vreemd... eeprom?

Pagina: 1
Acties:

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Topicstarter
ik heb een tv-kaart van de aldie in m'n bak nu wou ik ff wat capturen maar hij deet het niet meer :(
nu staat er in mijn hardwareschermpie het volgende (klik link weet niet hoe ik het plaatje hier krijg 8)7 )
http://members.ams.chello.nl/s.feenema/pics/APP.JPG

wie weet wat er aan de hand is?
of is mijn kaart nu overleden?

ook staat de phillips videotuner er nog gewoon :?

die van hen is mooi....

Verwijderd

Probeer eerst eens alle mogelijke oorzaken uit te sluiten.

Verwijder 't apparaat eens uit 't apparaatbeheer en doe een complete shutdown. Start daarna opnieuw op en kijk eens of hij 'm nu wel goed kan installeren.

Als dat niet werkt, haal 'm uit 't PCI-slot, en plaats 'm (in een ander slot) terug. Misschien dat niet alle signaaldragende pennen goed contact maakten.

Als hij dus echt de geest heeft gegeven, kijk dan eens of je nog garantie hebt. Want 't is best mogelijk dat een ESD je kaart (half) om zeep heeft geholpen.

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Topicstarter
ow ik heb em al verwijdert en de pc afgesloten en in een ander slot gehad maar niks helpt.
maar kan ik die eeprom niet flashen? of resetten ofzow?

wat is ESD?

[ Voor 5% gewijzigd door sjorsfeenema op 01-02-2003 22:47 ]

die van hen is mooi....

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-08 10:15
Kapotte bios chip van de tv kaart daar ljkt het op.

Verwijderd

ElectroStatic Discharge, oftewel ontlading van statische electriciteit.

Zeker in de winter, wanneer mensen dikke (wollen :X ) truien aanhebben, en de verwarming de lucht droog maakt, wil 't nog al wel eens voorkomen.

Je hoeft niets te zien, niets te horen, en *pats* toch is 't stukje electronica naar de maan.

Omdat je kaart nu nog 'half' functioneert, is 't misschien toch een goed idee je garantie eens te gaan checken.

Ik vermoed dat de Video/Audio capture chip van je TV-kaart de geest heeft gegeven. Dat zou ook verklaren waarom je je tuner nog ziet - die zit apart in dat 'blikken'-kastje op je kaart.