix. het afsluiten van 1 van die programma's helpt niks. ik heb een TNT Vanta. het is in gnome. de X-versie is 4.2.nogiets, maar ik ben net met een upgrade bezig (gentoo), dus het is even afwachten wat dat brengt.

kon zijn dat het een bekend verschijnsel was... ik vermoed dat het proces meer geheugen vraagt dan dat er swap+mem beschikbaar is en daarom gekilled wordt ofzo.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dit is vaak te wijten aan een X progsel wat niet netjes werkt.
Probleem is dat het geheugengebruik van het X process oploopt , terwijl
de oorzaak een client is.
Probeer eens met zo min mogelijk programma's open X te draaien
en houdt het geheugengebruik in de gaten.
Een voor een de programma's die je vaak gebruikt starten , en
proberen erachter te komen welk programma geheugen van X begint te
gebruiken en niet meer teruggeeft........

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Misschien is het handig als de TS even zijn distro vermeld.

Ik heb dit namelijk ook. Ik draai Mandrake 8.2 met de .18 kernel en heb dit met alle window-managers/desktops.

Geforce 2 GTS 32 MB DDR.

MemTotal: 159060 k ... dus ook wel genoeg.

Ik heb ook een ander topic lopen en daar heb ik wat tips gekregen om mijn XF86Config wat bij te stellen.. zoek die eens op en kijk of het niet meer gebeurd. Bij mij is het nog niet meer voor gekomen maar ik heb ook nog niet zo intensief gewerkt..

edit: ik heb trouwens 128 MB swap waar nu maar 2 MB van gebruikt is.. ik gebruik nu alleen maar XMMS en aMSN (en phoenix dan).

[ Voor 12% gewijzigd door DeMoN op 02-02-2003 13:44 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Bananenplant
update:

ik heb het dus met gentoo, en het gebeurt nog steeds met de nieuwste X die ervoor beschikbaar is. misschien moet ik het bij m'n gnome zoeken... ik zal eens proberen wat er gebeurt als ik daar alle pakketjes voor opgehaald heb.

• Memphisto
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Gebruik je toevallig ook hottopic op het moment dat je geheugen volloopt??
Dat is namelijk bij mij ook het geval, zodra ik hottopic start loopt m'n geheugen vol en de ene keer crasht alleen de applicatie en de andere keer heel men X!!

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

• MadCow*
  • Laatst online: 05-08-2025

MadCow*

<= icon space for rent

gebeurde hier bij mij ook al eens dat X op zijn bek ging (no swap space availible)
ik dacht dat het aan X 4.2.99.3 lag maar ik verdenk hottopic .

Veni, Vidi, Et je n'en crois pas mes yeux! (ik kwam, ik zag, en ik geloofde mijn ogen niet!) - J. Caesar (Asterix en de gladiatoren) | Nu vernieuwd met toegevoegde lazyness.

• Bananenplant
hm, nee, dat deed ie ook al voordat ik hottopic gebruikte.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

ja en ik heb het ook (zie paar posts boven) en heb ook geen hottopic, nog niet geprobeerd onder linux. Dus daar KAN het misschien aan liggen maar in dit geval niet.

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Ok om ff terug te komen op dit draadje.. ik had dus altijd hetzelfde als jou he.. tot dit topic: [rml][ MDK 8.2] Xfce crashed als ik met gedit werk.[/rml]

Check jij dat topic eens en post je XF86Config (-4) eens.

Ik heb vandaag (gisternacht begonnen) 16 uur lang me computer grafische plugins laten afspelen.. en de muziek op repeat gezet.. ook heb ik daarbij het spelletje chromium ofzo laten draaien.. is ook erg grafisch (een soort raptor).. Normaal crashte me box dan al na een uurtje ofzo maar terwijl ik dit tik draait het nog steeds...

Ik hoor het wel :)

Verwijderd

Welke kernel versie? Kernels van voor 2.4.11 ofzo hebben een zwaar kutte VM fout die tot dit soort gedrag kan leiden.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 16:31:
Welke kernel versie? Kernels van voor 2.4.11 ofzo hebben een zwaar kutte VM fout die tot dit soort gedrag kan leiden.
Ik iig:
code:
1
2
[megalodon@demon megalodon]$ uname -a
Linux demon 2.4.18-6mdk #1 Fri Mar 15 02:59:08 CET 2002 i686 unknown
:)

• Bananenplant
code:
1
2
bash-2.05a$ uname -a
Linux Hotaru 2.4.19-crypto-r7 #1 Fri Dec 6 08:21:06 GMT 2002 i686 AuthenticAMD

ik begin in mijn geval te denken dat gnomeicu erachter zit trouwens.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 22:17
Ik gebruik KDE 3.1, Psi, X-chat, Konqueror en Mozilla volcontinu, maar heb dit soort problemen niet (ook Gentoo).

Dus vermoedelijk is het niet een van die programma's.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Nee daarom (zoals ik al eerder vroeg) ben ik ook zeer benieuwd naar de XF86Config van ucchan...

• Bananenplant
ow, ik ben nu niet thuis, maar ik zet 'm wel neer als ik even tijd heb.

Pagina: 1