Toon posts:

Partitiefouten op WD'tje: glitch of problemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren werd mijn WD tijdens een potje AoM brak: na restart gaf hij constant Disk Error. Wat diag's en een backup later bleek de partitietable van de C compleet brak te zijn, en ja, dan start 'ie ook niet meer op.

C dus opnieuw geformat, OS'je terug en voila, alles draaide weer. Mijn D en E, waar de belangrijke dingen op stonden waren dus ok (phew).

Mijn vraag is dus: is het een glitch en kan ik nu prettig door, of betekent dit doorgaans dat mijn schijf op sterven ligt en ik beter een nieuwe kan halen (ik heb nog garantie). De analyseprogjes van de WD geven aan dat alles nu ok is, maar ik heb toch liever een goede second opinion.

Deze WD is namelijk de opvolger van mijn vorige HD, de berucht deathstar. Nuff said, I guess.

Het is de Western Digital 7200 rpm 80 gig HD met 8 mb cache.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Test die hdd eens op fouten.
9 van de tien keer komen brakke bootsectoren en partities door de software, niet door de hdd.

Verwijderd

Topicstarter
Is reeds gedaan met zo'n WD-progje. Alles ok bij alle tests, zegt 'ie.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 13:52:
Is reeds gedaan met zo'n WD-progje. Alles ok bij alle tests, zegt 'ie.
Dan zal er hardware matig niet veel aan de hand zijn denk ik.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Terw_Dan schreef op 02 February 2003 @ 14:00:
[...]

Dan zal er hardware matig niet veel aan de hand zijn denk ik.
ik heb vaak genoeg gehad dat powermax of iets anders vond dat de hdd goed was, terwijl die schijf niet meer te vertrouwen was. dan kan je je schijf ook niet terugsturen helaas. questie van een schroevendraaier strategisch ergens op de printplaat drukken als de schijf aan staat.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
smvs schreef op 02 februari 2003 @ 16:51:
[...]

ik heb vaak genoeg gehad dat powermax of iets anders vond dat de hdd goed was, terwijl die schijf niet meer te vertrouwen was. dan kan je je schijf ook niet terugsturen helaas. questie van een schroevendraaier strategisch ergens op de printplaat drukken als de schijf aan staat.
|:( comeon... eerst zoveel mogelijk proberen om dat ding weer goed werkend te krijgen lijkt mij! bijvoorbeeld via die maxtor diagdisk ff een so called 'Low level format' doen en dan kijken of ie het weer goed doet na formateren...

Verwijderd

[...]

Misschien is dat wel de reden waarom de garantie op hd's buiten de Eu verlaagd zijn naar 1 jr. :O

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

[...]

Waarom kun je dan de schijf niet terugsturen?
als een schijf niet goed werkt dan stuur je dat ding toch gewoon terug of zie ik dat verkeerd?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Bovendien, om die schroevedraaier op de disk surface te krijgen moet je verzegelingen verbreken -> dag garantie...

Doe eens een "Surface Scan" met Scandisk of iets vergelijkbaars...

Forget your fears...
...and want to know more...

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Terw_Dan schreef op 02 February 2003 @ 17:00:
[...]

Waarom kun je dan de schijf niet terugsturen?
als een schijf niet goed werkt dan stuur je dat ding toch gewoon terug of zie ik dat verkeerd?
als een schijf zomaar paritities kwijt is ofzo, en je maakte nieuwe aan en hij doet het weer als een zonnetje, dan kan hij volgens de tooltjes van fabrikanten wel goed zijn, maar ik ga mijn data er niet meer op zetten. dan wil ik dus van die schijf af omdat ik hem niet meer vertrouw. dan zul je dus iets moeten doen wat er voor zorgt dat je nog wel garantie hebt, maar dat de schijf wel stuk genoeg is om hem terug te sturen. dat is nog niet eens zo makkelijk maar ik ben er aardig bedreven in.

ik bedoel, als die tooltjes zeggen dat je disk goed is, dan is die disk soms toch niet 100%. allemaal leuk en aardig, maar ik wil graag wel een schijf die 100% is voor mijn geld.

misschien liggen mijn morele waardes iets anders dan die van de gemiddelde padvinder op dit forum.

[ Voor 17% gewijzigd door smvs op 02-02-2003 19:27 ]

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Als je dan echt je schijf wil mollen zonder verzegeling te verbreken, even 12V of meer door een willekeurige controller chip (willekeurige pennetjes) heenjassen is dan beter...

Forget your fears...
...and want to know more...

Pagina: 1