Domein kopen van Domeinenbank en dan...

Pagina: 1
Acties:
  • 2.588 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46421

Topicstarter
mijn achternaam is nu als .nl domein te koop via de domeinenbank, en mn vader vond het wel leuk om die te hebben, ik ook(als extra-tje :) )maar ik heb dus gevraagd voor hoeveel ze zo'n domein dus verkopen. (btw heeft iemand van jullie dat al eens via hun gedaan). Maar mijn echte vraag is dus kan ik hem dan onderbrengen bij een andere hosting site, (ik ga liever naar mn vertrouwde, goede servie en goedkoop) of moet je via een van hun waar je dus nog eens veel voor betaald een hosting pakket nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-02 14:42
Ik denk dat je gek bent als je aan dat soort gasten geld gaat geven.
Heb je al gezien die prijzen ? v.a. 1250 euro stelletje oplichters zijn het. Domeinkapers dus.

Ik zou dan liever met mijn geld naar een advocaat stappen en de naam die je wilt aanvechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75805

http://www.freerider.nl/enter2.html
daaar heb ik m ook besteld, en het is goedkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb je het domein dan ook via die dbank gekocht? want dat freerider heeft dat iets met domeinenbank te maken? dat wil ik nm niet, graag mn eigen hoster behouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30890

Ik zou hem echt niet bij hun kopen, daarmee werk je domeinkaping namenlijk alleen maar in de hand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-05 20:08

jep

1/2/3/4/5k euro, afhankelijk van de populariteit. Die heb je echt niet voor een paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 22:54
domeinenbank, ik vindt het maar oplichters :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69066

Volgens mij als je je inschrijft bij de KvK met een of ander bedrijfje (web services) waar je achternaam in voorkomt, dan heb je een hele goede positie om dat domein te krijgen met een briefje van een jurist. Nou ja, het zal wel niet de eerste keer zijn dat de domeinbank zo'n brief onder ogen krijgt... Maar goed Andre van Duin en andere BN'ers hebben wel allemaal hun naam toegewezen gekregen van de rechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Domeinenbank is onderdeel van de grootste domeinkapers van Nederland. (meer dan 60.000 domeinen gekaapt)
Helaas is een domein niet makkelijk terug te krijgen. Ook niet met een eigen- of bedrijfsnaam. (Heb ik allebei)
Alleen een geregistreerd handels merk legt juridisch gewicht in de schaal. Dus ik hoop maar op een faillisement en tot die tijd gebruik ik een andere domeinnaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-05 20:08

jep

Anoniem: 69066 schreef op 02 February 2003 @ 23:01:
Volgens mij als je je inschrijft bij de KvK met een of ander bedrijfje (web services) waar je achternaam in voorkomt, dan heb je een hele goede positie om dat domein te krijgen met een briefje van een jurist. Nou ja, het zal wel niet de eerste keer zijn dat de domeinbank zo'n brief onder ogen krijgt... Maar goed Andre van Duin en andere BN'ers hebben wel allemaal hun naam toegewezen gekregen van de rechter.
Bij hun zijn hun namen al jaren hun handelsmerk, en hun brood dus. Ik heb 't ook een keer geprobeerd met mijn achternaam die in handen is van zo'n kaper, maar zowel die domein-boer als SIDN doen er niets aan. Pech dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm, okee dan, dan is die hoop ook weer vervlogen...

En zo'n handelsmerk, dat kost weer EUR 2500,- ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja ik heb net gebeld, €450 vragen ze ervoor de gekken....
maar maak je kans want we hebben wel een eigen bedrijf bij kvk ingeschreven waar die naam in voorkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-05 19:38

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Anoniem: 46421 schreef op 03 February 2003 @ 14:32:
ja ik heb net gebeld, €450 vragen ze ervoor de gekken....
maar maak je kans want we hebben wel een eigen bedrijf bij kvk ingeschreven waar die naam in voorkomt
Die kans is vrijwel 0. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Gamma (die bouwmarkt) had ook graag gamma.nl willen hebben, maar zij waren ook te laat ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja maar gamma.nl is ook nu in gebruik door kinderdagverblijf(bedrijf???) maar het domein dat ik wil niet, en dus hebben zij eigenlijk geen rede om die te behouden/hebben, alleen voor het geld bij eht verkopen ervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-06 09:25

Tys

Ik ben zelf in bezit van 2 domein-namen, een .com en een .nl adres (deze en deze, kijk ajb niet naar de duffe inhoud :P), deze kreeg ik gratis bij 50 mb webspace van 15 euro de maand, 1 jaar lang... maar of zoeits nou echt 450 en meer eur moet kosten?!? geen idee maar dat zal wel niet, tip: koop een stukkie web, en krijg je eigen gratis domein!

[ Voor 6% gewijzigd door Tys op 03-02-2003 14:51 ]

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-05 19:38

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Thiaz schreef op 03 February 2003 @ 14:48:
Ik ben zelf in bezit van 2 domein-namen, een .com en een .nl adres (deze en deze, kijk ajb niet naar de duffe inhoud :P), deze kreeg ik gratis bij 50 mb webspace van 15 euro de maand, 1 jaar lang... maar of zoeits nou echt 450 en meer eur moet kosten?!? geen idee maar dat zal wel niet, tip: koop een stukkie web, en krijg je eigen gratis domein!
Daar gaat het hier niet om. De Domeinenbank heeft het domein een tijd terug al geregistreerd en is nu de eigenaar. Nu wil de topicstarter eigenaar worden en vraagt hij zich af wat zijn mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eindbaas|IA
  • Laatst online: 20-03-2003
Anoniem: 46421 schreef op 03 February 2003 @ 14:39:
ja maar gamma.nl is ook nu in gebruik door kinderdagverblijf(bedrijf???) maar het domein dat ik wil niet, en dus hebben zij eigenlijk geen rede om die te
behouden/hebben, alleen voor het geld bij eht verkopen ervan
Dus? Jij wil iets wat anderen legaal bezitten, daar hebben zij in geinvesteerd.
Volgens jou mag iemand dus ook geen rembrand op zolder hangen als ie niet in kunst geintereseerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik vind dat je nu wel een overdreven vergelijking maakt....ze zeggen zelf dat ze niet 'geintereseerd zijn' omdat hij te koop is, maar ik wil alleen weten of er mogelijkheden zijn om hem toch te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Sinds 29 Januari zijn er nieuwe regels omternt deze discussie.

Gellof dat ze hier staan: www.sidn.nl

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 09:17
Tegenwoordig is het toch zo dat je recht heb op je eigen naam als domeinnaam...?
Dat was volgens mij een tijdje terug ook in het nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eindbaas|IA
  • Laatst online: 20-03-2003
Anoniem: 46421 schreef op 03 February 2003 @ 15:36:
ik vind dat je nu wel een overdreven vergelijking maakt....ze zeggen zelf dat ze niet 'geintereseerd zijn' omdat hij te koop is, maar ik wil alleen weten of er mogelijkheden zijn om hem toch te krijgen
Nee, heel simpel, een bedrijf investeerd bedrag X om het een aantal jaar later voor bedra Y te verkopen. Dat jij dat niet leuk vind kan ik me voorstellen, maar om nou te gaan roepen dat het een stelletje schurken zijn vind ik overdreven.

Vind het wel verachterlijk als bedrijven meeliften op een andermans succes, bijvoorbeeld door een naam te reggen, die bijna het zelfde is als een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:39
j_bos schreef op 03 februari 2003 @ 15:44:
Tegenwoordig is het toch zo dat je recht heb op je eigen naam als domeinnaam...?
Dat was volgens mij een tijdje terug ook in het nieuws.
Dat wordt nog leuk dan met jansen.nl/devries.nl/e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 14:38
Mijn achternaam is op die manier ook gekaapt :(
maar dan door VIP
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
vip werkt volgens mij ook samen met de domeinenbank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30890

domeinenbank = blixem = gelderschbeheer = netstate holding = stichting particuliere domeinen nederland = vip = etc etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
Hier kan je misschien een stukkie wijzer worden, staan een hoop voorbeelden van eerder aangevochten zaken:
http://www.domjur.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57057

je bent gewoon te laat.... wie het eerst komt die heeft hem... de enige manier is idd om big $$$$ te betalen ervoor...

ik wil ook mijn achternaam.nl hebben, maarja een bakker heeft die al..... klootwijk.nl die kan ik toch echt niet aanvechten om die domeinnaam te krijgen... ook al gebruiken ze hem niet, aanklagen heeft geen zin, verlies je geheid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

klootwijk.nl?

Als ik zo zou heten zou ik me een beetje schamen, laat staan het domein willen hebben :)

Ze hebben trouwens wel een site hoor, je kan zelfs nog bakker worden bij ze!

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 69066 op 17-02-2003 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Anoniem: 69066 schreef op 17 February 2003 @ 10:47:
klootwijk.nl?

Als ik zo zou heten zou ik me een beetje schamen, laat staan het domein willen hebben :)

Ik ken zat mensen met die naam als achternaam.
En er is een bakker genaamd klootwijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 14:38
Anoniem: 69066 schreef op 17 februari 2003 @ 10:47:
klootwijk.nl?

Ik vind het juist vet als URL :p
En waarom schamen voor die achternaam?

[ Voor 6% gewijzigd door Bender op 17-02-2003 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, ik ook hoor, stond ook een smiley achter, gieg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:14
Anoniem: 69066 schreef op 17 februari 2003 @ 10:47:
klootwijk.nl?

Does ff niet onzin flamen :z
Anoniem: 69066 schreef op 17 februari 2003 @ 11:56:
Ja, ik ook hoor, stond ook een smiley achter, gieg :)
Gebruik dan een' ;) ' ofzo. Een grap duidt je niet aan met een ' :) ' !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

O nee, wat duidt je dan aan met een :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:13
ok, om maar ff ontopic te blijven.

ik heb een domeinnaam van Blixem gekocht. Koste wel veel geld maar uiteindelijk met een aantal familie leden gedeeld en gedaan.

Ik kan alleen zeggen, ga gewoon met ze onderhandelen. En afhankelijk van hoe 'mooie' achternaam je hebt komt er een prijs uit.

En DeLaNo, het werkt ze wel in de hand, maar aan de andere kant. Anders moet ik continu gaan opletten of ze failliet zijn of iets dergelijks. Daar heb ik de tijd niet voor.
Pagina: 1